background

Showing posts with label expobaby. Show all posts
Showing posts with label expobaby. Show all posts

Monday, 7 October 2019

#BabyStuff : TLM Baby Expo & Little Genius

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah di kesempatan ini masih lagi bernafas di muka bumi Allah ... Memandangkan faktor umur dan perut makin memboyot Pipie request dengan hasben nak shopping barang adik baby FI ni awal sikit .

Maklumlah kandungan dah 5 bulan , orang tua-tua tak bagi beli awal-awal , tapi Pipie and hasben beli ikut kemampuan dan "beli bile ade duit lebih" taknak la beli selepuk . terasa jugak kebebanan nanti kalau beli selepuk kan ..

Memandangkan harituh ade baby expo dekat sebelah office Pipie so Pipie pon cuci mata , nanti hari hasben cuti ahad tu kiteorang pergi beli jek takyah round-round banyak kali dalam tu , sementara teman kawan office Pipie yang dah hampir-hampir nak beranak bulan depan .. Expo baby ni di adakan pada 4-6 oct 2019 harituh .. So pipie pergi masa hari ahad lepas anak bujang balik sekolah tadika ..

Masa teman kawan office Pipie Just beli Swaddle comel dengan bottle anak-anak bujang ..


 Booth : Baby Humairah Store

Swaddle ni satu RM18.00 ,
Beli 3 RM 50.00




Booth Fiffy 

Botol 2 pcs RM 54.00
puting RM 30.00

So hari ahad tu Pipie shopping di bawah ini sahaja :)


TLM Baby Expo ni kureng sikit meriahnya sebab tak banyak booth and tak banyak benda yang best & murah . Pipie pon banyak nak beli dekat Jenama Pureen saje . Dalam beg kuning tu biskut untuk Farhaan Irfaan , die nak biskut so Pipie tengah pilih barang baby ayah die dah shoppingkan biskut untuk die sebab 24 jam lapar . haha . 1 beg tu RM


 Booth Cuties Disney 

beli wet tissue besar ni ade 4 wet tissue

RM 19.00


Booth Anakku

 beli wet tissue kecik and besar ni
Mickey wet tissue RM 7.00 1 Pek ada 4 wet tissue
Anakku wet tissue RM 5.00


Booth Fiffy

beli tuala 2pcs 

RM 15.00


Booth Pureen 

Barut 2 helai RM 10.00
Tuala Baby RM 14.00
Mitten Booties RM 4.00
Toiletries Set - XL  RM 35.00
ABD Detergent RM 19.00


Booth Trendly Valley

Nursing Bra 3 pcs RM 50.00





After shopping tu ajak pulak hasben pergi Little Genius nak beli pampers anak , tapi alang-alang tu Pipie shopping barang baby again sebab macam tak puas jek beli barang dekat baby expo . Hahaha .


Royal Gold Tissue RM 4.50
Pureen - Toiletries set L RM 18.90
Pureen - Mitten Booties Blue RM 5.44
Pureen - Mitten Booties White RM 3.90
Holabebe - Sock 5 in 1 RM 15.00
Holabebe - Mainan RM 13.90
Fiffy - Baju siang RM 9.90
Fiffy - Singlet RM 9.90
Fiffy - Baju Tidur RM 15.92
Tollyjoy - Baju Tidur RM 12.90
Fiffy - Disposable Panties (2pek) RM 14.24
  Chicco - Pacifier RM 20.72
Hand Sanitized Buy 1 Free 1 RM 19.90 
Carrie - Bedak kecik RM 3.60
Twistshake - Pacifier 2pcs RM 12.90



So itu ajelah nak cerita tentang beli barang baby . macam dah banyak shopping , tapi nanti-nanti Pipie share lagi . Banyak beli on9 shopping sebab senang takyah berjalan . sekarang dah rasa mengah sangat nak jalan banyak-banyak tempat . senang oder online sahaja .. Sekian :)


Love,

Friday, 26 October 2018

Baby Stuff : Pureen Warehouse Sale Seri Alam


Assalamualaikum ...

Hari tu pureen ade buat warehouse dekat Seri alam , kite rasa first time die buat kat situ kot sebab sebelum-sebelum ni tak ade dengar pulak ade warehouse ..

Kite pergi 20.10.2018 ari sabtu , die ade dua hari jek , hari sabtu tu kan sepatutnya kite pindah , tapi ade kes tipu deposit rumah tu and rasa taknak pikir sangat yang diri kena tipu kite decide pergi Pureen warehouse kejap untuk beli stock sabun banyak-banyak .


