background

Showing posts with label Deco:MejaSolek. Show all posts
Showing posts with label Deco:MejaSolek. Show all posts

Thursday, 15 November 2018

#Deco : Make Up Room

Assalamualaikum ...

Saje boring-boring , so arini nak share pasal Deco meja atau bilik solek , masa ni belum pindah and memang ade 1 bilik khas untuk Cik Pipie buat bilik solek @ make up room . Hasben okey aje , masa rumah sewa ni ade 3 bilik , satu bilik kami , satu bilik anak-anak dan satu bilik make up ni .



Ini Contoh yang Cik Pipie nak

Mase mula-mula buat kite bukan beli semua barang serentak , beli sedikit-sedikit and pakai mana yang ade dulu , ade bajet lebih baru beli sikit-sikit .


First beli lampu dekat FB Cermin explore Cinta 
(FB viral hasben die buat explore masa besday@ anniversarry mereka)


Ini masa mula-mula cik pipie nak buat bilik solek , cik pipie pakai almari anak dulu .



Beli meja ikea and Rak ikea . gantung dekat dinding , 
Hasben yang pasangkan .
Boleh dikatakan semua barang dari Ikea .


Dan mula lah beli rak idaman ni pulak dekat Ikea .
Kumpul sikit-sikit lama-lama nampak hasilnyaa .
Rak yang gantung tadi letak bawah meja pulak untuk isi barang-barang lain


Beli satu rak dulu , nanti dah ade bajet baru beli lagi satu baru nampak balance :)


Dah dapat beli dedua rak Ikea tu , perasaan sangat-sangat happy
thanks hasben merealisasikan impian Cik Isteri


memandangkan bilik ini kecik so posisi macam ni baru boleh nampak barang
kalau berhadapan tak nampak sangat 




Sebelah sudut tu Cik pipie letak koleksi beg & handbeg cik pipie


Rak yang gantung mula-mula tu letak bawah meja 



Posisi dekat dengan pintu masuk 
ade tempat tudung dengan gantung baju dan shawl .

Dan sekarang hasilnya dah bukak semua sebab nak pindah . nanti kite share pulak suasana rumah baru macamana keadaan make up room Cik Pipie ubahkan yee .. 


Hasil dah bukak haritu , sekarang tinggal meja solek jek . hihihi




Sunday, 22 April 2018

#Deco : Meja Solek ii

Assalamualaikum ...


Haritu kite ade share dekat sini yang pasal meja solek kite kan . Tapi ni kite nak share lagi sebab bahagian yang kite ubah tu sudah mencapai citarasa kite  Thanks pada hasben banyak tolong mengangkat , memasang & menukang . Hahaha . membeli opcozlah diri sendiri punya duit :P

sangat-sangat nak copy macam ni taw :)


Nampak pulak ESSD Acha ade post pasal meja solek die pakai 3 lack tu . maka nak buat macam tu jugak , but mase pergi Ikea nak beli stock tak ade , maka amek la yang lack ats tu .


sebelum . kite pakai rak ni jek , hasben sangkut kat dinding .



Ini awal bulan 4 harituh , Beli satu jek dulu sebab tak muat kereta . Baru siap pasang satu .


Pertengahan bulan haritu , dah siap dedua , Cuma belum hias cantik-cantik lagi .


Yang ni , kite letak bawah meja untuk letak barang-barang marykay , reben-reben 
segala-gala mak nenek .

Ramai tanya Farhaan tak kacau ke , setakat ni die tak ade pulak usik barang kite . Nanti dah siap susun segala-gala nya baru kite tunjuk lagi yee .

Lagi satu bilik ni bilik kecik , so nak amek menghadap depan susah sikit , jado dari tepi macam tu jek lah boleh tunjuk dekat u olls :)



Sayang,

Thursday, 14 December 2017

Shopping : Aksesori Make Up by Daiso

Assalamualaikum ... 

Hari tu try cari storage make-up dekat Lazada but macam mahal so kite pon tangguh la nak beli , sekali tu pergi Daiso sekali nampak storage make-up dekat situ harga pon murah berbanding Lazada kann so ape lagii kite angkut lah ..


1. Tempat letak kapas muka @ cotton bud
2. Storage Brush
3. Storage Lipstick
4. Cotton Buds Pink
5. Kapas muka @ mata

Harganya RM 5.90 setiap satu .


Ini awal-awal lagi kite dah beli . Cuma tambah lagi satu untuk letak brush


Storage Lipstick ni kite beli On9 dekat Shopee Harga RM 8.90 setiap 1 .

