background

Monday 24 August 2015

Buat apa dengan duit raya anak?

Assalamualaikum ....


Korang kite nak tanya, sealunyelah kan korang buat ape dengan duit raye anak korang? simpan atau buat-buat tak tahu?? Lagi-lagi anak baru besar macam anak kite ni haa bukannye geti beli ape lagi kan?? Kite tengah pikir-pikir satu cara yang agak bijak lah jugak .

Memandangkan mata wang Malaysia dalam keadaan yang merundum dan emas melonjak naik, ape salahnye kite guna duit raya die untuk beli barang kemas. Pada yang ada anak perempuan bolehlah beli rantai, gelang tangan, gelang kaki, subang atau ape-ape jek lah. Dan anak lelaki nak beli ape dengan emas?? Sape kate tak boleh beli apa-apa dengan emas. anak lelaki meh la belikan Gold bar untuk dieorang, terjamin mase depan.

*April 2012*

tengok artikel tu pon mengesahkan bahawasanye emas akan meningkat dari tahun ke tahun, emas memang ade jatuh tapi selalunye jatuh tak banyak lah. dan tak lama, kejap je emas tu akan meningkat naik lagi. so kite punye plan dengan hasben kite nak belikan Firhad gold bar 2g untuk die, yang lebiih duitnye tu kite guna untuk beli mainan die sikit-sikit.

Kite pon ade buat bisness jual emas atau main kutu emas. so kite beli dengan partner kite dapatlah harga RM184.00 1g ... 


Cilok dari Pakcik Google.

Nanti bile dah sampai gold bar Firhad kite update dekat u olls k. Tak rugi pon beli emas untuk anak . mase akan datang harga emas memang menaik so tak payah risau okeh.Tahun ini tahun pertama Firhad sambut aya, so duit raya die memang banyak , alhamdulillah dapat dalam RM4++ , rezeki Firhad Irsyad ..


Salam Sayang,
pipie azaty

No comments :

Post a Comment

Winnie The Pooh Glitter