background

Showing posts with label barangbaby. Show all posts
Showing posts with label barangbaby. Show all posts

Tuesday, 7 January 2020

#Baby Stuff : Keperluan Ummi ke Hospital

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah kandungan kite dah nak masuk 35 minggu , so persiapan untuk ke hospital memang sudah sediakan . Tak sabar rasenya nak melahirkan dan melihat baby dalam kandungan ini .


Kain Batik 2 Helai
Baju Balik sehelai
Baju sejuk Sehelai
Tudung Sarung 3 Helai
Tuala Mandi
Nursing Bra 3 Helai
Stokin 3 Helai


Maternity Pad & Pad 
Breast Pad
Disposable Panties
Nursing Cream
Manual Breastpump
Minyak Angin
Param & Pilis
Selipar Toilet
Tissue


Toiletries Set
Make Up Set & Minyak Wangi


Buku Mengandung
IC
power Bank & Wayar
Radio Surah
Yassin


Barang-barang ummi masukkan dalam beg ini , so senang nak tahu barang Ummi & baby .


Biskut & Roti ( masa check in hospital baru beli)
Milo
Sudu Garfu
Mangkuk
Air Masak
Termos Air Panas
Cawan
Plastik




So ini bakul untuk letak makanan pulak . Cuma belum sediakan Air Anugerah , Air Yassin , Roti . Tunggu dah nak beranak nanti baru beli .

Doakan segala urusan ummi & baby di permudahkan bersalin & berpantang nanti :)


Love,

Wednesday, 11 December 2019

#BabyStuff : Prepare barang baby ke Hospital

Assalamualaikum ...

Masa Check Up 7 bulan haritu Doctor kate dah boleh "prepare barang baby ke hospital" , so bile masuk kandungan 8 bulan (32weeks) Kite pon preparekan barang baby ke hospital ..



Labour Rooms

- Baju Lengan pendek & Seluar Panjang
- Mitten & Booties
- Topi
- Bedung Swaddle


Day 1 & Day 2

- Baju Siang ( Lengan Pendek & Seluar Pendek)
- Baju Malam ( Sleepsuit)
- Mitten & Booties
- Topi
- Bedung Swaddle
- Barut

Going Home

- Baju Siang ( Lengan Pendek & Seluar Pendek)
- Mitten & Booties
- Topi
- Bedung Swaddle
- Barut


Extra

- Selimut
- Tuala Mandi
- Tuala Muka
- Napkin
- Baju Siang & Baju Malam
- Mitten & Booties
- Barut
- Topi
- Nursing Cover
- Bantal Baby
- Pampers 1 Pek (36 pcs)


Barang Baby

- Shampoo Sabun & Bedak (sebenarnya tak perlu tapi bawak jugak)
- Minyak Telon
- Hand sanitizer
- Nappy Cream
- Baby Oil
- Wet Tissue
- Cotton Ball ( Utk cuci pusat baby)
- Plastik Sampah


Tissue Breastfeeding masukkan dalm 6 paket 

(dah siap paking baru teringat tissue ni so terambil gambar asing-asing)



Memang trend sekarang kan masukkan baju dalam plastik ikea ni ,
senang untuk amek barang bile dah letak macam ni . and plastik boleh letak baju kotor tu balik .



Siap semuanya !!!! Get Ready nak ke hospital bile sampai waktunya ..
Cuma pek pampers tu hasben kate packing kecik jek takyah bawak semua macam banyak sangat . hahaha ..

Love ,

#BabyStuff : Sterilizer Botol Susu & EBM

Assalamualaikum ...

Cerita kite di hari minggu yang lalu macam biaselah settlekan barang-barang baby yang belum basuh atau belum siap sepenuhnya . 

So hari Ahad haritu kite Sterilizer botol susu dan botol EBM baby secara manual , macamana tu manual ?? rebus dalam periuk sahaja . Hihihihi . Entahlah kenapa rasa tempat sterilizer tu macam tak penting , ketiga-tiga anak memang rebus dalam periuk jek . Abang-abang die punya pon kite still rebus dalam periuk jugak ..

Lepas rebus basuh dengan sabun khas botol , jenama Pureen tuh .. lepas tu basuh dengan air suam pulak .. 



Inilah cara kite sterilizer botol susu , botol EBM & Breastpump .. Kalau pakai sterilizer tu maybe senang lah kan , kalau macam ni payah sikit . Cara masing-masing tak sama . hihihi ..

Nak tahu kenapa kena sterilizer boleh baca dekat link ini ..


Love,

Sunday, 17 November 2019

#BabyStuff : Keperluan Breastfeeding Baby FI3

Assalamualaikum ...

 Barang-barang ini beli awal sebab tengah kumpul duit untuk beli keperluan breastfeeding baby baru .. Banyak duit untuk beli kelengkapan baby jadi kena kumpul sikit demi sedikit tiap bulan 1 barang :)

Semua barang ni kite beli dekat Shopee.com .





V-coool Cooler bag ni kite beli dekat shopee harga die RM 69.76 siap postage . Beg atas dan bawah die boleh bukak and yang best senang nak bawak sebab die boleh sandang belakang .


Beli aksesori breastpump Lacte , 
Dedua ni siap postage RM 113.04 
Yang lama punya memang dah tak elok if nak pakai pon , badan die okey lagi cuma part ni jek kena tukar baru .


Breast pump manual , dulu punya tak elok nak pakai kan ,
so same beli yang baru 
RM 12.74 siap postage . Dari China 


Breast Milk Storage bag harga satu kotak RM 10.27 , beli 5 dapat RM 9.90
siap postage RM 54.54  


Autumnz - Breast Milk Storage Bag kite beli 5 kotak 3.50oz RM 8 satu kotak ,
3 kotak 5oz RM 9.12 satu kotak . Total RM 72.13 termasuk postage .