Kalau masuk Daiso memang banyak habes duit sebab semua benda nak beli . Hahaha . Hari tuh kite tertinggal beli tempat basuh brush , kite ingat kite amek sekali dah balik rumah barulah ingat belum amek rupenyaa . Hahaha . padan dengan muka .

Love,

Monday, 11 December 2017

#Deco : Meja Solek

Assalamualaikum ....

Alhamdulillah dah lama dok aim meja solek orang and bile tengok vlog kat Youtube geram jek tengok meja solek mereka-mereka kan .. Maka berjaya capai target yang di idam-idamkan ... Sesiapa kenal Kite die tahu kite memang hantu barang solek and hantu make-up lah katekan .. :P

Hari tu hasben tunaikan , die buat meja solek kite nih hah . 
.
.
.
.

Cermin tu kite beli dekat sini Facebook , 
RM 250 termasuk postage siap lampu okey .. 

Meja pink tu sebenarnya almari anak , belum ade modal nak ade meja sendiri.
Kalau ade modal kite pakai meja yang dah lame aim :P

sabar menunggu duit jatuh ke riba :P

Bile ikea dah bukak and terus zappp pergi shopping and kite pon beli sikit-sikit lama-lama membukit yee dak ?? 


Ada tak yang terpikir nak buat macam nih ?? Ni namenye idea bajet taw . hahaha .. meja solek dah tengok dekat sana tapi stock tak ade , maka kite simpan dulu cuba next month pulak kite try okey .. So ni sajalah yang kite nak kongsikan dengan u'olls . 

Drawer kiri kanan sesiapa pon tahu kan harga die hanya RM 39.90 .

Kipas Hello kitty yang comel tu kite beli dekat Bazar Karat Rm 39.90 tapi kipas die verry the slow beb  , so rasa ala-alaa jek laaa ... 

Atas meja tu kalau boleh nak clean jek . Tapi belum ade ruang yang sesuai untuk simpan semua tu maka kite biarkan jek dulu atas meja macam tuh :)

Penah story pasal meja solek ni dekat link ini , setahun simpan angan-angan and then dapat tunaikan , bilik ni bilik make up dengan bilik solat . Bilik solat asalnya tapi tak de ruang maka kite gabungkan . Nanti dah tambah-tambah sikit-sikit kite update lagii yee  :)


Love,

Friday, 18 November 2016

#Deco: Meja Solek

Assalamualaikum ... 

Asyik nak deco jek sekarang ni , tapi kite berangan je dulu , dapat rumah zasss siapkan ape yang dah di plannye .. 

Moga di permudahkan urusan tahun depan .. In Shaa Allah jika diizinkan nak merasa duduk sendiri dan jaga anak-anak berdua dengan suami , sekarang ni family banyak membantu lagi .. Adik-adik pon dah besar dah ade life sendiri , kesian pulak dekat dorang nak bilik sendiri .

Harini kite nak cerite pasal deco Meja Solek yang tak makan ruag sangat , aritu kite bagitahu hasben pasal tukar perabut bilik if nak ikut kepala kite nak semua Putih , and hasben kate ape kate cat je almari tu semua kaler putih ?? hahaha bijak !! Tapi katil kite tu susah nak cat laa , sebab kepala katil memang itam .

Pilihan hati tetap putih menjadi idaman ... 


Meja solek Irine Nadia , dulu memang follow ape je die buat , bukan takleh tengok die lebih cuma die ni macam idola , suke follow die , suke tengok die ... Tapi mase berdua dengan hasben memang okey , tapi bile dah beranak takleh macam ni , kompom anak oden buat macam-macam depan cermin . Tapi style macam ni still guna dekat rumah Bandar Tenggara .


Macam ni pon lawa , barang-barang tak ade atas meja , mungkin atas meja hanyalah gambar ,
barang-barang solek letak dalam laci ..


Ya Allah kuatkan imanku , menarik gile . tersusun aje .. macam tak kuat iman nak memiliki . hahaha .
tersusun je barang-barang atas meja die .. 


Okey yang ni terus jatuh cinta . terus tunjuk hasben , hasben geleng kepala jek , hahaha . mintak-mintak die melayan kerenahan bini die . makin kuat la bini die nak solek nanti .. simple jek kan ? lagi-lagi kite memang suka cermin panjang gini sebab senang nak tengok dari atas sampai bawah puas hati nak tengok kena ke tidak dengan diri ... In Shaa Allah ... harap boleh buat :P


Ummi Anak Dua,
18.11.2016 Jumaat

Winnie The Pooh Glitter