background

Showing posts with label turns2. Show all posts
Showing posts with label turns2. Show all posts

Monday, 20 August 2018

#Besday : Firhad turns 4 & Farhaan turns 2

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah anak-anak membesar dengan sihat , sekejap jek masa berlalu umur mereka pon makin meningkat dan meningkat ...

Abang dah 4 tahun , adik pulak dah 2 tahun masing-masing bersaing secara sihat . Macam biasa besday adik akan diraikan mase besday abang , memandangkan besday adik jatuh pada "petang raya" kami tak sambut ape-ape untuk adik ... ampunn adik ...

Dan tahun ni kite tak dapat sambut macam tiap-tiap tahun , majlis ni menumpang sahaja majlis orang lain yang penting anak-anak dapat potong kek . Tahun ni abang mintak sambut dekat MCD tapi sorry abang bajet tahun ni menyimpan untuk abang sekolah tahun hadapan . Maaf , nanti dah besar abang akan paham okey .

Majlis ni kite tumpang rumah kawan baik ma kite , kebetulan besday cucu die same dengan abang 10 Ogos , jadi die buat majlis 11 ogos , die ajak join sekali and mintak tlg kite carikan kek , and die suruh letak nama anak-anak dekat kek tu so kite pon decide sponser kek :P , ni rumah mak Baby Shima u olls ... mak kite kawan baik dengan mak die .. Jomm tengok sekitar majlis berlangsung ...


* Otw amek kek besday abang *

Mase ni ummi tunjuk IG cake besday abang dah siap , die boleh pulak peluk ummi say TQ to ummi , ummi so touching abang , dah besar dah anak ummi ... 


abang nak kek Jett "superwing"


Bulat (adawiyah) nak kek didi and friends 
patutmya kek ni takyah letak nama abang adik dah 




My small Family ^_^





Family kami dengan Family Cik Leha


My Family 
balong & adik no 3 jek takde  :(





Ni ayah menang game tiup belon sampai pecah .
abang suruh ayah masuk , akhirnya ayah menang demi taknak kecewakan anak tercinta . 


nek ma & tokbah Adawiyah


Mak Adawiyah



adik beradik Baby Shima


Cik Leha & Anak-anak


Family Cik Leha 

Okey itu saje yang dicoretkan , terima kasih Cik Leha sekeluarga di atas sudi menjemput & mengajak kami join majlis besday bulat & anak-anak . semoga anak-anak kite menjadi anak yang soleh , solehah , anak yang taat kepada orang tua ... semoga Adawiyah jadi anak kebangaan mak ayah nekma & tokbah yee & Allah beri kesihatan yang baik buat anak-anak syurga kite :)



Wednesday, 11 January 2017

#BabyFI : Firhad dapat Mini Cooper

Assalamualaikum .. 

Masa buat besday Firhad Irsyad die dapat duit besday RM400+ jugak la , Alhamdulillah rezeki die ... memang niat duit besday tu nak beli hadiah untuk die .. nak simpan beli gold bar pon berkemungkinan jugak .. tapi ayah die kate belilah kereta mini cooper sebab dari dulu die nampak anak die nak kereta tuu .... 

kite survey-survey harga mahal betul rupanya kereta tu . ade dalam around RM 500 plus-plus . jumpa dekat FB RM400 but die buat undi , so kite pon join undi tu RM100 x 4 bulan ... kite amek last sekali sebab dapat bulan December so kitekan nak pindah maka dengan harapan kereta tu bertahan sekejap dekat ruma tokma ..


ni masa die main dekat Aeon KB Mall , Kelantan . 
tak puas siap melalak-lalak sebab sekejap sangat naik ..


Ni die Mini Cooper kaler putih .
No plat F1 1008

Masa sampai ni kene amek sendiri dekat Skynet Kempas Utama sana tu haa , hasben kate berat gile kereta die . lepas amek kite orang balik tu hasben siap-siap pasang . sambil tunggu anak bujang balik jalan dengan tokma n tokbah die ..


Balik-balik jek die cakap "wahhh kete besar"
and nyanyi lagu Papa ku pulang ..

seronok tengok die happy


ni ajak adik naik sekali , tapi sekejap je laa die bagi adik die naik .
dasar budak kedekut !! 


