background

Monday, 28 December 2015

#BabyFI:Cara Firhad Pegang makanan

Assalamualaikum ...

Sebenarnye dah lame nak story pasal ni sebab saje suke-suke nak buat tatapan di masa akan datang nanti untuk Firhad dan adik-adiknye membaca mengenai mereka nanti .

Dah lame sebenarnye kite perhatikan Firhad ni kalau pegang makanan atau ape-ape pon mesti tangan @ jari die macam ni .



Perasan tak ?? jari die akan jadi macam tu , ade lagi benda lain kalau die pegang pon akan macam tu, cuma kite tak sempat nak snap picture die , ni pon adik kite amek pic die sebab die makan aiskrim .. Ini budak pelik, aiskrim homemade buatan ummi susah benar nak makannye , kalau aiskrim beli laju jek die nak makan ye ...

Okey tu aje nak cerite tentang Firhad Irsyad ... hihihi ...

Salam Sayang,

Thursday, 24 December 2015

#Besday : Besday Ummi 24tahun

Assalamualaikum ....

Alhamdulillah masih di beri nafas untuk hidup di muka bumi pinjaman sementara ni , Alhamdulillah masih menjadi seorang isteri, seorang menantu , seorang anak dan seorang ummi lagi .. semoga umur yang makin meningkat ini makin mematangkan kite . ngeh ngeh ngeh .

Tahun ni just kek jek , tak mintak ape-ape pon dari sang suami .. hihihi .. janji suami dan anak-anak sentiasa di sisi . Macam biasa kemabukkan kite yang teruk ni membuatkan kite tidur awal, 22 Dec tu balik keja tak larat sangat-sangat nak tidur jek, tak mandi tak solat terus tertidur tanpa sedar ape-ape pon.

Sebelum tu memang ade dengar hasben ajak makan luar die kate die lapar sangat, kite memnag kate kite tak larat nak angkat kepala, nak keluar keluar je lah bawak anak, and sunyi jek rumah pastuh rupenye die dah keluar lah tu ...

Pukul 12 tengah malan (23Dec) die kejut dari tidur suruh bangun tengok kat depan ade ape, so bangun-bangun tengok ade ni haaa 


Maaflah gambar bergegar-gegar hasben amekkan.


tengok my hasben nampak i muda lagi . hahaha .

sweet #23yearsold 


tahun ni anak bujang I is dah besar so dielah yang sibuk nak 
potong kek and tiup lilin .

Walaupon hanya sebijik Kek , saye tetap hargainye ...thanks semua .. thanks hasben .. thanks ma abah and adik-adik .

Salam Sayang,

Thursday, 17 December 2015

#PregySecond: Scan Adik Baby 1

Assalamualaikum .... 

Alhamdulillah dah pon scan adik baby , kebetulan masa tu demam and kite amek MC lepas tuh kite pon kate kat hasben ape kate alang-alang tu kite g scan adik baby sekali lah . Hasben dah lame ajak tapi kite asyik tak ade masa , lagipon mase g klinik untuk amek MC doc pon suruh scan tengok baby sebab demam dah lame takut ape-ape jadi dekat kandungan maklumlah klinik kite pergi tak ada tempat scan lagipon mase tu doc lelaki opcoz lahh I is segan ... 

Macam biasalah kite pergi Klinik Dr.Anis dari anak first memang setia dengan klinik nih sebab Doc perempuan and doc die pon peramah . Kebetulan masa pergi ramai orang . Ade nak scan 4D baby, scan 5D baby and ade yang nak sunatkan baby .. I is scan 2D jek, sebab kecik lagi buat ape nak scan 3D, 4D & 5D kan .. 

Masa Scan Firhad Irsyad kat sini linknya , Alhamdulillah anak ummi dalam tummy ni dah membentuk dengan sempurna , dah ade tangan and jari , kepala and tulang belakang dah pon berbentuk .


tuh anak ummi 

Masa ni Firhad terpegun tengok skrin tu walaupon die tak paham ape tapi ayah die ajar and bagitahu tu adik yayad, adik pulak lompat-lompat dalam tummy ummi .. Suke ye Ummi Ayah & Abang datang tengok adik yee .. Bile scan due die mestilah berubah sebab die ikut atas berat dan ukuran baby . In shaa Allah due bulan June .

