background

Showing posts with label FirhadIrsyad. Show all posts
Showing posts with label FirhadIrsyad. Show all posts

Tuesday, 7 January 2020

#Tadika : Firhad Tadika Agama Johor


Assalamualaikum ..

Memandangkan kite kebizian lupa nak update pasal tadika 6 tahun Firhad Irsyad , untuk 6 tahun ni kite dengan hasben plan nak tukarkan die sekolah agama yang lain . Untuk tadika APC tu memang okey tapi keperluan duit tu terlampau banyak guna so kami nak sekat sikit ekonomi 2020 :)

Alhamdulillah kami berdua mohon Tadika Agama Johor ( dalam sekolah agama) so permohonan kami berjaya untuk Forhad Irsyad . ALhamdulillah .

Untuk permulaan yuran kami kena bayar RM 300+ , bulan-bulanan RM 60 sahaja .. Sebelum cuti sekolah bermula memang awal-awal dah bagitahu Firhad Irsyad yang die akan di tukarkan sekolah and die paham . 

Alhamdulillah masa taklimat sekolah Tadika Agama tu , die kena datang dua hari die okey ke sekolah and tak ada tagisan pon . Dan bile sesi sekolah bermula die sekolah dengan okey , ade kawan-kawan nangis pon die okey jek .



Ini masa taklimat dua hari di sekolah .


Barang-barang tahun ni tak banyak yang di beli .

Kasut Ejen Ali - RM 69.90
Stokin Ejen Ali 3pcs - RM 15.90
Songkok - RM 25.00
Pencil Box - RM 14.00
Beg - Hadiah dari tokmamy



First day sekolah , Alhamdulillah senang bangun .
senang siapkan dan senang pergi sekolah
maklumlah tak sabar nak naik motor ayah :)


Semoga Abang Firhad Irsyad belajar rajin-rajin dan semoga abang pandai berdikari yee .. Tak lama lagi nak bertambah adik so kena jadi abang yang baik . 

Ummi ayah berharap abang jadi anak yang berguna pada kami semua ..

Love,

Monday, 4 November 2019

#Tadika : Firhad Irsyad Konvokesyen 5 Tahun

Assalamualaikum ..

Diam tak diam dah nak abes sesi belajar 5 Tahun Firhad Irsyad , harituh ada perjumpaan dengan ibu bapa (hari terbuka) untuk perkembangan anak-anak , Alhamdulillah Firhad Irsyad dah semakin bijak belajar , dah mengenal , pandai menulis , pandai membaca dan paling best pandai mengaji menghafal surah-surah .. Ummi ayah senang hati ... Bagus tadika APC sebenarnya .. Tadika mana-mana pon bagus sebenarnya ..

Majlis mini konvokesyen & majlis khatam Al-Quran ni diadakan serentak pada 19 October 2019 ( Sabtu) , Suka sangat tengok wajah-wajah anak syurga dah khatam Al-Quran , umur baru 6 tahun tapi dah khatam Al-Quran ... Ya Allah sejuk perut ibu mengandung ..




3 gambar ni diambil masa dekat Tadika bukan masa majlis di adakan ... 



Masa ni tengah ada ucapan , ummi ayah & adik bergambar duluan ..




Semoga jadi anak soleh yee sayang , manja ummi sorang ni :)


Love ,

Tuesday, 1 October 2019

#Family : Wayang Suatu Ketika & Blue Ice Skating Rink Paraidgm Mall

Assalamualaikum ...

Cerita hujung minggu baru-baru ni , Tak tahu nak kemana , jadi terlepak disini . Sebenarnya Sabtu haritu Pipie baru lepas demam so hasben ajak keluar amek angin luar masalahnya angin luar pon tengah tak sihat dengan musim jerebu sekarang ni kan .. Tapi layankan jekla sebab Hasben Pipie nak pergi #JelajahSuriaFM , hasben Pipie memang dengar radio Suria so die nak jumpa DJ-DJ radio dekat Angsana JB .. Sampai sana jalan okey , parking senang dapat tapi dalam Angsana mall tu MashaAllah ramainya orang , kiteorang stay tak lama pon sebab Firhad Irsyad tak suka tempat ramai orang ..

So Hasben ajak pergi Paradigm Mall tengok wayang , dorang ni okey saje kalau bab tengok wayang ...


Tengok cerita ni tapi masa tu lambat lagi , jadi hasben ajak main Ice Skating Rink , so anak-anak ape lagi memang suka memanjang laa ..


Sorang masuk RM 30 , tak kire lah dewasa atau kanak-kanak .
Farhaan sepatutnya tak dapat masuk tapi bile tanya saiz kasut die ade so die boleh main .
Glove RM 5 & Stoking RM 5 untuk seorang .








