background

Showing posts with label IkeaTebrau. Show all posts
Showing posts with label IkeaTebrau. Show all posts

Monday, 18 December 2017

IKEA Tebrau : Shooping kali kedua

Assalamualaikum ....

Ahad harituh 10.12.2017 kite pergi IKEA lagi , kali ni shopping banyak barang sikit .. Still bawak anak-anak and angkut adik-adik sekali sebab dorang nak try pergi . Tak geti lah berjalan anak tinggal , kiteorang memang tak suka macam tuh ... So naseb ade adik-adik so die jagakan abang Firhad yang suka mengarok tuh ... 

Dorang la bawak abang firhad bile die start mengaruk nak baring atas katil yang dihias tulah , nak main mainan lahh dorang lah bawak .

Kite pulak pening cari hasben tak jumpa-jumpaa . Besar jugaklah IKea ni .

Last-last jumpa dekat tempat barang nak pick-up sendiri tu , tengok-tengok Farhaan dah tidur ats dukung ayah die . hahaha . So shopping laa sikit barang untuk rumah ..


tempat iron baju , memang cari yang jenis pendek gini,
sebab kite suka iron baju duduk .


sebenarnye ni sesuai letak dekat bilik air , 
tapi kami buat letak dekat bilik untuk letak susu anak-anak.


ini pon same , sesuai letak dekat bilik air .
tapi buat hiasan dekat rumah .

meja tu pon same , beli dekat IKEA .


*imej google*
tak sempat nak snap pic kat rumah . haha
beli untuk letak baju kotor . hasben yang amek .
selalunye hasben ni payah kalau nak beli barang cenggini :P

Now , hasben kite pulak gile nak ke IKEA jek kerjanyee :P . Pantang cuti ajak p ikea . hahaha .. 

Love,

Wednesday, 13 December 2017

IKEA Tebrau : First time datang IKEA

Assalamualaikum ....

First time jejakkan kaki ke IKEA Tebrau , orang lain mungkin dah pernah jugak pergi IKEA Damansara n Cheras but kite langsung tak pernah . Just tengok online and kirim orang jek la selalunyaa , kirim kawan-kawan opis kalau pergi IKEA . So agak jakun sikit lah kan . :P

Hari tu ajak hasben pergi sane , hasben kite ni memang hantu deco rumah . so kite ajak la die sebab die minat deco-deco kan , memula tu die macam taknak taw , sebab biasalah lelaki dengar dari mulut-mulut orang yang jem lah , sesak la ape semua lahh .. tetibe pergi TAK JEM pon . TAK SESAK pon . sooo ? I is jeling jek lah die . hahaha

Sampai jek die orang yang excited sangat-sangat sebab barang deco die kann :P , maka kami pusing-pusing lah dalam tu . tak pusing kesemuanya pon sebab anak-anak pulak buat hal . aduhh .. stress kami laki bini . so untuk permulaan kami beli ini jek laaaa ..


Cermin dua keping tu .
Letak dekat Ruang Tamu , atas TV


Lampu bilik tidur abang Firhad ,
Die yang request nak bintang . Awan takde mase tuh .


2 laci dengan kerusi solek simple .


2 Laci tu hasben kite buat gantung . sebab kalau dekat bawah abeslah anak teruna kite mengancau .Sebabnya dalam tu kite letak barang make-up and stok barang Mary Kay kite .

Nanti ade mase lagi nak sambung shopping lagi , maklumlahh anak-anak kecik payah sikit kan .. Nak tinggal kesian bile bawak kesian dekat kami . hahahaha ... anak oh anak ... :) Hasben pon seronok nak datang sini ..

Love,
Winnie The Pooh Glitter