Lepas tu kawan kite kirim baju girl , ape lagi memang syok la shoping barang baby girl kan ... Kite share barang ape kite beli masa pureen warehouse tu hari yee ..



Cik Pipie ade share kan memang suka sabun ni , so beli 10pek sabun ni , banyak amek yang bubble gam , lepas tu apple and natural yogurt  . Memang suka yang bubble gam tu sebab bau gula getah .

2pek RM 17


Sabun basuh botol pon amek 10 pek , sememangnya perisa Oren sebab sedap sikit la baunyaa .

2pek RM 18



Bedak pureen ni pon kite suka pakai , 

RM 8


Topi ni 1pcs RM 6


Baju siang + Skirt 

RM 10


Baju siang + seluar

RM 10

Ini jek barang kite beli , yang baju-baju baby tu kawan kite kirim dengan kite , ramai orang dekat bahagian baju , bahagian lain-lain masih dapat dikawal . tapi bahagian baju dapat dikawal jugak cuma tak sempatlah staff pureen nak lipat , memang tak boleh lipat manusia ramai sangat kat situ . Cuma kesian lah keadaan baju berkecah-kecah kan ... 

Cakap dengan hasben , kalau ade baby mesti syok sebab murah-murah baju pureen . kite memang suka pakai jenama pureen . kualiti kain die sangat okey :)

Lepas balik sambung pikir masalah kena tipu tu :(

Love,

Sunday, 6 August 2017

Mom & Baby Expo : Persada Johor

Assalamualaikum ...

Hari Jumaat hari tu ( 04/08/2017) ade baby Expo dekat Persada Johor (PJICC) sebelah je dengan tempat kerja kite , so memang WAJIB pergi . hahaha . walaupon takde baby kecik tapi I is ade baby tua yang memang baby lagi :P ...

Hari Jumaat tu aje abes RM96 . hahaha . Masa hari Jumaat kite beli puting anak-anak .. beza tak banyak dengan Lazada , lagipon Lazada ade charge Shipping kalau yang murah . So beli je la dekat Expo ni .. Hari Sabtu pon join pergi lagi untuk beli makanan Farhaan , hari kedua je abes RM 213 . hohohoho

Booth Avents -
Puting Abang RM 21
Puting Adik RM 21

Booth Tomme Tippe -
Puting Abang RM 23

Booth Cuties Pooh
Lotion Ummi  RM 10
Puting Adik  RM 5

Booth Pureen
Berus Botol RM 6
Bekas letak susu RM 10

Booth MAM
Botol Abang RM 22
Botol Adik RM 25
Set Sudu Makan RM 10

Booth Organic
Makanan Puffs (3pcs) RM 55
Beras Organic ( 3pcs) RM 21

Baju Abang Adik RM 80



Total kerugian : RM 309

Maka nangis berjemaah . Hahaha , Bab baju je kite terkilan sikit sebab bile dah beli baru terpikir alaa haiii nape tak beli jenama Miki Baby dua helai baru RM 49 . okey kesal !!! So , benda pon dah lepas maka kite berpuasa lah yee .. ahhaha :P

Sunday, 5 June 2016

Mom & Baby Expo_Danga City Mall June'2016

Assalamualaikum ... 

Minggu yang baru ni ade mom and baby expo , tapi tak meriah sangat sebab banyak booth yang tak ade . Niatnye nak beli pampers untuk Adik Baby and Abang Ayyad . Tapi sampai sane hanya ade 2 jenama pampers jek , Owners & mamypoko . Mamypoko pon mahal jugak . 1 Pek RM56 . Giloo ko !! Kite pergi hari sabtu 04.june.2016 , Abang ayyad pulak tinggal dengan TokMa . So dating berdua dengan Hasben .

So kite pon beli barang-barang tambahan yang lain . Barang semua dah lengkap cuma barang keperluan kite macam kurang lagi so kite tambah ape yang patut jek . Kandungan pon dah masuk 36Weeks so dah tak larat nak jalan lama-lama .


BreastPad Lacte RM13
Stroage Bag RM 10 (1pcs)
*nampak lawa pulak plastik die tu yang grab*


Mandian herba Tanamera
Harga Asal RM 30.50
Harga Diskaun RM 27.00


Disposable Panties RM6 (1pcs)

Kite ada beli Pureen liquid untuk basuh bottle susu amek 2pcs RM 21.00

  Lepas tu kite ajak hasben masuk UO dalam Danga City Mall , sebab nak cari pampers anak-anak , dekat dalam tu lagi murah rupenye barang-barang baby , liquid Pureen basuh bottle tu baru RM 9.90 1pcs okey ... Pampers Drypess pulak 1 pek besar tu RM 31.99 , so beli 3pek untuk adik baby , 1 pek untuk abang ayyad . Lepas balik dari expo ajak hasben pergi Tesco Plentong nak beli barang keperluan rumah and makanan untuk pantang nanti macam biskut-biskut , milo , holick and macam-macam lagi . Dan baru teringat berus bottle susu anak dah lama tak berganti , so beli dua . Sebab yang kecik untuk basuh puting bottle tu selalunye tertanggal . sakit hati betuiii ...



