background

Showing posts with label WishList. Show all posts
Showing posts with label WishList. Show all posts

Tuesday, 21 November 2017

WishList2017 : Sikit-sikit Tercapai .

Assalamualaikum ...

Lagi beberapa hari dah nak masuk bulan Disember dan tiba masanya kite melangkah ke satu tahun yang baru , walaupon tahun baru Islam dah lama masuk ... 

Wish List ataupun lebih kurang dengan target ape yang di ingini tu alhamdulillah tercapai sedikit demi sedikit ... Wish List blog pon ade yang dahh memiliki ... Semoga penutup tahun 2017 ni semua Wish List tu tercapai In shaa Allah ..


Wish List yang senarai : 

1. Pindah Rumah

- Alhamdulillah pertengahan bulan May 2017 kami duduk sendiri . Alhamdulillah berkat kesabaran yang tinggi akhirnya kami boleh duduk sendiri . Sekarang almost 6 bulan duduk dengan family kecik . Seronok tu memang seronok . Diam tak siam dah hampir 3 tahun duduk dengan ma abah . Sekarang merasa lah kemas rumah , jaga anak , uruskan rumah , jaga makan minum suami & suami banyak membantu dalam bab kemas mengemas rumah . Alhamdulillah lahh kan ... 

2. Hadiahkan Ma Gelang Emas

- Alhamdulillah dapat hadiahkan ma gelang emas masa besday beliau pada February 2017 hari tuh :)

3. Tukar Phone Baru

- Yang ni tak penting pon , tapi memandangkan phone lame kite asyiklah bateri cepat habis maka nak tukar dan dapat tunaikan mase bulan January 2017 , kite amek Samsung J7 sahaja pong ..

4. Set Mary Kay / Berus Skinvigorate

- Idam-idamkan nak pakai Mary Kay terlaksana pada bulan March 2017 , hohoho . Hasil gigih kumpul duit sendiri and nak try produk muka yang selamatkan kulit ... And now jadi BC Mary Kay dah pon selama 8 bulan pakai produk MK , baru lah jadi BC ^_^

- berus tu pulak dapat beli masa dah jadi BC Mary Kay November 2017

5. Travel / Holiday

- Pon dapat di laksanakan pada bulai July 2017 , kami pergi Langkawi selama 5 hari 4 malam . Beli tiket flight awal-awal , tak silap beli masa bulan March 2017masa tengah buat promosi JB - Langkawi RM49 1 person .

6. Gelang Swarovski

- Gigih jugak pujuk suami nak gelang nih , kekonon nak masa besday December 2016 , tapi tak dapat and suami suprisekan mase bulan January 2017 . :)

7. Belikan Baju Raya untuk Ma Abah & Adik-adik

- Alhamdulillah tercapai jugak impian nak sponser baju raya mereka pada tahun ini .. ^_^

8. Duit Raya Untuk Ma Abah & Mak Abah Mertua

- shutt !! Tak pernah taw bagi . sedihkan .. maklumlah cukup-cukup makan orang kata .. Tapi duit bulanan tiap-tiap bulan tu bagi lah .. cuma duit raya yang jarang ni lahh tak pernah bagi . Tapi tahun ni Alhamdulillah rezeki mereka dapat merasa duit raya . Walaupon tak banyak tapi alhamdulillah dapat jugak bagi ... :)

9. Belikan Abah something

- Haaa yang ni tak dapat nak laksanakan , aduii payah laa tak tahu nak beli ape walaupon dah banyak belanja abah tapi tak tahu ape hadiah yang best untuk abah yang nak di beri . Kekonon nak beli handset tapiii banyak halangan . nak belikan abah jam abah tak minat jamm .. Mungkin handset tapi next month o next year ???? hahahaha

10 . Sembahyang awal waktu

- yang ni sepatutnya no 1 , letak atas sekali tapi memandangkan tak awal tak tepat maka tercorot , subhanaAllah . nak buat anak sebagai alasan macam tak baik . hahaha . entah lah displin dalam diri takde kot .... Berubahlah cik Pipie :(


Wednesday, 9 August 2017

#ShoppingOn9 : Poplook.com Part 3

Assalamualaikum ...

Cerita ni dah lama , tapi baru nak upload , rasanya dah berbulan-bulan baju pon dah banyak kali pakai buat g kerja ..

Kite suka design Poplook sebab selesa  and kualiti kain die okey harga pon mampu memiliki ...


