background

Showing posts with label Langkawi2017. Show all posts
Showing posts with label Langkawi2017. Show all posts

Thursday, 3 August 2017

#Travel : Langkawi - Day 5 (Last Day)

Assalamualaikum ...

Last Day di sini , Ya Allah seronoknya menetap seminggu di Langkawi . Pukul 10 pagi kiteorang cek out sebab nak sambung round-round lagi and kite mintak hasben bawak kite pergi Pantai Cenang ..

Sebelum isi perut kite singgah Rams balik untuk beli coklat separuh lagi ..






So lepas sopping coklat kiteorang decide nak makan dekat Restaurant Kak Yan Nasi Campur tu sekali tutup pulak .. Maka kiteorang Makan dekat Nasi Dagang Pak Malau ..









Cantik taw suasana dekat sini , tapi tulahh kat sini semua nasi dagang je , so I is tak gemar Nasi Dagang . so makan gitu2 jek ..

Lepas tu pergi Haji Ismail Group untuk beli ole-ole untuk kawan rapat and family ...



Geram lah tengok pasu bunga ni , aduiii . nak beli tapi tak tahu 
nak packing and letak bag mana :(




Tempat ole-ole kite beli ..


Kena paw dengan Abang Firhad Irsyad

Lepastu baru lah ke Pantai Cenang sebab Air port dekat dengan Pantai Cenang , kereta pon kiteorang pulangkan dekat Air port . Tak sempat nak basuh kereta and nak kemas kereta :P , tapi kiteorang bagi duit tepi untuk cucikan kereta ni ..



Makan sekejap dekat Pantai Cenang ni lepas tu baru ke air port .. Flight kiteorng pukul 3.45 petang tapi delay pukul 4 petang ... 


Menunggu Flight . Hati macam taknak tinggalkan Langkawi :(





selamat tinggal langkawi , ade masa panjang umur murah rezeki kami datang lagi . mana tahu masa tu bawak anak no 3 pulak . haahahaha ... 

Sampai JB dalam pukul 5 petang , ma abah kite amek kiteorang dekat air port senai ... 





Malam tu dok agih-agihkan ole-ole untuk semua orang :P

#Travel : Langkawi - Day 4

Assalamualaikum ...

Hari keempat di langkawi kami plan hanya nak shopping je sebab esoknya nak balik JB dah kan .. So pagi tu takde bangun awal pagi sangat . 

Pukul 1.30 petang siap-siap and kami pon keluar kejap decide nak makan tengahari dekat mana . Hasben request nak makan dekat restaurant kak yan lagi so kami pon pergi makan sane lagi ikut waze ..



Kononnya kite nak amek daging Blackpaper lagi tapi takde pulak , hari ni makanan banyak habis mungkin ramai sangat orang yang datang .. Lepastu ramai pulak warga JB yang 1 flight dengan kami , dah macam rombongan dari JB . ahhaha maklum lah flight kami memang 5 hari kalau dari JB ke Langkawi ...

Kami makan nasi campur lauk macam-macam hasben amek , kite amek telur kicap , ayam bakar 2 ketul ( seketul RM 3) ayam die sangat sedap gile , air nes o ais , teh o ais 2 & jus oren (firhad memang minat jus oren) semua sekali RM 30 .. 

Lepas makan kami pergi kolam air hangat sat , nak tengok hangat macam masa kiteorang p peneng dulu tak dekat link ini . Bayaran masuk RM 5 untuk dewasa , kanak-kanak bawah 6 tahun Free . 


Lepas berendam kaki dekat air hangat ni rasa best sangat and kite pergi urut jap , dekat tempat ni ade orang urut kaki 15 minit RM 15 .. Seriesly tak best langsung air hangat ni . so u'olls takyah la pergi ... ingatkan macam dekat penang tu siap bawak baju untuk anak-anak mandi sekali takde tempat untuk mandi pon .. kite pon tak amek gambar sangat sebab tak menarik langsung ..... 




Lepas tu kami singgah Idaman Suri nak cuci mate and cuci poket sekali ... Takde ape yang menarik minat dekat sini , so kami decide nak beli dekat Rams je .. So keluar tu kiteorang pergi dobi dekat-dekat situ . Ade la dalam 1 jam lebih tunggu baju kering .. 



Abang dengan Ayah tidur dalam kereta , kami berdua jek berjaga . Budak kecik ni pulak banyak kerenah , boring dalam kereta . Pastu ni nangis sebab nak ikut ayah g pick up baju ..

Lepas tu kiteorang pergi makan MCD dekat-dekat dengan Dataran Lang , lepas makan kami lepak Dataran Lang lepas amek gambar and semuanya kiteorang pergi shopping dekat Rams .









Masa nak balik tu kiteorang ternampak spiderman berjalan-jalan ke dataran Lang , sebenarnya Firhad yang nampak dulu lepas tu die nak bergambar so hasben hon kereta and spiderman ni pon patah balik ke kereta kami ... Lepas tu baru gerak ke Rams





Seronoknya tengok coklat-coklat ni , tak tahu nak amek ape . amek yang orang oder dulu lepas tu baru pikir nak amek ape untuk ole-ole and untuk sendiri ..



Bagi ayah jaga budak bertuah ni c bapak die pergi bagi coklat pulak dekat budak bertuah ni . sabar jelahhh uiii ... comot-comot makan coklet .


Sebahagian belian . Bag roda tu memang kena beli sebab tak cukup ruang untuk letak coklat-coklat ni semua .. One set jug tu memang nak beli untuk raya sebab pergi raya rumah kazen hasben minat pulak tengok set jug die .. tapi die punya dah start mahal RM 69.90 , mase kazen die beli RM 20 jek .set ni kami beli RM 32 .. 

Esok sambung beli lagi sebab lupa yang adik kite kirim and nak tambah beli lagi sikit ... Malam ni tak de keluar makan and tidurkan anak-anak awal sebab kite nak kemas baju-baju ..

Winnie The Pooh Glitter