Okey dah boleh buat buku PINK . 


Salam Sayang , 

Wednesday, 16 December 2015

#BFF : Akma selamat bersalin


Assalamualaikum ...

Alhamdulillah my BFF a.k.a Akma dah selamat melahirkan baby boy lagi sekali .. Anak sulung die baya Firhad Irsyad , masa dulu kami mengandung sama-sama beza beberapa hari jek. Amirul Hakimi lahir 01.August.2014 dan Firhad Irsyad lahir 10.August.2014 . Die lahirkan kimi lambat dari due selama 6hari .

Alhamdulillah kali ni normal jugak . Pun lambat keluar dari due baby boy ni , die lambat 5hari dari due sepatutnye . Ape-apepon taniah sahabat . 

Baby kali ni besar sangat-sangat , berbeza dengan abangnye , tapi kalau  nak ikutkan perut die tak adelah besar mana , mungkin baby pandai sorok perut ibunye .. Hihihi .. In shaa Allah kite sihat nanti nak p melawat baby boy ni ... Anak kawan-kawan kite semunye kite jadikan anak angkat . 

Tapi yang seronoknye , and bertambah-tambah overnye Kami (kite & syieqa) yang over untuk nama adik baby nih tahu tak . kiteorang berdua yang sibuk dok pilih nama Baby . antaranye Aakif Hakimi , Aakif Haikal, sebabnye ibunye nak nama Aakif. hujung-hujung tak jadi pulak nama Aakif .

In shaa Allah Nama Muhammad Adam Rayyan , hahahahah


* Ini Abang nye dulu*

Muhammad Amirul Hakimi
3.10KG
Hospital Mersing


*Adik Baby*

Muhammad (tak letak nama lagi)
3.97KG
Hospital Batu Pahat


Salam Sayang dari ummi , ayah mierul & Abam yayad

Tuesday, 15 December 2015

#BFF: Tiada istilah KAWAN lagi

Assalamualaikum ...

Semua yang hidup di muka bumi pinjaman Allah ni ade kawan baik kan ??? Macam kite ramai kawan baik . Kawan sekolah lain , kawan kolej lain , kawan kerja lain & kawan online yang selalu share masalah pon lain . KAWAN, SAHABAT, TEMAN, RAKAN mempunyai banyak maksud yang tersirat tapi dengan satu makna . 

Kawan Sekolah -- > Alhamdulillah sampai sekarang kami berkawan , selalu jadi dayang-dayang apebila tiba majlis perkahwinan salah sorang . First kawen dah tentu yang bongsu iaitu SAYA , dan kedua di ikuti oleh Amoi & terbaru Kak Long Mas so tinggal lagi 3 orang single (Eiqa, Dayah & Zulaikha)

Kawan Kerja -- > Alhamdulillah sentiasa ade saat susah dan senang, kite lagi suke bercerita masalah dengan mereka tak pernah sorokkan ape2 . mereka berdua akan selalu ade di mana sahaja kite ade . Samapi orang gelarkan kami Do Re Mi . Mereka berdua adalah Eiqa(kawan sekolah) & Kak ira .

Kawan Online -- > Alhamdulillah walaupon ramai ahli dalam group whatsapps tersebut tapi kami tak pernah bermasam muka , in shaa ALLAh persahabatan kerana Allah . walaupon tak pernah bersua tapi selalu menghiburkan hati yang lara ...

DAN ....
(sebenarnye nak cerita hal ini jek )

Kawan Kolej --> kami sentiasa berdua, kemana kami pergi mesti berdua , ape kami buat tentu berdua sampaikan ade yang panggil kami UPIN IPIN , dan ade yang gelar kami kembar tak seiras . Dia lah housemate, dia roommate dan die juga classmate sebab kami same kos belajar.


Dan bermulalah episod kami kena buat assignment berkumpulan, assignment kami selalunye berempat so kami jumpa jugak geng macam kami yang sentiasa berdua dan die jugak sama macam kami housemate , roommate dan classmate , kami sepakat untuk sama-sama berjuang untuk teruskan pembelajaran kami .


