background

Showing posts with label Zefiks. Show all posts
Showing posts with label Zefiks. Show all posts

Saturday, 7 December 2019

#Shopink : Year End Sale


Assalamualaikum ...

Memandangkan tuhari sebok sana-sini buat YES and kite pon terjebak , harap-harap lah lepas mengandung badan balik semula macam asal . hahaha ..

Done paw my hasben ..

Ini kite beli dekat Deenara . Sepasang baju kurung ni RM 80 , harga asal RM 129.00 .


Yang dekat bawah ni pulak kite beli sendiri dekat zefiks , harga baju kurung tu kite dapat RM80 harga asal RM 189 , Baju peplum tu RM 110 harga asal RM 239 ...


Yang bawah ni pulak beli dekat sabella , baju ni boleh pakai masa pregy sebab besar so memang selesa sangat . Masa beli ni harga die sehelai rm 60.50 , so dua RM 121 termasuk postage . Ade lagi dua helai sabella yang printed tapi terlupa nak amek gambar pulak .


Agak-agak kesemuanya ni boleh buat raya tak ?? cuma sabella ni jek la sebab dah pakai kann . huhuhuhuhu ..

Love,

Tuesday, 25 June 2019

#Raya2019 : Selamat Hari Raya 2019

Assalamualaikum ....

Harini dah masuk 21 Syawal , tapi I is baru nak upload gambar raya ? Series lah ??? Maklumlahh kebizian melanda Cik Pipie sampai banyak benda tertinggal nak storie morie dengan U olls .. So Biarlah gambar berbicara .. 

Raya Pertama -  05 June 2019 ( Rabu)




Baju Raya Tahun 2019 Berthemakan : Baby Blue

Baju Hasben : Zefiks Collection
Baju Wife : Minaz
Baju Anak2 : Jakel -Yusuf Iskandar



Family kami ^_^



Tahun ni beraya dengan keluarga mertua , turn suami kali ini .
Raya kedua baru kami gerak balik Kelantan ke kampung Pipie .

Selalu kalau ikut turn suami pipie memang tak balik Kelantan , tapi di sebab ade kenduri maka kami semua kena berkumpul di sana beramai-ramai . Raya pertama semua berkumpul dekat rumah mak mertua , after salam raya baru kami beraya rumah makcik-makcik dan jiran-jiran terdekat . After zohor kami gerak beraya ke rumah Atok ( nenek) suami deka Kangkar Pulai shj . After tu kiteorang gerak balik kampung abah suami di Kluang ..

Raya Ke Dua - 6 June 2019 (Khamis)




Baju Hasben : Padini
Baju Wife : Brand Outlet
Baju Anak2 : Baju Bazar Karat 







Lengkap semua keluarga Osman & Sarimah ^_^


Anak-anak menantu Osman & Sarimah

Yang Depan kanan abang ipar mereka , depan kiri abang no 2
belakang : baju melayu abang no 3 , baju hitam suami Pipie anak no 4
baju putih hitam tuh abah suami Pipie


Tok Mummy & Tok Daddy berssama suku cucu-cucunya , Lagi 5 orang cucu berjalan sendirian

Raya Kedua kami semua beraya dengan Family abah suami Pipie di Paloh , Kluang . Raya pertama petang kami semua bertolak balik ke sana . So tengahari baru gerak beraya dengan adik-adik abah mertua dan kami ke Air Hitam untuk pergi raya rumah Makcik abah mertua pipie dekat sana . After beraya baru bertolak balik kelantan dalam pukul 9 malam ... Samapi Kelantan dalam pukul 2 petang , kami banyak berhenti rehat dan tidur sebab suami pipie kengantokkan nak drive.

Yang Benar,

Friday, 3 August 2018

#Raya2018 : Tahun paling beraya sakan Part ii


Assalamualaikum ...


Sambungan dari Part i .
.
.
.
Hari Jumaat  29. June 2018 , Raya ke-15 pergi open house rumah makcik mirul yang bongsu .





OOTD Ummi : Poplook
OOTD Ayah : Padini
OOTD Anak2 : Miki Baby

Raya ke-16 Beraya rumah kawan lama kite dekat kawasan rumah kite jek , die buat open house and kite sefamily pergi rumah die .. 





OOTD Ummi : Eisya Syakira
OOTD Ayah : Seed
OOTD Anak2 : Miki Baby


Raya ke 17 , plan nak beraya rumah BFF kite dekat Batu Pahat , tapi BFF kite ade masalah family so plan bertukar ikut mak mertua kite beraya . seharian beraya harini ..First pergi rumah abang kite , lepas tu rumah biras kite (besan mak mertua) rumah makcik hasben (makngah) and last rumah makcik hasben kite maklang .





Ambil gambar dekat rumah biras kite Era .

Raya ke18 , isnin tu kite baru naik kerja setelah cuti yang lamaaa , malam tu pergi beraya rumah makcik hasben lagi rumah maklong die kalau tak pergi nanti kecik hati so kite pergi sane , tapi sebelum dorang beraya rumah maklong mak mertua abangipar kakipar semua datang beraya rumah ma dulu ..


Adik bonsu , kakak sulung (anak mak mertua)
kite & kak ipar Biras (menantu mak)
Sorang lagi menantu mak yilek





Tinggal lah 4 anak perempuan mak (patutnya 5) tapi adelah masalah yang tak dapat di elakkan dlm keluarga kami .

