background

Showing posts with label hadiahkami. Show all posts
Showing posts with label hadiahkami. Show all posts

Monday, 20 January 2020

#Hadiah : Reward Untuk Isteri Beranak


Assalamualaikum ... 

Belum beranak lagi hasben dah buat suprise , Alhamdulillah .. Hargailah pengorbanan isterimu ini lagi-lagi nak beranakkan zuriatmu yang ketiga secara pembedahan lagi ni ... 

Semoga rezekimu bertambah-tambah B , semoga Allah S.W.T perluaskan lagi rezeki untukmu keoada kami anak beranak .



Cukup 3 anak , 3 hadiah dapat :)

Alhamdulillah .. 

Terkejut jugak tetibe hulur duit banyak and suruh beli ranag kemas yang berkenan . So ape lagi ... kite kena onzz jek la kan :)

Rantai tu kite amek lepas tolak gelang emas coco yang dah putus , dapat tolak dalam harga RM 985 .. Thanks Hubby :)

Simpan sini sebagai satu kenang kenangan :)

Love ,

Monday, 13 January 2020

#Besday : BFF sambut besday kite

Assalamualaikum ....

Alhamdulillah jika mempunyai sahabat-sahabat yang sangat baik kite patut bersyukur , semoga persahabatan ini berkekalan hingga ke Jannah . sahabat kerana Allah s.w.t .. Bukan sekadar wish besday sahaja malah diraikan dan di beri hadiah lagi . Alhamdulillah :) 

Terima kasih Allah s.w.t hadirkan insan-insan yang baik untuk ku .. 

Kalau tak nak sambut 04. Jan haritu tapi memandangkan Kite , Farhaan & Hasben tak sihat jadi kite mintak postpone , and dorang pon paham . Kalau tak dorang nak curi-curi amek kite . Tapi tetibe kantoi sebab kite terbaca DM kawan kite ni dengan hasben kite . Hahaha . sebelum tu lagi memang dah warning dorang yang takyah buat suprise and takmo hadiah . Tapi dorang ni degil memasing kann ... 


Muka makyong memang sembab dah , jari kaki semua naik tembam .


Tetibe nampak kurus , perut mana perut :)





Terima kasih sahabar-sahabat semua :)









After makan dekat sini Petal & Bakes JB ni kiteorang melepak dekat Sogo Mid Valley pulak , mengopi-gopi di sane pulak .. Kite tak bawak dua hero , hasben nak tolong jaga and die bagi "Me Time" dengan kawan-kawan . bukan ape lagi pon anak-anak bujang I is makin nak dekat kite nak bersalin makin banyak kerenahan masing-masing . So taknak ummi die tension-tension hasben bawak dorang jalan-jalan pergilah beli mainan ke jalan-jalan pusing-pusing bandar . Hahaha . Thanks Hasben memahami :)

Alhamdulillah , syukur dapat suami yang memahami sangat-sangat ni .. Makin nak dekat bersalin makin banyak hasben tolong . Alhamdulillah .. 

Terima kasih semua .. semoga Allah s.w.t balas jasa dan pengorbanan kalian . akhir kata kite sangat-sangat suka hadiah dari korang tuh .. Lepas ni masak kompom sedap gile . Hahaha .. Thanks :)

Love,

Wednesday, 8 January 2020

#Besday : Hasben Besday ke 28 Tahun

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah 06 January 2020 ( Isnin) baru baru ni ulangtahun kelahiran hasben ke 28 tahun , besday kite dengan hasben selang 2 minggu tapi tahun berbeza , so nampak lah yang kite tua setahun dari hasben :)

Tahun ni merupakan tahun special sebab hasben nak dapat 3 orang anak dah , kami tak sambut mewah-mewah sangat sebabnya Farhaan Irfaan demam , hasben pon baru baik demam , so kite sambut di rumah and tengok wayang jek . Hasben nak tengok cerita IP Man 4 , so kite layankan besday boy .

Sempena tahun ni kite hadiahkan hasben Motor LC , die nak sangat motor so kite suruh die pilih nak motor yang mana tapi janji hantar anak pergi sekolah awal . Hahaha .

Sebenarnya die nak motor pon nak memudahkan hantar anak ke sekolah . Abang Firhad masuk awal so die kena hantar abang awal-awal .

Motor ni dapat pon 31 December 2019 , so esoknya pergi sekolah memang dah naik motor baru , abang pon kemain suka sebab ingat motor die okey .. 


Masing-masing nak menyebok orang bukak plastic . 
Alhamdulillah no plat motor pon shantik :)


Tiada yang indah melainkan senyumanmu suami ku ...
semoga segala pengorbananku ini di balas dengan sebuah KESETIAAN .
Ummi , anak-anak sayang awak dunia akhirat :)


Pilihan die sendiri , kite tukang bayar deposit sahaja :)
Alhamdulillah 

Simpan sini sebagai satu kenang-kenangan di hari akan datang :) ..


Love ,

#Besday Ummi yang ke 28 Tahun

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah genab umur ummi 28 tahun . Terima kasih ma melahirkan , terima kasih abah membesarkan .