Alahmdulillah kemana sahaja kami mesti berempat, dari start sem 3 sampai sem 5 kami bersama kemana sahaja .. kadang-kadang bertukar-tukar rumah buat assignment. Kami sayangkan persahabatan ini ... Sampailah kami terima convocation sama-sama .. keluarga kami saling rapat dan kenal antara satu sama lain dah macam adik beradik .

Dan ...... tibalah salah satu dari kawan kami berkahwin , dia kahwin Januari , dan sorang lagi follow pada bulan June dan kite pulak follow pada bulan Oktober so tinggal lah sorang sahaja ... Tanpa di duga tiada angin dan tiada ribut persahabatan kami terputus di tengah jalan yang kami bertiga tak tahu mana silapnye .. kite terlalu marah masa tuh kite tak tahu kenapa die sanggup tinggalkan persahabatan yang dah bertahun-tahun ni . Tapi .... bile perasaan rindu menjelma kite terlalu rinduuu, rinduu dan memaafkan beliau atas di atas silap die pada kami . Sehinggalah satu hari kawan kami nak tunang , di pujuk rayu untuk datang ke majlisnye tapiii .... sepiiii tanpa berita .... kami tak tahu mana silap kami adekah sebab kite dan kawan sorang lagi dah pregy ? Tapi die keguguran ? Allah kami tak sanggup pikir buruk . kami selalu doakan yang terbaik untuk dia . dan kite harap bukan sebab tu die tinggalkan persahabatan ni ... Sampailah kawan kami kahwin tetap jugak die tak muncul kan diri die ... kami tak tahu nak pujuk macam mana lagi ... 


tinggallah kami bertiga

Rindu ... tipulah tak rindu , kami selalu tanya pasal die antara satu sama lain . tapi masing-masing tak tahu nak bagitahu ape sampailah kami bertiga mula positifkan kate tak yah lah cite pasal die . kehidupan kami bertiga sahaja , apa-apa kami kongsi bertiga sahaja . Alhamdulillah rezeki kawan kami pregy kali kedua dan yang baru kawen pon pregy and kami dapat story yang kawan dah tinggalkan kami pon pregy lagi . alhamdulillah gembira tak terkata .. kami selalu doakan die ....

Rancangan Allah tak ada siapa dapat menduga , kawan kami yang tinggalkan kami keguguran buat kali kedua, ada hikmah di sebaliknya . Allah aturkan yang terbaik buat dia , syukurlah dia ade 2 anak syurga yang menunggunya di sana ... Kami bertiga doakan yang terbaik buat dia ... semoga dia akan merasai nikmat menjadi seorang ibu macam kami juga nanti ...

Andai kau baca nukilan ini shabat, kami semua sudah lama maafkan di atas ape yang berlaku , semoga Allah bukakan rezeki anak buatmu sahabat dan Allah lembutkan hatimu sahabat , anak-anak kami tetap anak-anak mu juga ...

Semoga Allah memberi kamu dan kami penuh kasih sayang Persahabatan & Kekeluargaan macam dulu ...

Monday, 14 December 2015

#PregySecond: First Trimester

Assalamualaikum ....

Terlebih dahulu kite nak share pengalaman mengandung anak kedua, seriesly memang tak same macamana kite mengandungkan Firhad Irsyad dulu, sangat-sangat lain.




First Trimester (1-4weeks) 29.09-20.10.2015

Masa ni memang belum tahu diri pregy lagi, aktiviti macam biasa cuma penat letih dan mual-mual sering bertandang tapi macam tak pasti lagi pregy atau tidak.

