background

Showing posts with label goldbar . duitraya. Show all posts
Showing posts with label goldbar . duitraya. Show all posts

Monday, 17 July 2017

#Raya : selamat Hari Raya 2017

Assalamualaikum ...

Memandangkan raya dah habes maka marilah kite bercerita hal raya .. hihihihi ...

Tahun ni kite beraya belah suami di Gelang Patah Johor . Persiapan Raya sebelum puasa memang dah start beli sikit-sikit kecuali baju kurung kite , baju melayu suami & anak-anak untuk first raya .. Yang selainnye dah beli awal-awal .

Selang seminggu nak raya baru kiteorang beli baju raya untuk first raya tu , konon-konon nak thema Royal Blue sekali saiz anak-anak takde , so tukar la kaler Grey untuk first raya .


.. masih beraya berempat lagi untuk tahun ini ..

muka en.somi baru lepas nangis sebab lepas bersalam raya :P


.. dengan family mertua ..




anak menantu Sarimah ^_^

menantu lagi sorang tak de ..

anak -anak sarimah & osman tapi terselit menantu sorang tu :P




First Raya : Baju Leeyana Rahman


Si dobot yang happy memanjang :)



abang dengan Dinasor die 


on the way balik kampung hasben belah abah dekat Paloh , Kluang


Abah Mama & Adik-adik beraya di kampung .

Sampai rumah dalam pukul 2.40 pagi . masing-masing terbongkang kepenatan beraya ..


nanti kite share raya kedua , ketiga , keempat & sebulan raya terus . haha



Monday, 14 September 2015

Duit Raya anak tukar GoldBar

Assalamualaikum ...

Salam semua, u'olls yang dah ade anak, ape u'olls buat dengan duit raya anak? Mama kite penah ajar, jangan ajar anak beli barang die dengan duit raya die annti sampai besar beli barang guna duit raya je. Dan duit raye anak janganlah guna. Hahahaha.

macam kite sejak berurusan dengan business Emas (ade yang x tahu kan) so dunia kite tertarik dengan emas. Semua tentang emas, maklumlah harga RM jatuh tapi harga emas pulak meningkat naik. Tengok sekarang harga emas 999 RM200/g, Harga emas 916 RM190/g .. Fuhhh, Tapi harga emas kat kite 916 RM170, nampak tak ??? 

Lagi-lagi anak i Boboy so buat ape dengan emas??? Cehhh macam tak leh beli emas pulak, so kite tukar dengan GoldBar, Yup, GOLDBAR. macam Firahd untuk first raya die tahun ni dei dapat RM490. so kite tambahkan RM10 cukupkan RM500 untuk duit raya die yang first beraya ni. Kite belikan die 3g Goldbar. mase die kecik-kecik dalam hari duit orang sumbang dapat jugak dalam RM1000 lebih jugak. tu kite beli Gold Bar 2, So setakat ni die baru ade 5g. Yang selebih duit orang sumbang kite beli barang die separuh and masukkan dalam simpanan die separuh.


3 Gold bar Muhammad Firhad Irsyad 
dah selamat sampai


3g x RM197/g (999) = RM591.00
(lagi RM91 ayah and ummi belanja)


Lepas tuh kite main undi RM100x10bulan (Undi emas) and then tu kite beli rantai and loket. Total loket and rantai tu RM742., masa ni emas 916 harga RM165/g so baki yang selebihnye tu saller pulangkan balik . kite pon buat jugak undi emas ni . hihihi ...




So berbalik pada cerita, kie kena buat pilihan yang bijak untuk anak kite. Simpanlah emas untuk jangka masa depan. Harga emas masa depan akan melambung-lambung naik macam tanah jugak. So buat pilihan yang bijak ye mummy-mummy semua.

Kalau anak girl bolehlah jugak belikan die rantai, gelang atau ape-ape barang kan. macam kite buat kutu emas ni ramai yang main untuk beli dekat anak dara mereka. nak beli cash paham-paham jek lah, so mainlah undi emas. Ade ape-ape pertanyaan bolehlah WhatsApps kite ye ... pipie 017-7046210.

Salam Sayang,

Monday, 24 August 2015

Buat apa dengan duit raya anak?

Assalamualaikum ....


Korang kite nak tanya, sealunyelah kan korang buat ape dengan duit raye anak korang? simpan atau buat-buat tak tahu?? Lagi-lagi anak baru besar macam anak kite ni haa bukannye geti beli ape lagi kan?? Kite tengah pikir-pikir satu cara yang agak bijak lah jugak .

Memandangkan mata wang Malaysia dalam keadaan yang merundum dan emas melonjak naik, ape salahnye kite guna duit raya die untuk beli barang kemas. Pada yang ada anak perempuan bolehlah beli rantai, gelang tangan, gelang kaki, subang atau ape-ape jek lah. Dan anak lelaki nak beli ape dengan emas?? Sape kate tak boleh beli apa-apa dengan emas. anak lelaki meh la belikan Gold bar untuk dieorang, terjamin mase depan.

*April 2012*

tengok artikel tu pon mengesahkan bahawasanye emas akan meningkat dari tahun ke tahun, emas memang ade jatuh tapi selalunye jatuh tak banyak lah. dan tak lama, kejap je emas tu akan meningkat naik lagi. so kite punye plan dengan hasben kite nak belikan Firhad gold bar 2g untuk die, yang lebiih duitnye tu kite guna untuk beli mainan die sikit-sikit.

Kite pon ade buat bisness jual emas atau main kutu emas. so kite beli dengan partner kite dapatlah harga RM184.00 1g ... 


Cilok dari Pakcik Google.

Nanti bile dah sampai gold bar Firhad kite update dekat u olls k. Tak rugi pon beli emas untuk anak . mase akan datang harga emas memang menaik so tak payah risau okeh.Tahun ini tahun pertama Firhad sambut aya, so duit raya die memang banyak , alhamdulillah dapat dalam RM4++ , rezeki Firhad Irsyad ..


Salam Sayang,
pipie azaty
Winnie The Pooh Glitter