background

Showing posts with label pipie&mierul. Show all posts
Showing posts with label pipie&mierul. Show all posts

Thursday, 3 November 2016

Anniversary Wedding 3 Years

Assalamualaikum ... 

Alhamdulillah dah 3 tahun usia pernikahan kami , Alhamdulillah ade pasang surut die , ade manis ade pahit nya .. yang pahit jadikan manis , yang manis jadikan lagi manis ... 

Alhamdulillah dalam usia 3 tahun pernikahan ni dah di kurniakan 2 orang cahayamata yang comel-comel .. syukur Alhamdulillah Ya Allah ...


Cuma tahun ni tak macam tahun-tahun yang lepas , sambut Anniversary buat suprise . tahun ni ikut bajet , buat ucapan je , hadiah untuk suami pon tak de ... tapi ingatan tu tetap mekar di hati .. tetap menjadi yang special .


Hadiah pon simple . Thanks Hasben .
tahun first dapat anak , tahun kedua dapat rantai emas & gelang emas , tahun ke tiga dapat anak & rantai emas putih .

Kite tak mintak ape-ape yang penting hasben kite sayang kite & anak-anak . hasben kite bertanggungjawab dalam menguruskan hal rumahtangga & kewajipan sebagai suami & ayah !


Ummi anak Dua,

Tuesday, 19 April 2016

Sentap :(

Assalamualaikum ... 


Entahlahhh ... Lately ni kuat betul sentap ... Salah cakap sikit je nak sentap ... Hasben pon kena tempiasnya ... Die ajak gurau tapi kite sentap lelebih . Lagi-lagi kalau orang usik atau kate bukan-bukan pasal Firhad , mesti kite yang over .. memang macam ni ke perangai ibu-ibu mengandung ... 

Nak sangat buang perasaan ini jauh-jauh , sebab tak suke bile niat orang nak bergurau tapi kite tarik muka , kekadang kite daj cuba untuk "Tak Tarik Muka" tapi tak boleh , ramai kate sebab pembawakkan .. Harap-harap anak bakal lahir tak perangai sentap menyentap lah yee .... 

Tapi ... orang kate setiap kelakuan kite masa mengandung anak akan mengikuti . In shaa Allah AdikBaby tidak , sebab Firhad Irsyad Dulu okey jek ... 



Salam Sentap :(

Monday, 18 April 2016

#Trobek: Hemak Bapak FI's berkenalan

Assalamualaikum ... 

Tetibe terbelek-belek album terjumpa sejarah kehidupan dulu yang singke sampailah dah mengandung kali kedua , indahnye percaturan Allah S.W.T untuk setiap Hambanya ... 

Meh Kite Trobek kenangan Kite dan Hasben ... 

17 September 2010 (Jumaat)

Kite kenal dengan Hasben masa tu zaman belajar umur kite 20 tahun dan hasben 19 tahun (kite dengan hasben beza setahun jek) , Tapi bukan tempat belajar taw kite kenal . Hihi . Kite di kenalkan oleh salah sorang kawan baik kite (lelaki) dan die jugak merupakan kawan baik hasben .. 

Masa ni masing-masing TAK SINGLE , kite ade couple and hasben pon same .. mulanye kawan kite tu nak ajak beraya rumah roomate kite , pastuh die ajak kite dengan sorang budak roomate kite jugak. And die janji nak amek kiteorang dekat Larkin,JB . Setibanye disana rupenye die bawak kawan die (hasben kite) . So kami kenal berkenalan gitu-gitu aje . Tapi masa ni hasben tengah gaduh dengan awek die di sebabkan awek die keluar dengan laki lain tengok wayang berdua-duaan . kite dapat tahu pon bile awek die call and die marah-marah (kiteorang ade dalam kereta) . Lepas dari beraya die hantar kite & roomate kite balik . 

Esoknya kawan kite bagi no fone kite dekat hasben , so kawan gitu-gitu aje , kite perasan masa keluar dengan die kite duk belakang die, die adsyiklah pandang kite ikut cermin depan walaupon pakai spek mate hitam tapi still tahu die tengok-tengok kite ... 

Dan .... di pendekkan cerita ... Kite clash dengan BF kite hasben pon same clash dengan GF die . So kami banyak habiskan masa dengan massage/call antara satu sama lain, sampailah keluar bersama-sama tapi bukan berdua , mesti bawak kawan ..