Edana Dip Chiffon - Black
RM 72


Francine Blouse - Lilac & Blue Black
RM 54x2 = RM 108


ini lah baju yang sampai ^_^


Edana Dip Chiffon


Francine Blouse - Blue Black , kaler purple takde pulak gambarnya

Sempena nak raya and tengok ade sale maka kite pon shopping lagi  
Bryony Lace Applique Embellished Blouse - Pink jacquard
RM 112
RM 89.60

Shivani Lace Sleeve Bow Blouse - Navy
RM 102
RM 61.20


Sampai sehari selepas oder sebab tu suka dengan Poplook , service pantas kilat .


Baju Shivani Lace Sleeve Bow Blouse ni je dah pakai , yang lagi satu belum lagi .

WishList Poplook



Baju dah ade cuma baju ni pon tak pakai lagi . hohoho . nak tetas dekat "dat" belakang tu ha sebab ketat tang pinggang yang lain semua okey . kalau pakai jugak macam sarung nangka .. hahaha .. So nak beli kainnya tu sekali tengok dah sold dah keluaran lain . maklum la bajunya premium Raya 2015 ... Maka nak beli kain ni haaa .. 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
V



Joevyn Matte Sequin Skirt 
RM 136



Monday, 12 June 2017

Mary Kay : Gel Mask TW & Mineral Powder Foundation MK

Assalamualaikum ...

Today kite nak share tentang kulit muka kite telah sekian lama pakai Mary Kay ni . Alhamdulillah kite puas hati dengan produk muka Mary Kay ni ... 


Ni muka dah okey dengan produk muka Mary Kay , ramai jugak tegur muka kite dah okey cuma tang whitehead tu je belum sepenuhnya , tu kena tunggu kite pakai Gel Mask ni haa .. 

Gaji bulan 5 ape lagi shopping barang Mary Kay sikit lagi .. Kite beli Gel Mask & Powder Foundation dan jugak standby foundation 2 ketui kot-kot la habes time takde duit . haa kau .. haha . kali ni pakai duit sendiri jek , en somi banyak komitmen nak uruskan takleh nak mintak-mintak sangat :P 



1 Gel Mask (yang panjang tu)
2 Foundation 
1 Powder Foundation


( sebahagian barang Mary Kay dekat almari solek )


Muka setelah pakai Mary Kay 2 bulan lebih .
Alhamdulillah ... 

Nanti kite share bile dah pakai Gel Mask k , nak buang segala jenis mak nenek white head ni duluu , nak cantik sebelum raya :P


Pengguna Mary Kay,

Monday, 8 May 2017

#May : Bulan yang di tunggu - tunggu

Assalamualaikum ... 


Alhamdulillah dah masuk bulan May . bulan yang dinantikan buat kaum muslimin dan muslimat , yelaa tak lama lagi masuk Bulan Ramadhan buan berpuasa buat kami-kami . Alhamdulillah semoga panjang jodoh kite berjumpa hendak nya ... 


Tapi ape yang membanggakan kite dan buat kite makin tak sabar-sabar adelah nak berpindah di rumah baru .. In Shaa Allah ... akhirnya tercapai jugak salah satu WishList tahun ni nak berpindah .. 

Diam tak diam dah hampir 3 tahun kite duduk dengan Ma Abah , so mase untuk kite berdikari duduk dengan family kecik kite niii ... 

Pertengahan bulan ni In Shaa Allah kite pindah , barang-barang belum siap packing , bukan tak excited tapi tak tahu nak mulakan packing macamana .. 



Doakan kite eh , maklumlah nak pindah dengan anak-anak masih kecik memang memerlukan kesabaran yang agak tinggi jugak nih ... hihihihi .. 

Ikhlas ,

Wednesday, 3 May 2017

WishList : Holiday ^_^

Assalamualaikum ... 


Sebenarnya wishlist ni berlaku pada tahun lepas , tapi tak tercapai-capai nak menjejaki nya ... Alhamdulillah tahun ni baru merancang , harap-harap jadi lah yee .. 

Holiday dalam malaysia jugak . tempat ni pon penah pergi tapi nak datang lagi sebab rasa seronok datang sini :)

Alhamdulillah masa booking Air Asia tu tengah offer , so dapat la grab harga berpatutan ...


4 beranak dapat harga RM 426.50
tapi kite salah isi part beg tu , kite amek mase pergi , mase balik tak amek .. damm !


kereta sewa pon dah siap booking :) , hotel pon dah siap booking .. 

In Shaa Allah cuti lama sikit dekat sana , 5 hari dekat sana , 4 hari dekat rumah kemas ape yang patut . hahaha :P

Kite Fly bulan Julai , dah lama rasenye tak berjalan jauh . so kaki ni gatai nak jalan jauh sikit sambil bawak anak-anak .. Lagipon pest time laki bini anak-anak nak naik kapal terbang . agak kejakunan di situ :P , kiteorang rancang lepas raya , dan bukan cuti sekolah sebab kalau cuti sekolah macam tak best nak berjalan , harga pon semuanya mahal-mahal nanti .. 