First Trimester (5-8weeks) 27.10-17.11.2015

Dapat tahu diri mengandung masa kandungan 5weeks 3days. Alhamdulillah lega perasaan mual-mual tu petanda Firhad nak dapat adik. Bermula lah episod kami laki bini beralahan. Kite mual-mual dari pagi sampai malam, taknak pulak muntah, mual tu lah yang menyeksa tekak ni. Hasben plak dari pagi sampai tengahari lepastuh sambung dengan pening kepala yang teramat sangat yang membuatkan dirinya kena rehat secukupnye. Allah kesian sangat mase dapat tahu die kena jugak alahan kali ni. Masa Firhad dulu pon kena tapi tak seteruk ini. Kali ni kite tak mengantuk sangat cuma kite lemah badan, bisa-bisa dan tak bermaya kadang-kadang emosi tak stabil nak marah, nak nangis dan macam-macam lagi. Tapi selalunye marah lah ... Jerawat dekat muka pon seronok naik, bermaharajalela ... Selera makan kureng, nasi takleh makan entah macam nak menangis kalau nampak nasi, setakat ni makan mee hoon atau kueh tiaw. So far Firhad belum buat perangai protes die lagi. cuma sekarang terlebih manja dan mengada-ngada.

First Trimester (9-12weeks) 24.11-15.12.2015

Masuk 9weeks pehhhh makin rase tak menahan alahan , kite jadi sakit pinggang teramat sangat sampai menangis-nangis die punye penangan . Pergi Klinik Doc kate kesan ambil Epidural mase bersalinkan anak sulung . kesan die berpanjangan sampailah kite nak beranak nanti . Allah ...... memang betul orang katekan epidural membawa kesan yang panjang. REDHA ... angap ini semua dugaan ketika mengandungkan anak. Jerawat makin membiak, masak okey cuma bila nasi baru masak tu tak leh bau kompom kena duk diam-diam dalam bilik. Bau asap rokok pon tak boleh kompom nak muntah time tu jugak.

Masuk kandungan 10weeks sakit pinggang tu dah hilang sikit cuma alahan mual makin teruk . die menjelma tak kira masa , ade pagi , ada tengahari , ade petang dan juga malam . kadang-kadang muntah pon join sekali . letih kepenatan tu memang ade tapi bile kite mengandung kali kedua kena cekal dan tabah sikit lah sebabnye dah ade anak sulung yang kena jaga yang makin hari bertambah-tambah akalnye itu . Jerawat dah berkurangan , muka dah flawless balik .. alahan yang lain masih sama .

Masuk kandungan 11weeks alahan masih sama, tak kire mase kalau die nak datang die datang jek tanpa di undang. kekuatan tu datang bile tegok abam die makin bertambah-tambah akal dan gelagat die . Masih juga belum scan adik baby lagi, bukan tak excited tapi ayah nye kate tunggu 12weeks mase tu dah bentuk sempurna, jadi seronok nak tengok. okey kite ikut kata ayah ye adik baby (sambil usap perut) . kekadang ade time dapat rase die gerak-gerak adekah itu satu perasaan? tapi series ... memang rasa sangat-sangat.

Kandungan 12weeks yang dinanti-nantikan kini berakhir sudah . Alahan still ade , jerawat makin banyak-banyak naik. Dan demam + batuk + selsema berkunjung tiba . Allah tak larat nak batuk tu rasa macam sakit sangat-sangat sampai kadang-kadang buat krem kat perut, tak apelah baby, ummi is redha ... Dan kite dah scan adik baby. Alhamdulillah cukup sifatnye . dah terbentuk menjadi manusia .. semoga adik baby kuat & membesar dengan sihat ye .. Ummi Ayah & Abang Yayad tak sabar nak tengok awak . 28Weeks to go ...

Alhamdulillah walaupon sukar nak lalui alahan di awal trimester pertama ni tapi ku gagahi jua demi anak ummi manja ni ... Semoga ummi tabah alami sampai akhir pregnancy ni sayang ....


Salam sayang,

Thursday, 10 December 2015

#GroupHemak : Selamat Bersalin

Assalamualaikum ....

Sesiapa ada baca entry ni mesti tahu ape maksud
"kawan muka buku"

Allhamdulillah mase kenal dieorang ni memasing anak sorang kecuali Kak Mar (anak 3 orang) dan Kak Hani (anak 2 orang) yang lain semuanye sorang, dan dari kawan-kawan anak sorang melekatlah ke dua dan bersambung-sambung kisahnye .... Mula-mula dapat tahu Shaz pregy , lepas tuh pas batton ke Kak Fara, Kak Fara plak pas batton ke Kak Juria and d sambut ke Kak Aten lepas tuh disambut oleh Kak Nana lepastuh di sambut oleh Kak Niena lepastuh di sambut oleh Kak Hajar lepas tuh di sambut oleh Kak Elly tapi sayang keguguran lepastuh di sambut oleh DAKU lepas daku tak ade plak nak sambut . Hahaha . tapi ku nak pas ke Kak Yatt & Kak Elly !!!!