02 Oktober 2010 (Sabtu)

Hasben ade mintak kapel , tapi kite kate kite selesa berkawan dulu , dan pada tarikh ni die nak ajak kite berjalan , first time bredua keluar dengan die . Rupanye die bawak kite jumpa parents die . Fuhhhh ... First time jumpa parents die dan abang no 3 die dan adik bongsu die .. Alhamdulillah parents and abag adik die okey layan kite .. 

10 Oktober 2010 (Ahad)

Kite pon setuju die jadi kapel kite .. Kebetulan ade kenduri rumah makcik die , die bawak kite jumpa semua sedara mara die .. Fuhhh nebes jangan cakap tapi Alhamdulillah semuanye okey !!! Dapat kenal semua keluarga die , akak sulung n abag ipar die sama anak-anak , abang no 2 die dengan isteri dan anak , abang no 3 dengan awek die dan adik bongsu die . Die anak no 4 .

22 Januari 2012 (Ahad)

Kami di ikatkan dengan tali pertunangan . Alhamdulillah kedua-dua keluarga restu hubangan kami berdua .


20 Oktober 2013 (Ahad)

Dinikahkan dan disandingkan .. Alhamdulillah 9.48Pagi dengan sekali lafaz selamat menjadi isteri Muhammad Hammiruul Bin Osman ..

Nikah






Sanding




01 December 2013 (Ahad)
Majlis Sambut menantu di Gelang Patah 


06 December 2013 (Jumaat)
HoneyMoon Trip - Langkawi



17 December 2013 (Selasa)
Mom To Be
Alhamdulillah ... telah dipilih untuk merasai nikmat mengandung ... Alhamdulillah ... 
Time ni dah 8weeks .



9 Months (39weeks)
Lagi 9 hari nak bersalin .

10 August 2014 (Ahad)

Alhadmulillah dapat merasai nikmat sakit bersalin selama 10jam dan nikmat melahirkan walaupon ceaseran .
Muhammad Firhad Irsyad dilahirkan melalui kaedah ceaseran pada pukul 11.02Malam , dengan berat 3.0KG . Anugerah yang tak ternilai .


29 Oktober 2015 (Khamis)
Mom To Be Again

Dan sekali lagi bersyukur kerana di pilih untuk merasai lagi sekali nikmat mengandung ...
Time ni dah 6weeks . Dan bakal melahirkan Adik Baby pada bulan June nanti .. 


June 2016

menantikan Adik Baby ^_^

Itulah perjalanan cinta Pipie & Mierul hingga lah kami di satukan ... dan bakal mendapat dua orang cahayamata ... Semoga cinta kami kekal ke Syurga Allah S.W.T , semoga kami berjaya mendidik anak-anak ke syurga Allah . Terima kasih Allah beri peluang dan beri kebahgiaan ini , siapa kate rumahtangga kami tak ade goyang , ade ... tapii .. pandailah kawal keadaan , jaga emosi jaga tingkah laku , jika ade kekurangan pandanglah dari sudut kelebihannye ... tak semua manusia prefect . ^_^


Salam Sayang,

Thursday, 31 March 2016

Review : Munafik

Assalamualaikum ... 

Hari yang tak tahu akan masuk hospital hasben beriye-iye ajak tengok movie Boboiboy , sebab hari tu movie tu akan keluar di pawagam . kite macam nak tak nak sebab movie kartun . Hahaha . Tapi lepas layang Movie tu amek kau !!! Seronok . kite ade story dekat Movie Boboiboy . Tapi hari itu kite telah di masukkan ke hospital . hahaha .

Dan keluar hospital je hasben beriye-iye lagi mengajak , so kite pikir kalau time kite hasben tak kisah pon ikut je kemahuan kite . pergi expo sesak-sesak pon die sangup . ape ntah lagi nak teman die tengok movie kesukaan die kan . And ... Isnin malam tu kite pon dating dengan hasben and Firhad Irsyad .

Tapi ... 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
v


Cerite ini yang kami tengok ! Hahahaha .. sebabnye ... 
kite cakap dengan hasben kesian adik-adik kite die pon nak tengok movie lagi-lagi si bongsu tu sebab tak penah masuk wayang . Okeylah hasben akur dan die kate janji Rabu ni kite tengok boboiboy ? Okey set !!
*padahal esoknye tu terus tengok boboiboy sebab Rabu ade bola JDT lawan ape ntah*

Dan ... paling best kite bawak Firhad Irsyad masuk panggung tengok movie seram yang terperanjat-peranjat ni , ape reaksi budak tinonet tu ???