Autumnz - Storage bottle 2 kotak tu RM 65.44 siap postage ,
Tommee Tippee - 2 Bottle Gold RM 51.93 siap postage .


NUK - 2 bottle ni kite beli harga die RM 39.99 (1pcs) , 
Tommee Tippee - warmer bag RM 39.90 .
Postage Free :)


2 bottle Comotomo Pink RM 53.10
Postage RM 3.80


Kali Kedua beli kedai Shopee sama 

4 Teats Comotomo RM 37.24
2 Cover bottle Comotomo RM 14.00
2 Handle bottle Comotomo RM 1.98
FREE : Postage 



Tommee Tippee - 2 bottle RM 38.00
Postage RM 3.44


Beli kedai yang sama brand Comotomo tuh
Risau baby bukan Girl . hihi

1 Bottle Comotomo Green RM 27.73
2 Cover Bottle White moo & Green RM 14.00
2 Handle Bottle RM 1.78
FREE : Brush Bottle & Postage 


Lacte - BreastPad 3 Box RM 30.00
Postage RM 4.87

Palmer's - Nursing Butter Cream RM 17.80
Postage RM 5.04

SudoCream - Nappy Cream 10g RM 3.50
Postage RM 5.04



Mother k - BreastFeeding Tissue RM 49.50


Pureen - Liquid Cleanser 3 Pek RM 29.70
Anakku - Brush Bottle RM 6.72



Ini kesemua barang untuk Breastfeeding baby , In Shaa Allah kalini nak macam abang Farhaan die breastfeed sampai 2 tahun .. 

#BabyStuff : Kelangkapan Baby

Assalamualaikum ...


Alhamdulillah semuanya dipermudahkan oleh Allah S.W.T , kandungan Pipie dah nak masuk 28weeks bersamaan 7 bulan maka persiapan baby 90% dah siap tinggal 10% jek lagi tu pon packing barang ke hospital , mungkin masuk kandungan 8 bulan baru Pipie kemas barang ke hospital . Pipie saje prepare awal-awal sebab taknak macam mengandungkan Farhaan Irfaan , kelam kabut jek rasa lepastuh dah tak larat .. sekarang pon tak larat mana pon .. Lagipon jarak antara Farhaan dengan baby ni 4 tahun maka excited nak sambut orang baru :) 

Okey jom kite tengok list dan barang-barang yang dah di siap basuh & kemas teratur :)

Pakaian


Baju Harian
Baju Singlet
Baju Malam
Rompers
Sleepsuit
Jumsuit
Baju Jalan
Seluar


Mitten & Booties
Socks
Bonnet
Barut
Prewalker


Bedung Swaddle
Selimut / Blanket
Hooded Blanket
Napkin

Diapering


Diapers - Mikubi & Drypers (tak ada dalam gambar)
Wet Tissue - Mikubi , Nivea , Anakku , Cutties & Pureen
Changing Mat - Fiffy
Bakul Baju kotor - Shopee
Sabun Baju Baby - Pureen

Nursery


Tilam - Kekabu & Tilam Angle
Baby Cot - Tak perlu
Kelambu - Fiffy

Baby Care & Grooming




Alat-alatan Baby (Grooming Set) - Tommee Tippee
Bedak - Pureen & Baby Carrie Junior
Losyen - Pureen & Nivea
Shampoo -  Pureen & Nivea
Sabun Badan - Pureen & Nivea
Minyak Telon - Yuyi & Tropika
Minyak Rambut - Nivea
Putik Kapas - Belum Beli
Cotton Ball - Belum Beli
Nappy Cream - Sebamed & Sudocream
Nasal Aspirator -
Tungku Baby -
Temperature -
Baby Balm - Vicks
Hand Sanitizer -
Botol Spary - Kedai Eco RM 2.10

Feeding


Breast Pump - Lacte
Cooler Bag - Vcoool
Thermos -
Nursing Breast Pad Washable (basuh) - Autumnz  
Nursing Breast Pad Disposable (buang) - Lacte
Nipple Shield - Autumnz
Nipple Cream - Palmer's
Ice Pack - Autumnz
Ice Brick - Vcoool
Milk Collection Shell - Avent
Tissue Breastfeeding - Mother K
Storage Bottle - Milk Planet & Autumnz
Storage Plastic Bag - Milk Planet & Autumnz


Nursing Bra - TrendlyValley
Nursing Pillow - Shopee
Nursing Cover - (tak ingat sebab zaman Farhaan)
Berus Botol - Anakku
Sabun Botol - Pureen
Botol Susu - Tommee Tippee , Nuk & Comotomo  
Puting - Twistshake & Chicco
Warmer Bag - Tommee Tippee
Warmer - Autumnz

Travel

Beg Baby - Done
Beg Warmer - Done
Baby Carrier - Done
Stroller - Done
Nursing Cover - Done
Car Seat - Done

Bathing



Tuala Baby - Fiffy & Pureen
Besen Mandi - 
Toiletries Set - Pureen & Nivea

Extra

Penyangkut Baju - Done
Mainan Baby - Done
Penyangkut Kecik - Done
Hanger - Done
Set Pengurusan Uri - Belum Beli

Ada yang belum sampai tak ada gambar , nanti dah sampai kite amek gambar and edit post balik letak gambar , semoga ape yang kite share bermanfaat untuk mommy-mommy yang baru nak dapat cahaya mata .. Kite pon update sini sebagai satu kenang-kenangan di hari tua nanti :)


Love ,
Winnie The Pooh Glitter