Binatang biru tu pulak RM 30 per hour , so kalau lebih 1 jam kena cas lagi RM 30 .
Ni waktu rehat dorang , baru masuk sekejap dah kena keluar so tunggu 30 minit untuk masuk balik .




Budak eksen konon-konon die jalan tak takut , abang penakut sikit . hihihi . 

Naseb la ummi okey time ni . kalau lemah macam hari Jumaat tu memang tak layan korang lahh .. Lepas tuh pergi solat , makan and continue tengok wayang .. Semoga anak-anak and suami menghargai ape jua pengorbanan ummi okey :)

Love, 


Wednesday, 18 September 2019

#Family : Wayang Play Mobile & Dinosaur In The City

Assalamualaikum ...

14 September 2019 / Sabtu

Cerita minggu lepas bawak anak-anak tengok wayang , pilihan mereka sendiri nak tengok cerita ape .




Muka adik tu mengikut kartun yang atas kepala die . Haha .

Okey lah cerita ni untuk budak-budak .

Hari Ahad stay dekat rumah sebab Farhaan terkena cirit-cirit & muntah-muntah , Abang pulak demam . so lepak dekat rumah jek satu hari .. 


16 September 2019 / Isnin

Keesokkannya ajak dorang tengok Dinasour In The City dekat Angsana Johor ... Upah untuk orang baik sakit .

Parking : RM 2
Kanak-kanak : RM 5 ( 4tahun ke atas baru kena bayar)
Dewasa : RM 8

masuk dah kena bayar , lepas tu dalam tu semua mainan kena bayar wehh .. Just boleh amek gambar dekat dinosaur and lampu-lampu jek laa , die alaa-alaa ade pesta lampu jugak .. Budak berdua ni dapat lah naik dinosaur tu tu pon 1 token RM5 , dah kalau dua dah RM 10 . so pujuk-pujuk anak-anak supaya jangan mintak bukan-bukan , naseblah mereka tengah tak sihat mana so semua mendengar kate .















Lepas tu abang Firhad Irsyad ajak balik dah sebab die dah penat and lenguh kaki die kate . Terus kami balik walaupon jam masih awal tapi sebabkan kesian dekat die so balik bagi die rehat . Sampai jek rumah badan die panas lagi . aduii serba salah jadinyaa .. Terpaksa cuti sekolah lagi yee .. 




Love,

Tuesday, 17 September 2019

#Family : Hang Out 2 Minggu punya story

Assalamualaikum .. 

Simpan sini jadikan satu kenang-kenangan . Hilang dgambar dari telpon sekurang-kurangnya ade di Blog untuk ummi ayah tunjuk dekat anak-anak .. Esok-esok anak-anak membesar boleh baca dan boleh bawak ummi ayah jalan-jalan pulak kan . Kecik-kecik ummi ayah kumpul duit bagi kesenangan dan kemewahan dekat korang .. 

Pipie and suami memang hari minggu jarang melekat dekat rumah .. Naseb dapat hasben jenis memang suka berjalan so ummi and anak-anak happy . hahaha . terima kasih suamiku .. sebenarnya benda ni boleh jadi keturunan jugak taw . sebenarnya dulu kecik-kecik abah and ma Pipie memang suka bawak kami adik beradik berjalan so Pipie terikut-ikut :) opss . ahhaha .. 

Memandangkan bulan ni 3 minggu cuti 3 hari so banyak aktiviti bersama dan kami sangat seronok .. 

31 Ogos 2019 ( Sabtu)

Kononya macam nak bawak anak-anak tengok bunga api . Tapi memandangkan jalan ke bandar jem sajo jadi kite ubah ke Ikea Tebrau & Aeon Tebrau . Memula pergi Ikea sebab nak makan meatball . and shopping dalam ikea kononnya nak beli barang baby . ( bath tub baby & alas tukar pampers baby) Tapiii dedua ni boleh pulak tak ada stok okey , so beli lah barang lain lain .


Lepas tu terus ke Aeon Tebrau bawak anak-anak main Fanpekka , sebab dah berjanji , anak-anak Pipie ni pantang berjanji . Ayah mereka pulak suka berjanji . hoh pening ! Pipie pulak dah hilang sikit-sikit mabuk cuma naik kereta mula la mual tu datang , tu after makan ajak suami jalan-jalan dalam ikea kalau tak nanti abes keluar balik ...