Raya ke-19 , marhaban di rumah ma kite , so kiteorang kene turun padang tolong ma goreng roti mantau .


OOTD Ummi : BellaAmmara
OOTD Anak2 : Baju melayu tahun lepas
OOTD Ayah : Padini



Anak perempuan ma & abah .

Raya ke-22 , BFF kite datang raya rumah kite pulak .. dan kawan-kawan opis kite . tak buat besar2an just jemput mane yang sempat



BFF sekolah ,
lagi dua orang tak dapat datang . sorang mengandung tengah demam .
sorang lagi duduk jauh dekat Kulai .
   



opismate ^_^

Penutup raya :)

Sebenarnya kiteorang sakan raya tahun ni sebab abanh Firhad Irsyad target nak kumpul duit raya nak pergi legoland die nak sangat . sebelum puasa die bagitahu abang nak pergi legoland . and ayah pulak dapat harga murah tapi dah bulan puasa kiteorang postponed lepas raya dengan syarat abang kena raya nad kumpul duit raya banyak-banyak . sebab tu die nak beraya sangat tahun ni . hahaha . sabar jeklah anak uiii .

Sekian dari ummi yang suka berceloteh entah ape-ape .

Thursday, 2 August 2018

#Raya 2018 : Tahun paling beraya sakan Part i

Assalamualaikum ...

asyik duduk dalam draf jek , kalini baru kite post story raya lagi . dah abes raya dah , dah basi pon tapi still nak coretkan dan simpan sebagai kenang-kenangan ..
.
.
.

Raya ke-4 kami berempat bertolak balik Johor Bahru , gambar ni ambil mase berhenti makan petang . kalau balik memang akan singgah warung ni makan , makanan die sedap-sedap taw . nama warung ni singgah sokma . tapi tempat tak tahu area mane  die dalam Terangganu . Kelantan - Johor makan masa 12 jam baru sampai , anak-anak tak meragam dalam kereta cuma nampak lah keboringan mereka berdua ...





.
.
.

Raya ke-5 , kiteorang pergi Rumah mak hasben kite beraya dekat sane pulak .. Beraya sekejap lepas tu balik sebab masing-masing masih kepenatan lagi ..





OOTD Baju & Tudung Ummi : LeeyanaRahman
OOTD Anak2 : Miki Baby

.
.
.
Raya - 6 Rumah BFF kite buat open house dan BFF ayah ajak beraya rumah die pulak , so kami ke Gelang Patah after ke rumah BFF kite ...




OOTD Ummi : Zafiks 
Tudung : Tudung Ruffle Reben
OOTD ayah : Seed
OOTD Anak2 : Miki Baby



Dah makan rumah BFF kite , kite pergi rumah BFF hasben plak .



Rumah pertama , paklong Kojin
Paklong ni banyak tlg kami . anak-anak pon seronok dpt duit raya dengan Paklong


Rumah kedua BFF ayah Uncle Ayul
.
.
.
.

Raya ke-7 raya rumah BFF ayah kat Gelang Patah lagi , 3 buah rumah untuk malam ni , beraya sampai pukul 1 pagi u olls :P




OOTD Ummi : Poplook
Tudung : LeeyanaRahman
OOTD Ayah : Pdi
OOTD Anak2 : Miki Baby



Rumah pertama adelah rumah BFF ayah , uncle Yaya


Rumah kedua rumag BFF ayah iaitu Uncle Ajid








 Rumah ketiga adelah rumah kawan kerja ayah dulu uncle Manan


Bergambar depan rumah uncle Ajid sebelum balik .
.
.
.
.
Raya ke-8 tak beraya mane sebab BFF ayah nak datang rumah , after shopping barang-barang dapur and rumah kiteorang masak . sebelum kawan ayah datang , mak mertua and maklang datang beraya rumah kami .




Gambar tak clear mane , maaf yee faktor kamera tak cantik dan terangnya lampu :)
.
.
.
.
Raya ke-9 tak sempat nak amek gambar sebab kelam kelibt sikit .. haha . Pergi open haouse rumah jiran ma , pergi rumah kazen rapat hasben and rumah makcik die yang bongsu .
.
.
.
.

Raya ke-10 ma bawak budak berdua ni pergi open haouse and rumah sepupu ma dekat Desa Harmoni , lepas tu balik kiteorang amek and bawak balik kampung sebab nak beraya rumah Kakak hasben , makcik hasben dan rumah mak mertua kite ..



OOTD Anak2 : Miki Baby

Raya ke-11 beraya rumah boss kite no2 , pergi dengan adik kite and ma kite , hasben sebok nak pasang wallpaper rumah .





OOTD Ummi : Eisya Syakira
OOTD Anak2 : Teddely
.
.
.
Raya ke-12 , beraya rumah BFF kite wawa , beraya sambil buat suprise besday dekat BFF kite Ieqah . Komplot nak beraya padahal nak sambut besday die :P










OOTD Ummi : Cattleya Couture 
OOTD Anak2 : Seed 
OOTD Ayah : Padini

.
.
.
Raya ke-13 (28 June 2018 | Khamis) Marhaban rumah kiteorang , masak simple jek , goreng hotdog jek . Kebetulan pening teruk sangat-sangat sampai makan ubat pon tak jalan maka kite tidur awal , ayah bawak abang , sempat marhaban 5 buah rumah pastu balik and tidur ..
.
.
.
Bersambung ... 

(2 minggu raya)
Winnie The Pooh Glitter