Berus Botol RM 9.50
Berus Botol RM 7.50

Dan sejak nak beranak ni kite study balik cara nak handle susu baby , cara nak mengepam dengan betul untuk dapatkan hasil lumayan , kite study dekat group FB #bfmembers . Dekat situ kalau tengok susu-susu ibu memang meriah and rasa macam teruja . Dan baru-baru ni kite tengok femes pulak orang oakai benda alah ni .


*Pinjam Gambar*

So kite survey dekat Lazada , RM 34.00 ape lagi terus amek beli untuk test time pantang kang , Katenye senang je pakai , picit bawah die lepas tu tekap dekat breast . Okey kite cuba and nanti buat testimoni okeh !

Salam Sayang,
05.June.2016, Ahad

Tuesday, 15 March 2016

Mom & Baby Expo - Persada Johor

Assalamualaikum ... 

Cerita ni dah basi sebenarnye . Hahhaha . Masa ni expo bulan 11 2015 , tapi tak update - update dekat entry , saje nak buat kenang-kenangan . Supaya boleh mengimbas kembali zaman-zaman mengandung & memborong barang anak-anak nanti .


Masa Expo ni kite beli barang Abang sebab masa ni baru jek tahu mengandung so tak excited nak beli barang baby sangat . beli pon 2 3 helai macam tu jek .

Booth Fiffy Beli Baju Tidur .
Booth Rompers(plastik unggu )Beli Sleepsuit & Orang kirim 
Booth (plastik putih pink) Baju newborn 2pcs (adik baby)
Booth Pureen Beli Sabun botol & sabun mandi
puting Avent 
pantyliner Libress 
minyak kelapa dara 
Pempers Firhad 4pcs RM124

Salam Sayang,

Mom & Baby Expo_Danga City Mall March'2016

Assalamualaikum ... 

Hari tu ade mom & baby expo dekat Danga City Mall , so plan memang dari awal nak pergi nak beli barang baby kebetulan pulak masa tu kandungan baby dah masuk 6 bulan so macam bolehlah beli sikit-sikit .

Nak di jadikan cerita kena pulak masuk Wad sebabnye baby mengeras dasat dan demam + naik alergik so dorang takut denggi kena admited lagi semalaman . kekonon bajet-bajet jumaat dah keluar , sekali doc kate nak pantau demam n alergik tapi keputusan darah negative denggi . Jumaat tu memang demam dah kebah tapi kena jugak tidur semalaman lagi .

Sabtu tu pagi-pagi doc pakar datang dan cek semua die kate okey boleh balik daam pukul 10 pagi yeahh .. memang happy ler ... Tapi dalam pukul 12 jugak siap segala-galanya , balik tu singgah makan lepas tu baru pergi expo baby . Anak bujang tak bawak sebab tempat ramai orang takut die merengek . Tak lame pon kat dalam sebab shopping dengan hasben paham-paham je lah kan bile dengan orang lelaki ni cepat mengalah ... 


Botol Avent 5oz - RM63.00
Puting Avent 6M - RM21
Puting Avent 3M - RM21
Storage Bags - RM20 (1pcs RM10)


Disposal Breast Pad - RM23
Disposable Panties - RM 15.80 (1pcs RM7.90)
Wet Tissue - RM15


Mitten & Booties Pooh - RM10
Puting Tommee 6M - RM22
Putik Kapas - RM6
Wet Tissue Pooh 4pcs - RM19 (tak ada dalam gambar)


Losyen Stretch Mark - RM25
Baju Tidur Lubang 2pcs - RM20 (1pcs RM10)
Baju Tidur Moo2 2pcs - RM32 (1pcs RM16)
Beg Pureen - RM1 (tak nak beg plastik punya hal)
Sabun Mandi - RM11 (abang punya)

*Baju Moo2 tu abang dan adik*


Sabun Tropika - RM40

* memang adik baby ni kite cadang nak pakaikan jenama Tropika*


Rompers 4pcs - RM50
Topi Newborn - RM5

*Rompers pilihan Ayah*


4pcs - RM130
free botol air 2pcs

*Tak ada Gambar*

Pantieliner Libresse 3pcs - RM20
Pad Laurier Pink 2pcs - RM 9.90


Dekat atas ni hari sabtu punya cerita , hari ahad tu kite ajak hasben pergi lagi sebab macam ade kekurangan lagi bile sampai rumah cek-cek macam ade tak lengkap . So hasben setuju tapi gerak dalam pukul 8 malam lah , sampai sane jek dorang dah packing-packing nak mengemas dah so tak dapat beli ape yang kite nak sebabnye semuanya dah selamat di kemas so dapat amek yang kat bawah-bawah ni jek hasil korek-korek and booth tak tutup lagi . Firhad pon tak meragam mana sebab sekejap sangat .


