background

Showing posts with label BesdayFarhaan. Show all posts
Showing posts with label BesdayFarhaan. Show all posts

Monday, 20 August 2018

#Besday : Firhad turns 4 & Farhaan turns 2

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah anak-anak membesar dengan sihat , sekejap jek masa berlalu umur mereka pon makin meningkat dan meningkat ...

Abang dah 4 tahun , adik pulak dah 2 tahun masing-masing bersaing secara sihat . Macam biasa besday adik akan diraikan mase besday abang , memandangkan besday adik jatuh pada "petang raya" kami tak sambut ape-ape untuk adik ... ampunn adik ...

Dan tahun ni kite tak dapat sambut macam tiap-tiap tahun , majlis ni menumpang sahaja majlis orang lain yang penting anak-anak dapat potong kek . Tahun ni abang mintak sambut dekat MCD tapi sorry abang bajet tahun ni menyimpan untuk abang sekolah tahun hadapan . Maaf , nanti dah besar abang akan paham okey .

Majlis ni kite tumpang rumah kawan baik ma kite , kebetulan besday cucu die same dengan abang 10 Ogos , jadi die buat majlis 11 ogos , die ajak join sekali and mintak tlg kite carikan kek , and die suruh letak nama anak-anak dekat kek tu so kite pon decide sponser kek :P , ni rumah mak Baby Shima u olls ... mak kite kawan baik dengan mak die .. Jomm tengok sekitar majlis berlangsung ...


* Otw amek kek besday abang *

Mase ni ummi tunjuk IG cake besday abang dah siap , die boleh pulak peluk ummi say TQ to ummi , ummi so touching abang , dah besar dah anak ummi ... 


abang nak kek Jett "superwing"


Bulat (adawiyah) nak kek didi and friends 
patutmya kek ni takyah letak nama abang adik dah 




My small Family ^_^





Family kami dengan Family Cik Leha


My Family 
balong & adik no 3 jek takde  :(





Ni ayah menang game tiup belon sampai pecah .
abang suruh ayah masuk , akhirnya ayah menang demi taknak kecewakan anak tercinta . 


nek ma & tokbah Adawiyah


Mak Adawiyah



adik beradik Baby Shima


Cik Leha & Anak-anak


Family Cik Leha 

Okey itu saje yang dicoretkan , terima kasih Cik Leha sekeluarga di atas sudi menjemput & mengajak kami join majlis besday bulat & anak-anak . semoga anak-anak kite menjadi anak yang soleh , solehah , anak yang taat kepada orang tua ... semoga Adawiyah jadi anak kebangaan mak ayah nekma & tokbah yee & Allah beri kesihatan yang baik buat anak-anak syurga kite :)



Monday, 14 August 2017

#Besday : Firhad Irsyad_3 & Farhaan Irfaan_1

Assalamualaikum ... 

Sabtu baru-baru ni kite ade buat majlis kecil-kecilan iaitu majlis hari lahir anak bujangs kite & majlis yassin serta doa selamat sekali sempena adik kite nak UPSR , doa selamat untuk rumah baru & untuk anak-anak .

Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar .. Cuaca pon tak hujan tak panas sangat .. ALhamdulillah .. terima kasih pada yang terlibat untuk memeriahkan majlis .. pada yang sponser segala-galanya tu terima kasih tak terhingga .. semoga Allah balas kebaikkan kamu semua .. 


deco by kite , tampal bellon abah yang buat :P


ais krim goyang by Abg Long



juadah yang terhidang

nasi ayam
mee goreng by MIL
hot dog goreng
brownies by SIL
agar-agar laici
sirap bandung




goodies untuk kanak-kanak ^_^



goodies untuk orang bacaan Yassin



Alahmdulillah ramai yang datang baca Yassin ^_^


kek by Izzarracakehouse 
area permas jaya


no phone n IG beliau .
3 tahun buat besday tak penah tukar orang lain ^_^








upacara membuka hadiah di lakukan keesokkan hari sebab firhad lepas majlis jek dah ketiduran akibat kepenatan yang melampau-lampau . haha



3 tahun , 3 kali sambut , kedudukan ummi & ayah still sama 


Trobek 3 tahun lepas punya cerita .. saat nak melahirkan Muhammad Firhad Irsyad

Terima kasih semua , terima kasih kedua-dua family , ipar duai adik beradik , kawan-kawan , sedara mara & jiran-jiran atas kunjungan kalian ke Teratak Qaseh Pipie & Mierul & memeriahkan majlis anak-anak teruna ... 

Untuk abang Firhad Irsyad , jadi anak yang soleh yang taat pada perintah Allah pegangan agama Islam yang kuat . semoga abang berjaya dunia akhirat di beri kesihatan yang berpanjangan ... & semoga abang boleh jaga adik-adik , jadi abang yang bertanggungjawab . senangkan hati ummi & ayah bile besar nanti ..

untuk adik Farhaan Irfaan , jadi anak yang soleh , yang taat pada suruhan Allah , pegangan agama Islam yang kuat . semoga adik berjaya dunia akhirat , di beri kesihatan yang berpanjangan & adik yang baik untuk abang dan adik yang akan datang nanti ..jangan suka buli abang okey !

" Semua orang sayangkan kamu berdua "

Love,
Ummi kalian

Monday, 7 August 2017

#Besday : Farhaan Irfaan Turn 1

Assalamualaikum ...

Farhaan Irfaan dah setahun , pejam celik pejam celik dah setahun kan , kejap je masa berlalu rasa macam baru jek beranakkan die . sekarang macam-macam akal die . But die belum pandai jalan lagi . Takpee abang die pon berjalan masa setahun 2 bulan .

Birthday adik jatuh pada bulan puasa . so memang lah tak sambut , tapi sebab kesiankan die maka kite sambut birthday die ala kadar dengan family kedua-dua belah . 

Balik kerja abah amek and kite buka puasa dekat Warung mertua kite , dua-dua family ade so okey lah ... Walaupon adik tak dapat perhatian sangat kan but adik selalu ummi ayah abang sayang ... Maksud dekat sini bukan tak dapat perhatian dari kami . Tapi adelahh .. cuku Ummi die yang mengerti :)

14 June 2016 - 14 June 2017








So ini sahaja gambar yang ada , lepas potong kek , makan kek and kami pon balik .. 

Ummi Ayah & Abang sentiasa sayang adik , ummi ayah doakan adik jadi anak yang baik , anak yang soleh , anak yang mendengar kata dan anak yang menyejukkan hati ummi ayah .. Ummi Ayah tetap doakan yang terbaik untuk anak-anak ummi ... Jaga abang jaga adik2 nani taw :P


Winnie The Pooh Glitter