background

Showing posts with label Minaz. Show all posts
Showing posts with label Minaz. Show all posts

Tuesday, 25 June 2019

#Raya2019 : Selamat Hari Raya 2019

Assalamualaikum ....

Harini dah masuk 21 Syawal , tapi I is baru nak upload gambar raya ? Series lah ??? Maklumlahh kebizian melanda Cik Pipie sampai banyak benda tertinggal nak storie morie dengan U olls .. So Biarlah gambar berbicara .. 

Raya Pertama -  05 June 2019 ( Rabu)




Baju Raya Tahun 2019 Berthemakan : Baby Blue

Baju Hasben : Zefiks Collection
Baju Wife : Minaz
Baju Anak2 : Jakel -Yusuf Iskandar



Family kami ^_^



Tahun ni beraya dengan keluarga mertua , turn suami kali ini .
Raya kedua baru kami gerak balik Kelantan ke kampung Pipie .

Selalu kalau ikut turn suami pipie memang tak balik Kelantan , tapi di sebab ade kenduri maka kami semua kena berkumpul di sana beramai-ramai . Raya pertama semua berkumpul dekat rumah mak mertua , after salam raya baru kami beraya rumah makcik-makcik dan jiran-jiran terdekat . After zohor kami gerak beraya ke rumah Atok ( nenek) suami deka Kangkar Pulai shj . After tu kiteorang gerak balik kampung abah suami di Kluang ..

Raya Ke Dua - 6 June 2019 (Khamis)




Baju Hasben : Padini
Baju Wife : Brand Outlet
Baju Anak2 : Baju Bazar Karat 







Lengkap semua keluarga Osman & Sarimah ^_^


Anak-anak menantu Osman & Sarimah

Yang Depan kanan abang ipar mereka , depan kiri abang no 2
belakang : baju melayu abang no 3 , baju hitam suami Pipie anak no 4
baju putih hitam tuh abah suami Pipie


Tok Mummy & Tok Daddy berssama suku cucu-cucunya , Lagi 5 orang cucu berjalan sendirian

Raya Kedua kami semua beraya dengan Family abah suami Pipie di Paloh , Kluang . Raya pertama petang kami semua bertolak balik ke sana . So tengahari baru gerak beraya dengan adik-adik abah mertua dan kami ke Air Hitam untuk pergi raya rumah Makcik abah mertua pipie dekat sana . After beraya baru bertolak balik kelantan dalam pukul 9 malam ... Samapi Kelantan dalam pukul 2 petang , kami banyak berhenti rehat dan tidur sebab suami pipie kengantokkan nak drive.

Yang Benar,

Wednesday, 6 March 2019

#Shopping : Shopping Baju Raya & Kenduri

Assalamualaikum ...

Nak simpan sini sebagai kenang kenangan ..

Bella Ammara






Baju ni jek bukan buat raya , tapi update sebab sekali harung shopping jugakkan . hihihi ..

Shawl Publika , LeeyanaRahman & Minaz



Shawl Publika & LeeyanaRahman


LeeyanaRahman & Minaz


Minaz


LeeyanaRahman

Poplook



Miki Baby



PDI



Seed



Baju ni Cik Pipie beli masa sale , semuanyaa masa sale . Baju nak buat Raya , nak buat pergi wedding kazen-kazen nanti .. Nanti bile nak raya tak pening-pening beli baju raya dah . Mazam tahun lepas Cik Pipie memang settelkan sebelum puasa , Masa puasa Cik Pipie cuma cari tudung , kasut & sediakan duit raya sahaja :)

Tahun ni raya belah suami , raya kedua pulak baru balik kampung Cik Pipie sebab kazen kawen raya ke 3 tuh ...kite hanya mampu merancang , In Shaa Allah jika di izinkan Allah ape yang kite hajati tercapai hendaknyaa ..

Dah lama tak coret-coret sini .. tuptup update shoping raya . hahahaha ..


Love,

Sunday, 15 July 2018

#Raya2018 : Selamat Hari Raya AidilFitri 2018

Assalamualaikum ...


Raya dah abes baru kite nak up cerita raya buat-buat kenangan ...



Ootd Ummi : Minaz & Shawl Bella Ammara
Ootd Ayah : kurta Hr2
Ootd anak-anak : Baju melayu biasa 



My Happy Family , abang kite jek tak balik raya .



Keluarga Kecik Kami







Gambar dengan sepupu yang lain-lain mane dah menghilang ... Maklumlah lambat simpan gambar dekat Laptop maka hilang lah gambar-gambar tu . dengan Handset ke Laptop jadi gambar lain lagi . ayoyoyo pening . Simpan sini gambar raya boleh buat kenang-kenangan ..

Tahun ni kite beraya belah family kite , dan beraya di kelantan .. Raya ke-4 dah balik Johor .

Monday, 21 May 2018

#Raya : Persiapan Raya 2018 part i

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah masih di beri kesempatan untuk berpuasa dan nikmati bulan Ramadhan .. Macam tahun-tahun lepas kite prepare awal-awal baju raya anak-anak . Baju kite pon ade yang tahun lepas beli time SALE tak pakai so tahun ni tambah dalam beberapa jek . Hahaha , jangan terpedaya beberapa sahaja :P .. 

Untuk raya tahun ni kite beli baju anak-anak mase Padini Sale (29 April- 1 May) , dapat lah beli beberapa pasang untuk anak .. lepas sale hasben pulak bagi duit untuk tambah baju anak sebab mase sale haritu kite ade cakap dengan hasben banyak baju anak-anak yang tak kenan lepastuh kaler baju same jek . Biaselah kite selesa sangat baju anak-anak jenama Mikki Baby , so kaler die korang paham lah , banyak merah , putih , navy blue .

So kite share ape yang kite beli , tapi kaler hitam putih lah kan nak tunjuk , sebab nanti basi pulak tunjuk awal-awal .. Cuma Alhamdulillah tahun ni dapat beli ape yang di hajati , kite beli dengan hasil kumpul duit sendiri .. taknak mintak-mintak hasben :P

Alhamdulillah ^_^ jugak sebab kite dapat beli baju raya untuk ma , adik . Abah pulak tunggu next gaji lah pulak :) , In shaa Allah doa dari ibu dapat belanja semua ...


Baju Ummi


4 beranak ^_^


Baju anak-anak 


Ape yang penting tahun ni First Raya di kelantan, kampung kite dan berthema Maroon ...

Wednesday, 13 December 2017

#Prelove Item : Prelove Dareena Bella Ammara & Yasmeen minaz

Assalamualaikum ...

Cik Pipie nak letgo beberapa baju yang saiz amat besar buat Cik Pipie .. Cik Pipie pakai pon still nampak kebesarannya di situ maka Cik Pipie nak letgo baju-baju tersebut dengan harga tersebut ..

Bella Ammara 





Dareena Kurung Saiz S,
Masa beli RM269 
Nak letgo RM 200 + RM 10 (postage)
harga takleh runding . maaf taw :)

Cik Pipie pakai masa raya sekali jek , lepas tuh dah terperam dalam almari dah :)


Minaz 






Yasmeen kurung , Saiz M
harga sebenar RM 329
harga beli preloved : RM 250
nak letgo harga RM 200 + RM 10 (postage)
harga tak boleh ruding yee , maaf taw

owner first pakai sekali masa raya , owner kedua (saya ) pakai masa try nih jek :)

WhatsApp Cik Pipie 017-7046210

TQ u'olls

Love,
Winnie The Pooh Glitter