Saz selamat dah bersalin tapi tak tahu bile hahah sebab beliau silent reader jek dalam group . and Kak Fara selamat melahirkan bulan 9 hari tuh pada 04 Sept 2015.. Alhamdulillah senang je die bersalin anak gegurl yang bernama Nur Rayna Adenna . 

Dan Kak Aten pon selamat bersalin pada 07 Dec 2015 hari itu baby boy secara normal, sebelum ni kak aten bersalin czer so ku kena belajar betul2 nak bersalin normal untuk kedua ni. baby boy yang bernama Muhammad 'Aqeel Harraz . 

Dan kak Juria juga selamat melahirkan baby girl pada 10 Dec 2015 secara normal dan terlalu pantans jalannye bukak . pagi update kat kiteorang jalan 4cm lepastuh pukul 9pagi gitu dah selamat beranak . Dan sekarang kite tunggu turn Kak Nana pulak yang kemungkinan baby girl .

Rayna Adeena 
100 Hari 


Baby Boy Kak Aten .
Muhammad 'Aqeel Harraz


Baby Girl Kak Juria 

#Travel: Colmar Tropicale - Pahang

Assalamualaikum ....

Bulan October arituh kan kite ade bagitahu nak holiday , tapi tak update-update kat blog mane kite pergikan ? so kesempatan ni nak cerite lah kite holiday dekat Colmar Tropicale tempat bangunan yang cantik ala-ala macam kota Perancis tuh haaa ...

Sesat memang sesatlah walaupon kite pakai waze tapi tak membantu pon , last-last kite lakibini pikir sendiri jalan mane, kite naik JB-KL turun Ampang lepastuh cari lah jalan Haiway ke Bentong pehh memang jauh gile nak mati. Singgah makan kejap dekat Hentian R&R dekat Genting Sempah, lepastuh teruskan perjalan so sampai situ jek kire dah dekat nak ke Colmar nih . Colmar ni kalau korang naik dari bentong die belah kiri dekat dengan hentian Genting Sempah tu ... 

Naik-naik jek dah pukul 5.30Petang tapi boleh pulak hujan ... hasben kate tak ape kite try naik jugak, so sampai puncak tu bayarlah dalam RM6.00 (2orang) lepas tu elok-elok parking hujan makin lebat . So stay dalam kereta kejap. Tunggu dalam 10minit hujan renyai-renyai hasben pon ajak keluar, yang c Firhad kemain suke lah sebab dah lame dalam kereta memang die tunggu saat-saat keluar kereta. Sekali sampai bawah hujan lebat kembali . So hasben kate esok jek lah kite pergi . And kami pon cari port tidur malam ni .

Mule-mule terpandang Dusun Nora, So hasben ajak stay situ jek, tapi kite plak risau b'coz Firhad kecik lagi so macam, tak sure nak duduk situ sebab masuk dalam tu penuh dengan hutan tapi tak plak try masuk ke dalam lagi ..

So kite orang patah balik ke Selangor, stay dekat Batu Cave,ade satu hotel kat situ, lupe dah name hotel tu ape. tapi hotel biaselah yang murah-murah jek satu malam stay RM70 semalaman . Malam tu kami berehat-rehat sahaja . Firhad pulak tidur awal  mungkin dah penat sangat.

Keesokkannye kami bertolak dari pukul 11 pagi, singah hentian R&R Genting Sempah untuk makan lunch , non bad lah sebab makanan die memang murah-murah. Lepas makan baru bertolak ke Colmar Tropicale balik kali ni masuk die kena bayar RM24 (2orang), kalau puluk 6petang memang dapat harga macam semalam .. Jom lerr tengok gambar yee ... penat pulak menaip.


hari first sampai , hujan lebat sangat-sangat .


wepie bertiga di tengah-tengah hujan yang lebat .












anak syok tidur, ummi & ayah dapat bermanja .
ngeh ngeh ngeh ...


dari pandangan atas , gigih naik bawak stroller anak,
naseb ade lift . lift pon macam dah nak nazak . haha .
kat ats ni ramai yang conteng-conteng kat dinding .