Sleepsuit 2pcs - RM20 (1pcs RM10)


Baju Abang - RM10
Seluar Abang - RM10


Baju Abang & Adik - RM20 (1pcs RM10)

*Firhad Nampak baju ni die yang nak sebab Didi & Friends*


Minyak Kelapa Dara (VCO) - RM50

*kali ni kite pilih kapsul dah tak nak air , sebabnye tekak takleh nak telan *


Okey tu aje yang dapat kite borong masa baby expo , In shaa Allah ade lagi pergi lagi , hahaha . Tapi bile kite tengok tarikhnye tu kite dah cukup 36weeks masa tu tak tahu lah larat atau tidakkan . Harap-harap masih larat lagi ... 


Salam Sayang,

Tuesday, 11 August 2015

Mom & Baby expo_Persada Johor

Assalamualaikum .... 


Amboii anak dah setahun pon ak pergi lagi ke? Hahah, itu soklan yang kite dapat dari hasben. Haha. alahh expo baby ni bukannnye untuk yang nak dapat newborn yang anak dah besar panjang pon boleh pergi. Tapi kali ni expo ni kebanyakkannye yang nak sambut baby punye barang lah. Excited kite tengok mak-mak buyung and bapak buyung pilih-pilih barang untuk anak yang bakal lahir. belum yang beli katil baby, tilam baby. macam-macam lah untuk sambut kedatangan anak tercinta. kite pon tumpang happy jugak. maklumlah penah merasai saat-saat teruja itu.

sebenarnye mase dapat gaji harituh sibuk sangat p beli barang anak awal-awal, lupe pulak yang ade expo walaupon dah siap take note kat kalender. so pampes and susu dah beli berkoyan-koyan. pempes dekat expo boleh la murah. Pet-pet tak ade booth dekat sane. so ade mamypoko, drypes, pempes baru tu. Drypes murah lah, 2pcs RM55 dapat free baby wet , kalau 4pcs dapat free bantal peluk baby. so kite tak beli lah pempesnye just tengok-tengok jek. sebab mase lunch kan pergi, maklumlah exponye sebelah tempat keje,lebih kurang tempat keje ai jugaklah persada tuh, Persada and Hotel Pacific kan adik beradik.

Hari sabtu tu turn kite kerja, so balik dari kerja kite singgah Expo beli ape yang kite survey-survey semalam.


*Free sebab daftar*

tengok tak ramai orang yang beratur and kite pon ikut beratur sekali, dapat ini lah dalam beg merah die tuh. Lepas tu masuk masuk kite pon amek amek lah barang yang nak di beli.


Hasil semua barang yang di beli .

pergi banyak booth tapi 5booth jek yang berjaya memborong . Eh membeli , kalau borong lagi banyak ye tak?


Booth Pertama Total : RM56.00

Berus botol RM17
bib Pooh RM8
Coklet RM16 2pcs
Puting Botol Nubs RM15 


Booth Kedua Total : RM60.00

baju Tidur 1 set

1Pcs RM25
3pcs RM60


Booth Ketiga Total RM10.00

1Pcs RM5

Seluar tidur
Seluar Renang


Booth Keempat Total RM40.00
(Barang Ummi)

Bantal RM20
Selipar RM20


Booth Kelima Total RM29.00

Sarung Nursing pillow RM29.00

Total Semua Sekali RM195.00

haaaa.. tengok tak banyak sekali amekkaw nak dekat Rm200 jugak.... so itu aje yang sempat kite amek. Konon-kononnye nak beli sabun Pureen yang untuk botol susu tuh sekali dah balik baru ingat ... nasib lah mak oii !!! So itu sahaja lah yang kite beli ... Nanti Expo dekat Danga City Mall pulak kite borong untuk pempes banyak-banyak. Expo Dekat Danga City Mall pada 30 Oktober,31 Oktober dan 1 November.


Salam Sayang,
Pipie azaty





Winnie The Pooh Glitter