background

Showing posts with label Ramadhan. Show all posts
Showing posts with label Ramadhan. Show all posts

Friday, 18 May 2018

#Ramadhan 2018 : Salam Ramadhan Al Mubarak



Assalamualaikum semua ...

Rasanya belum terlambat nak ucapkan Selamat Menyambut bulan Ramadhan . Maklumlah baru 3 hari Ramadhan kan .... Alhamdulillah berjumpa lagi sekali dalam bulan Ramadhan . Alhamdulillah tahun ni tahun kedua kite berpuasa dan menyusu sepenuhnya buat anak bujang no 2 tuh . Alhamdulillah masih mampu mengharungi ^_^

Bile tibe bulan Ramadhan hati ni jadi sayu sangat , jadi sebak tak tahu la kenapa . Rasa macam bulan ni jek nak beribadat bersungguh2 , bulan2 lain main haruk jek . hahahaha ...

Sama-sama lah kite beribadat dan kite kejar malam lailatu qadar ...




Love,

Monday, 8 May 2017

#May : Bulan yang di tunggu - tunggu

Assalamualaikum ... 


Alhamdulillah dah masuk bulan May . bulan yang dinantikan buat kaum muslimin dan muslimat , yelaa tak lama lagi masuk Bulan Ramadhan buan berpuasa buat kami-kami . Alhamdulillah semoga panjang jodoh kite berjumpa hendak nya ... 


Tapi ape yang membanggakan kite dan buat kite makin tak sabar-sabar adelah nak berpindah di rumah baru .. In Shaa Allah ... akhirnya tercapai jugak salah satu WishList tahun ni nak berpindah .. 

Diam tak diam dah hampir 3 tahun kite duduk dengan Ma Abah , so mase untuk kite berdikari duduk dengan family kecik kite niii ... 

Pertengahan bulan ni In Shaa Allah kite pindah , barang-barang belum siap packing , bukan tak excited tapi tak tahu nak mulakan packing macamana .. 



Doakan kite eh , maklumlah nak pindah dengan anak-anak masih kecik memang memerlukan kesabaran yang agak tinggi jugak nih ... hihihihi .. 

Ikhlas ,

Tuesday, 7 June 2016

Salam Ramadhan #Days 2

Assalamualaikum ... 


Masih belum terlewat untuk mengucapkan salam Ramadhan buat semua blogger-blogger yang dikasihi semuanya ... 

Alhamdulillah tahun ni Kite dapat sambut bulan yang mulia ni bersama Suami , keluarga dan anak tersayang , Alhamdulillah Allah masih beri nafas untuk terus hidup di muka bumi Allah dengan mengumpul amal ibadat untuk di bawa bekalan ke akhirat nanti . 

*Tahun Ke-3 Berpuasa bersama Suami
*Tahun Ke-2 Berpuasa dengan Muhammad Firhad Irsyad
*Tahun Pertama Berpuasa dengan AdikBaby

Semalam First Ramadhan , Alhamdulillah AdikBaby behave cuma gerakkan slow , die asyik emngeras jek , lepas berbuka barulah die aktif tu pon tak lama sebabnye die sambung tidur barangkali sebab kenyang dah , Ngeh ngeh ngeh .

Hasben pon risau tengok keadaan kite , tapi so far kite okey , kalau memudaratkan baru kite buka Puasa , In Shaa Allah adik baby behave die tahu Ummi die nak Puasa .... 

Harini hari kedua berpuasa dengan adenye si kecik di dalam Tummy , Alhamdulillah masih okey . Kite bukan tak ade pengalaman mengandung & berpuasa sebab Abang Firhad dulu pon kite mengandungkan die dalam bulan puasa . nanti kite share macam mana kite handle puasa ketika mengandung ..


#37Weeks 
#14Days To Go 

Keluar ikut tarikh doctor bagi yee sayang .... 
Tak lama je lagi kite berjumpa , nanti boleh gomol-gomol .

Salam Sayang,
07.June.2016 Selasa

Tuesday, 1 July 2014

Salam Ramadhan

Assalamualaikum u'olls ....






Salam Ramdhan Al-Mubarak ... belum terlambat lagi untuk kite ucapkan salam ramdhan kan ?? Alhamdulillah dah 4hari kite sebagai umat islam menyambut bulan yang mulia ini .... 

Alhamdulillah , selamat kite puase 3 hari . Baby memang mengeraskan badan die , mungkin die geram dengan kite sebab x makan makan lagi . hihi . tapi kite cube memujuk Baby Kecik ni bagitahu die yang kite puase . Puase tahun ni memang mencabar mungkin sebab kite dah berbadan due , dan kite jugak da sarat sangat so mencabar sangat-sangat . 

Puase ni kite asyik la tidur jek , haus yang teramat sangat , makanan kite tak pandang sangat . tengok air masak pon macam ape . haha . Tahun ni lain sikit sebab kite sambut Ramadhan sebagai isteri dan bakal Ummi . tapi orang lain sebok masak untuk suami , kite lak x dapat nak masak untuk suami . Alhamdulillah suami memahami . die lah yang masak kemas rumah . Ya Allah bersyukur sangat dapat suami yang macam tu . semua barang rumah die yang buat , kite lak die suruh rehat , baring n tidur . Ya Allah , syukur sangat Allah kurniakan seorang hasben macam tu ...

okey la , tu yang kite nak story2 n nak ucapkan selamat berpuase . yang boleh puase penuh teruskan puase ye , yang x boleh tu mungkin ade sebab-sebab tertentu . ^_^ (jangan lupe ganti) ... Buat yang mengandung tu , makan lah kurma banyak-banyak n air masak banyak-banyak ye n pujuk baby . tapi kalau tak larat anda boleh bukak puase ... 

XOXO,
Pipie Azaty
Winnie The Pooh Glitter