Senyap
Diam
Takut
Jantung laju-laju . hahaha

Tapii ... die macam teruja tengok skrin besar , sound yang kuat-kuat . Bile kami tutup muka die die sebok nak bukak , tapi part-part yang nak dekat habes tu kami tutup muka die sampailah die ketiduran , kejam betul ummi ayah awak yee sayang !!



Dari keseluruhan cerita die banyak sangat pengajaran yang u'olls dapat , memang akan terasa insaf . Dan orang yang kite tak sangka-sangka itulah orang yang paling jahat sekali , hahaha , ini dok lah pikir mak tiri Nabila (Maria) si Sabrina tu , pastuh terpikir Pekin yang buat Nabila lah .. hahaha .. hujung-hujung .... 
Bapak Nabila (Pak Osman) tu haaaa menyekutukan Allah !!!!!!

Jalan cerita yang sangat best tak memeningkan orang , dan yang best semuanya menutup aurat , walaupon masa nabila di rasuk still aurat di jaga . Good Job Shamsul Yusuf , cerita anda memang gempak di pawagam. Pergi awal pon kiteorang dapat seat hujung-hujung .

And thanks to my son sebab awak behave sangat kat dalam panggung !! And kami tak sabar nak tengok cerita Angry Bird Pulak . Hahaha .

Salam Sayang,

Monday, 26 October 2015

Hadiah Anniversary 2 years.

Assalamualaikum ... 
korang sihat ?? mudah-mudahan sihat walafiat.

Terlebih dahulu pipie nak bagitahu hadiah yang di tunjukkan ni bukan niat mahu menunjuk atau ape-ape. Hanya untuk simpanan masa hadapan. kot-kotlah suatu hari nanti Pipie lupe ingtan bolehlah pipie bace story hasben yang romantik bangat ini .

Hadiah ni Pipie memang tak tahu menahu, memang suprise habeslah kan. Tetibe hasben letak hadiah ni dekat atas meja solek . woow terkejut . Hadiah untk hasben kali ni macam tak de . hahaha . just Coklet and ballon tu jek .


Thanks Hasben , Cantik sangat-sangat.


Sebelum tareh 20.10.15 hasben dah bagi ni seutas
katenye advance , tapi tak sangka ade lagi & LAGI (ontheway)
nanti hadiah no3 sampai kite bagitahu sebab tu kite pilih sendiri.



Kite hanye mampu bagi ni je ...
Sorry hasben :)

Salam Sayang ,

Anniversary Wedding 2 years

Assalamualaikum ... 

Alhamdulillah .... Kite and hasben dah masuk 2tahun kawen. Macam-macam ragam dalam usia 2 tahun perkahwinan ni, macam-macam dugaan yang datang. Cuma dugaan ni kite tak tahu datang dalam bentuk macamana, sama ada dalam keadaan susah, derita, senang nak handle dan sebagainye.

Menjadi seorang isteri dan ummi kepada seorang suami dan anak ni sangat-sangat mencabar. Mencabar dalam pelbagai sudut. Cuma kite di berikan kesenangan sebab kite menumpang di rumah emak kite sendiri, bukan tak mahu kehidupan sendiri, bukan nak bergantung hidup dengan family, tapi banyak halangan. Yes kadang-kadang terasa teringin macam orang lain, masak untuk suami, basuh kain dan hias rumah macam isteri-isteri lain tapi tak kesempatan oleh kite. my mom risau berjauhan dengan cucu, kedua kite nak pindah dekat-dekat kawasan rumah emak asyik la tak dapat rumah sewa yang berdekatan.

Dan sekarang dalam usaha mencari lagi dan mencari sampai lebam bijik mate, In shaa Allah kawan-kawan doakan ye kite berjaya duduk sendiri dengan tiga beranak ni. Rumah lama??? Terbiar kesepian je rumah itu ...



Ok berbalik cerita Anniversary, patutnye nak sambut 20.10.2015 Selasa, tapi..... hotel yang hasben nak booking tu ramai pulak orang, so kami tunda 21.10.2015 Rabu. So on lah hari Rabu, cuma pospone dengan orang-orang nak suprise tu tukar date. So kite tempah kek dengan kawan pon kosong jek, kite deco sendiri jek kek itu .