Ummi anak Dua, 

Thursday, 13 April 2017

SkinCare Pilihan : Mary Kay Timewise

Assalamualaikum .. 

Alhamdulillah WishList 2017 yang satu ni terlaksana akhirnya ... Teringin nak beli set Timewise Mary Kay dapat jugak hasil bodek tok laki :P
Terima kasih tok laki , walaupon memula bebel jugak beli produk mahal-mahal , tapi nak cantik untuk awak jugakk .. tapi tak semua duit die , :P



Alhamdulillah selamat sudah tiba ..


Ni hasil keluar dari kotak atas tuu ...


Free gift kalau beli barang Mary Kay


Moisturizer die sangat best , lembut di kulit muka .
day solution siang pon same tak melekit bila pakai .

 

Selalunya kite akan basuh muka , lepas tu pakai softener pink tu and pakai moisturizer yang lagi satu tu ..


Bile malam pakai moisturizer dulu lepas tu pakai night solution malam die 


CC Cream kite amek yang very light 
Bile pakai tak bercapuk dan sangat selesa dekat muka , die merawat dari sinaran uv


nigth solution malam die best gile !! Tak melekit macam krim krim malam yang lain .. 
bile pakai rase macam tak pakai pon . so tak merimaskan muka kite 


Siang pergi kerja kite akan pakai day solution siang , cc cream & foundation
dah siap tacap spary muka dengan spary MK
cc cream very light
foundation ivory 5


Yang ni bulan ni baru beli , 
Spary after make up & Foundation MK .

tengok testimoni hasil die memang menarik tertarik kau memang kebaboomm !! Harap-harap setia dengan Mary kay sampailahh bebile :P . so kite nak cuba mane tahu okey kann dan yang pasti selamatkan kulit wajah kite ^_^


Muka sebelum pakai MK , tunggu sebulan kite testimoni I ^_^



Set Timewise untuk 4 New RM568
Moisture Renewing Softener (wane pink) prelove RM50 harga asal RM99
CC Cream prelove RM 50 harga asal RM79
Spary after Make up New RM79
Foundation MATE New RM 79

Dalam proses nak beli berus MK , Concealer , Undereye Corrector & Lip scrub MK . hihihihi


berus die ni mengidam betul lahhh ..


yang ni plak untuk bibir i yang sensitip ni haaa :)

Doakan dapat memiliki ^_^


Insan paling happy,

Monday, 9 January 2017

#WishList : Kelengkapan Rumah

Assalamualaikum ... 

" Tak salah berangan , mana tahu angan-angan akan menjadi kenyataan "

In shaa Allah ade rumah nanti plan nak beli barang rumah sikit demi sedikit supaya tak terasa bebanan jika keluar selepuk , tengah survey-survey barang rumah dekat LAZADA tetibe terberkenan .. so kte wishlist dulu ape yang berkenan di hati . kot-kot orang lain baca pon berkenan jadi korang boleh beli bersama . hihihi .


*korean chopping board*
- Lazada RM 28
(rasa macam kemas je guna ni potong-potong lepas tu boleh basuh)


*aluminium kitchen rack*
- Lazada RM 29.90

*laundry basket*
- IG : shamizababykids RM 90
(rasa macam kemas bile ade ni so tak sepah-sepah)


* 6 pcs bath set bathroom set*
- Lazada RM 49.50
(cantikkan , boleh jugak buat hadiah orang kawen)


*Ebeno 3 in 1 Electric multifunctional blander*
- Lazada RM 111.87 


*Rumput Palsu*
(tengah mencari , nak letak dekat laman rumah )

*Karpet*
-Lazada RM 38
(mungkin saiz kecik sebab tu lazada murah)


*5 in 1stainless multifunction hanger*
- Shoppe RM 15.90
(senang sangkut seluar hasben)


* hanger 360 rotation*
- Shoppe RM 10.07
( untuk sangkut shawl kite)


*korean design cable organizer*
- shoppe 15
(ade anak kecik kene simpan elok-elok wayar)


*whiteboard blackboard removable*
- shoppe RM 25
( nak letak kat bilik anak , senang dorang nak tulis-tulis and acah-acah cikgu)

*Sensor night lamp 2 unit*
- Shoppe RM 25
(letak kat bilik anak )

*Spin Mop Magic Mop + Cleaner Bucket + 2 Mop Heads*
- Lazada RM 29.90
(DONE)


ummi yang suka berangan,
Winnie The Pooh Glitter