So hari cuti , kami sekeluarga di sini , bawak abang Ayad main kereta di dataran Johor .

So tu duit hari jadi awak taw , jaga elok-elok .. 

Ummi ayah sayang awak ... 


Ummi Firhad & Farhaan,

Tuesday, 23 August 2016

#Besday : Firhad Irsyad Turns 2

Assalamualaikum ... 

Firhad Irsyad dah pon masuk 2 tahun pada 10 Ogos 2016 hari tu , ingatkan tahun ni taknak buat besday party untuk dia , tapi ayah die kate buatlah .. so last minit jugak la kami buat . naseb Ummi dapat bonus tu hari tak guna sangat . so buat party Firhad .

Macam baru je kan bersalinkan die . tak sangka dah besar anak Ummi ni ... makin bijak , makin notty suka agah orang ..


Sejak dah jadi abang nampak sangat Abang-abang die ni taw !!
manja tu tetap manja , Dan sejak beradik die banyak mengalah . die tahu adik die yang utama , tapi ...
ummi ayah tetap sayang Abang Firhad ! Sebab Abang yang pertama hadie dalam hidup Ummi & Ayah ... 

Kalau boleh kami memang dah berjanji nak bagi kasih sayang sama rata dan tak ade bezanya , abang dapat adik pon dapat .

Jom layan gambar masa majlis besday Firhad Irsyad




Deco by Ummi . Cuma nama " Muhammad Firhad Irsyad" ikhlas dari tokbah
tokbah ukir sendiri namanya 




Dua apam comel ni kite tempah dengan kawan baik kite .
memang request nak Pooh and Bee , pooh tu first time die buat .
Alhamdulillah menjadi .


Kek kite tempah dengan Izzaracakehouse
sama macam tahun lepas jugak .


Family kite , mertua kite datang lambat so tak ade gambar dengan dieorang
*Farhaan jek tertinggal , sebab die tidur*



*Kami berempat*
gigih ayah pergi amek Farhaan , lepas bergambar Farhaan sambung tidur


Ummi Anak Dua




Special Request Ais krim goyang dari abang kite .
Abang kite buat bisness Ais Krim goyang . boleh oder dengan beliau .. 
FB : Hafiz Aziz


Anak-anak perempuan Ma & Abah


Hadiah yang Firhad dapat .
Tapi Hadiah duit sangat banyak die dapat , Alhamdulillah rezeki die tak putus-putus



*Besday tahun lepas*
comel sangat Abang Firhad botak time ni ..


Alhamdulillah tahun ini ...
sekejap je masa berlalu ...
Dah berempat.
Tahun depan besday Adik & abang buat serentak ..

Sepanjang majlis berlangsung Farhaan okey tak meragam mana pon , cuma pagi masa nak masak tu die tak mahu orang lain , nak ummi die jek , pehhh mencabar jugak ummi nak siapkan deko-deko tapi Farhaan melalak .


kanak - kanak POOH ^_^

Yang Ikhlas,

Wednesday, 3 August 2016

#Besday : Firhad Irsyad turns 2 ♡


Assalamualaikum u olls ... 

Lama tak coret coret , maklumlah takde pc susah sikit , kalau pakai phone berebut dengan anak . Die sibuk dengan Upin Ipin .

Alhamdulillah Firhad Irsyad dah nak masuk 2 tahun bulan ogos ni . Macam baru je beranakkan die . Cehhh padahal baru beranakan no 2 . Haha .

Sebenarnye takde plan pon nak buat , tapi last minit bincang dengan hasben maka jadi lah besday party Firhad yang ke 2 tahun .

Sesiapa area Johor Bahru mehh la jemput hadirkan diri ke majlis hari jadi anaknda tercinta ni ..

Kali ni kite pilih thema "winnie the pooh" , kenapa Pooh , sebab Firhad macam umminye Pooh berpisah tiada . Hihihi .

Make sure yang nak datang tu bawak hadiah besar-besar . Hahaha .

Yang ikhlas ,
Pipie Azaty
03 august 2016
Winnie The Pooh Glitter