Kek yang tempah dengan kawan kite



Bahan - bahan yang di gunakan
1. kitkat
2. reben
3. m&m
4. stawbery


Done !!
*cuma gambar stawberi tuh tak de sebab belum sampai bile dah sampai picnye ngak ambil*

Bila kek dah siap , kite pon hantar kek ke rstoran hotel yang hasben nak, sebab restoran tu same tempat keje kite jek, tak jauh mane pon. So suruh dieorang simpan untuk malam karang, and tengok meja yang hasben request lawa decoration die ...

And malam tu kami balik ambil Firhad Irsyad and dalam pukul 8malam dah sampai terawal pulak, janji dengan orang ballon tu pukul 8.30 malam. tak ape lah tunggu jek ... Mase hidangan pertama nak sampai budak-budak hotel tu buat aksi comel sangat bagi kek ekat hasben. Thanks u'olls berjaya terperanjatkan die. 



Hidangan pertama kami ialah Sup Tulang Rusuk


Masa makanan no 2 nak masuk table, datanglah Suprise yang kite rancangkan ... time ni hasben dah cuak and tak tahu nak kate ape... hahaha ... Okey berjaya suprise I is ... 



Okey lepas jek 2 suprise tu kami makan dan makan lagi ... meh belanja gambar , korang tengok jelah gambar yeee ...












Semoga Rumahtangga kami berkekalan hingga ke akhir hayat . semoga semuanye indah-indah belaka ... Doakan kami bahagia ye kawan-kawan ...

Salam Sayang,


Thursday, 8 October 2015

Love in October ....


Assalamualaikum ...

See the "tajuk"

Sebenarnye bulan Oktober ni bulan yang kite nanti-nantikan, sebabnye .... October adelah anniversary couple and anniversary weeding Pipie & Mierul. Lepas tu plan nak holiday tiga beranak asyik tertangguh dan tangguh last-last kami pon decided bulan October ni.  Memandangkan Firhad Irsyad pon dah pandai jalan , and rezeki ayah dapat bonus masyuk ! 


Cun punye cun pilih tarikh holiday sekali kena pada 10hb oktober ni. Jeng Jeng Jeng .

Kisah Tareh Kapel

10 Oktober adelah tarikh Mr.Mierul melamar Pipie dekat pantai Tanjung Balau, mase tu kite zaman study lagi, sebenarnye baru jugaklah putus cinton, tak sampai sebulan sekali Mr.Mierul kate nak jadikan kapel. tapi kite mintak izin tunggulah tareh sesuai. Sekali jek housemate ajak BBQ dekat tanjung balau pada 10.10.2010 (10.10.10) setiap orang kena bawak pasangan masing-masing, ohh memandangkan kite ni baru jek putus cinta so nak ajak sape, kite pon pikir Mr.Mierul lah . sekali malam tu die buat drama lah pulak, melamar depan kawan-kawan kite, aishh nak tolak depan kawan kang jatuh air muka , tapi dalam mase yang same kite memang minat die, sebab care pasal kite. Die amek berat pasal kite. Ape pasal study die amek tahu . so kite pon jadilah awek die. Hari yang same die ajak kite balik rumah mak die nak kenalkan kite dengan family die dan kebetulan pulak kenduri sepupu die tunang. Fuhh .... series ku berdebar-debar.

Sampai sane jek, Parents die okey. Parents die baik sangat. so kite kenal semua keluarga die. Masa tu Along die dah kawen anak dua, Abang Ngah die dalam proses Perceraian , sha-sha mase tu setahun 3 bulan. Abang die yang Mizan belum kawen tapi bawak awek die jugak Kak shafa. and Mr.Mierul anak no 4 dan ade adik perempuan.

Kisah Tareh Kawen

20 Oktober adelah tareh kite nikah dan sanding, sebenarnye memang nak bulan Oktober sebab tu kawen pada bulan Oktober. kalau ikutkan 2011 nak tunang, tapi bagi mase sampai 2012, sebab mase tu kite tengah belajar lagi. So kite tunang 22 January 2012  dan dalam perjanjian nak ikat dua tahun mati. tapi setahun lebih dah kahwin.

20 Oktober 2013 kite selamat di satukan dengan pilihan hati kite sendiri, Pada pukul 09.45 Pagi dengan sekali lafaz selamat Muhammad Hammiruul menjadi Zauj ku !! Alhamdulillah selama 3Tahun perkenalan kite di satukan di dalam Masjid Al-Azim Permas Jaya. So memang OKTOBER tu adelah bulan cinta kami ...





Itu lah cerita di sebalik Oktober saye ...,

Happy Annivesary To Hasben And Me !!!

Winnie The Pooh Glitter