Anak-anak sibuk main kami laki bini g makan tapi sambil tu jenguk jugak lah anak-anak bukan main lepas tanggungjawab pulak yee . anak-anak masa panggil makan memang tak akan nak makan punya dah syok main . Gambar pon tak banyak ummi amek sebab dorang tak setempat , main merata dunia jek kerjanyaa ..






Seriesly dari tekak Pipie and hasben memang tak sedap food SDS dekat fanpekka ni , sorry lah yee tapi ape yang boleh jujur kite jujur . makanan die memang kelaut cina hindi kaw . Hasben tak penah makan tak abes tapi kalini memang tak abes , Pipie makan Spegethi pon secuit jek .

Masuk dekat sini kanak-kanak bayar RM55 seorang , tak silap 3 tahun keatas kena bayar , untuk ibu bapa RM 11 seorang ..

02 September 2019 (Isnin) 

Dah rehat satu hari dekat rumah , so hari isnin Pipie ajak adik pipie berjalan pulak . suami kerja so kite jalan ladies-ladies jek lepas anak balik sekolah and adik bongsu balik sekolah .

Mak Yong teringin nak makan Dip n Dip , tapi hasben cakap jangan pergi Paradigm tanpa die so adik Pipie suggest kan makan dekat Molten Chocolate Cafe dekat Aeon Tebrau . Die kate lagi sedap sini dari Dip n Dip tuh . Opss ade lelaki tetibe , biaselah tengah bercintaa mana boleh berpisah sekejap . hahahaha .. 




Sebab die suka buat muka comel bile bergambar maka tukang amek gambar tu geram dengan die . eh eh malu pulak die ..


Me and adik bungsu





Seriesly memang sedap , Alhamdulillah dah tak kempunan . Hasben Pipie jenis tak geti nak makan benda-benda macam niii so kalau nak makan ajaklah adik Pipie yang geti drive ni . maklumlah pipie memang tak geti drive . hahaha .. After makan kiteorang tengok cite sangkar , dah 2 kali tengok cerita sangkar . so memang the best ! kelakar , sedih , happy and macam-macam lah . tak snagka Zul aripin ni pandai melawak . 

08 September 2019 (Ahad)

Lepas masak-masak and lunch dengan 4 ketul di rumah tetibe hasben ajak pergi Zoo , and Pipie nak g karnival Absolut Deals dekat angsana .. So kiteorang pergi Zoo dulu bagi anak-anak happy sebelum die meroyan masuk Absolut yang penuh umat manusia di situ .














Masa die tengah duduk macam ni , ummi ayah sorok dekat tembok , melialu cari . hahaha 
pastuh c dobot tu marah sebab main sorok-sorok . sebab die kalau main sorok-sorok dengan abang ummi ayah bising , so ni die marah kiteorang .. Tengah berjalan-jalan selipar abang putus , naseb la ade orang jual selipar , adik pulak mana boleh tengok abang beli die pon nak beli jugak la walaupon saiz kaki die tak ade . dah besar gedabak seliparnyaa hah .

After tu kekonon nak pergi dekat Absolut Deals tu tapi hasben kate kite g Paradigm Mall dulu lah , mase lalu area Absolut tu terus Pipie cancel nak pergi sebab ramai nak mati manusia so taknak laa , dengan diri dah tak larat menjelajah Zoo tadi . 

Jalan-jalan Paradigm Mall pon dah mengah . besar woo , parking level 7 , tapi turun sampai level 5 jek bawah-bawah atk turun . Kekonon nak tengok wayang dekat situ cite Jaws tuh tapi memandangkan tengok review kate bosan cite tu terus tak jadi . And pergi makan mekdi . SubhanaAllah ramainyaa orang , nak menangis rasa tunggu lama gile .



Datang sini beli baju Batman , terus pakai .. sabar jek lah anak-anak oii .. Malam pakai baju ni esok pakai baju ni sampai balik dari jalan esoknya pon nak pakai lagii .. aduiii anak

09 September 2019 ( Isnin)


After lunch hasben Pipie ajak anak-anak pergi mandi manda dekat TS Wonderland Kota Masai , masuk sini kena bayar RM 25 seorang , kalau tinggi bawah 75cm baru FREE .. 









Dekat sini pon tak banyak pic sebab syok main air dengan anak-anak dan suami . tu pon amek bile teringat tak ade amek gambar .. Masa hari kejadian Pipie masak nasi goreng so tapau nasi goreng bawak ke sana , bawak dalam diam-diam sebab makanan tidak di benarkan masuk ...


So itulah cerita 2 minggu di hari minggu yang cuti panjang .. Paham tak ayat Pipie ?? hahaha .. Harap paham la yee 



Winnie The Pooh Glitter