Tiada ucapan yang Indah , jomm layan gambar sahaja yee :)




22 December 2019
Masa ni tolong hasben masak untuk budak student oder makan , after balik tu cakap dengan hasben teringin nak makan satey n ABC kampung Melayu , so hasben beli bungkus and ajak makan dekat rumah ma .

Sekali sampai kantoi dorang tengah prepare hadiah untuk ummi :)








23 December 2019 Isnin -> Finance Team pulak sambut besday Ummi . Alhamdulillah ... Muka kembang kembang dah ni hah .

After balik kerja Hasben ajak dinner dekat Menate ..












Terima kasih yang mana bagi hadiah , ucapan dan doa untuk kite :) . Semoga Doanya berbalik kepada kalian jugak ...

Alhamdulillah di beri pinjaman nafas di dunia ini .. Terima kasih dengan usia ini dah di kurniakan dua orang anak dan bakal keluar seorang lagi ^_^

Love,

Sunday, 30 September 2018

Self Reward : Iron Steam Philips Amway

Assalamualaikum ...

Akhirnya bulan Julai harituh Cik Pipie dapat memiliki Iron steam Philips idaman hati ni u'olls . Ya Allah sangat senang , jimat masa dan jimat electrik dan best lagi korang lapis la baju 5 helai untuk di gosok jangan risau sampai ke helaian bawah tergosok okey :)

Kalau kelam kabut terbangun lambat untuk pergi kerja pon jangan risau . korang iron pakai iron ni dah okey sebab iron depan belakang sekali iron jimat masa dan ringkas .

Tak nak cite banyak cuma nak cakap harga die berbaloi dengan kualiti die . sangat berbaloi . mahal memang mahal tapi kualiti tip top :)



Cik Pipie pinjam Ros Ibrahim punya pic
Boleh jugak baca review dari die

Iron board ni sangat-sangat besar . Tinggi Cik pipie 153 cm , papan ni lagi tinggi dari cik pipie okey .. Memang berat , hasben jek la yang memasangnyaa ..

Sebabkan die besar nak letak dekat bilik kite macam tak suka bilik banyak barang so kite masukkan dekat bilik solek kite . lagipon bilik solek just ade meja and barang solek so letak lah dekat situ .. Yeahhh !!!

Banyak haritu amek gambar , siap ade gambar kite dah tekan button untuk iron tudung die ade button yang sesuai untuk iron tudung ... button die tu kalau kite tekan berwarna hijau . sesuai yang nipis-nipis . so no more baju termakan IRON lagi :) 

U'olls boleh jugak baca review dari yang lain korang boleh google , boleh tengok you tube sebab dekat situ ade tunjuk cara-cara untuk guna ... 

Alhamdulillah , nampak lah hasil titik peluh beli ape .. sekarang tak mengeluh lagi nak gosok baju :) . And sekarang tengah aim nak periuk "noxxa" , sejak-sejak minat masak ni kann ... :)

Terima kasih hasben angkat dan pasang :)

Love,

Tuesday, 9 January 2018

#Besday : Hasben Besday ke 26 Tahun


Assalamualaikum ...

6 Jan harituh besday hasben kite , kite dengan hasben sebenarnya beza 2 minggu dan berlainan tahun . so hasben muda setahun .. Tapi ramai kate tak nampak muka hasben tu muda , nampak kite jek muda . hahahaha . 

Okey haritu sambut dekat rumah jek . mintak tolong adik sempurnakan suprise party kecil-kecilan ni jek ... 

Tak de ape yang istimewa pon just beli kek and mekdi makan ramai-ramai .. Family datang dalam pukul 9 malam tu , lepas tu hasben kate nak kuar g kedai jap , mase die g kedai tu la kiteorang kelam kelibut kuakan kek kat kereta ..

lepas die balik terus abang Firhad bawak kek malu-malu nyanyikan untuk ayah die ... Nampak la muka ayah die terkejut and terharu dan nak menitis air mate . maklumlah suami i is ni gembeng sikit .. hahaha ...



Beli kek baskin robbins , sedap sangat-sangat . 
coklat ats die dah kena kongkang dengan suami .








Ini yang mampu suami , kite takde hadiah special nak bagi . cuma dapat sambut besday dengan keluarga kite and anak-anak jek mampu .. see tu pon pakai uniform tidur .. hahaha ... Suami pon terkejut die kate bile mase beli kek & mekdi . cakap la ape guna ade family & kakak so die la buat semua . hahaha ... 

Semoga Allah sentiasa berikan kesihatan yang baik buat mu , Allah panjangkan usiamu untuk jaga kami bertiga .... In shaa Allah plan awak nak ade baby girl tunda untuk next-next years :P ... semoga ape pengorbanan yang awak buat akan di hargai oleh semua orang yang terlibat ... semoga kebaikkan awak di balas dengan segala kebaikkan juga .. we love you so much .... 

Love,
isteri & anak-anak 

Winnie The Pooh Glitter