Dan anak bujang ummi dah bangun, 
suka snagat die sedar-sedar sampai sini dah .







Masa ni hujan dah rintik-rintik. Kekonon nak lah pergi taman jepun and tempat rabbit tuh tapi hasben kate tak yah lah hujan. So redha jelah datang jauh-jauh tak pergi . and kami terus gerak balik JB . kekonon nak p Cameron Highland pon tak jadi , mungkin hasben dah kepenatan . So kami pon balik lalu Pahang .. Sampai pahang cari port nak rehat tapi hasben kate tak apelah teruskan perjalanan sampai Mersing call anak angkat mak die and kami buat keputusan nak cek in rumah die jek . Sampai Mersing jek dah pukul 8 malam terus ajak kawan tu pergi amkan dekat bandar mersing baru balik ke rumah die . Malam tu kami tidur dengan kepenatan sebab lalu Pahang boleh sesat dan makan masa yang agak panjang . Esok baru balik ke rumah kami pulak . Holiday di rumah .

Tuesday, 17 November 2015

Bertambah Ahli keluarga

Assalamualaikum ....

In Shaa Allah tahun depan Family Osman & Sarimah 
akan dapat dua cucu ...

Alhamdulillah ....

Rezeki Allah bagi kami terima dengan hati yang terbuka ,
cuma beza sebulan jek,
my biras May and my baby June .
doa-doakan kami di permudahkan urusan ye ...

seronok tengok mak and abah gembira dengar khabar berita ini .
mana tak nya tahun ni jek die tak dapat cucu.

2013 - 2 cucu (Kak Long & Biras Kak Syafa)
2014 - 2 cucu (Kite & Biras Kak Syafa)
2015 - tak ada
2016 - In shaa Allah 2 cucu (Kite & Biras)

Apa-apa pon doakan kandungan kami berdua di permudahkan yee ..
seronok sangat nak dapat anak syurga ... 
apa jantinanya kami tak kisah janji kami dan kandungan sihat-sihat.

Salam Sayang

Tuesday, 3 November 2015

#PregySecond : Alhamdulillah Rezeki Allah S.W.T

Assalamualaikum ...

Alhamdulillah dapat merasai nikmat mengandung sekali lagi ... Memang betul selame ini dengar orang kate setiap anak bile kite mengandung berbeza-beza, now kite memahami sangat-sangat sebab yang kedua ni memang berbeza dari abangnye . Masa Firhad dulu tak datang period and tak sedap badan lepas tuh tidur memanjang jek kejanye . Yang AdikBaby pulak tak rasa pon diri mengandung cuma bezanya kali ni letih penat lesu lepastuh period lewat 7 hari .


Pagi Khamis (29.10.2015) kite rase mual-mual, nak muntah tapi tak muntah. And tengahari ade kerja dekat Bank Maybank City Square so kite pon singgah watson untuk beli UPT, beli yang biasa jek . Balik kerja pulak kite tumpang kawan kite punye tunang sebabnye hasben kite kena hantar nenek and makciknye ke rumah so balik lambat, tetibe tunang kawan kite isap rokok dalam kete , tapi kite pulak nak muntah sebenarnye tu mase mengandungkan Firhad je tak leh bau rokok . Dan sampai rumah maghrib tu kite nak mandi and solat kite pon try lah check kekonon nak tunggu pagi Jumaat tapi macam tak menyabar. And ...... naik lah begini rupa .... tak syak lagi memang ade AdikBaby .


*see kabur tapi paham dah*
hahaha

Bile kite masukkan dekat App mengandung tu usia baby baru sangat , baru 5weeks 3 days . Tapi kenpa awal sangat bagitahu tak tunggu macam Firhad dulu dah 5bulan baru umumkan ? Bukan tak menyabar tapi macam ni no dua kan so bagitahu jela , kalau anak First memang tak galakkan bagitahu awal-awal takut orang punya PHD kite tak tahukan event nak masuk dua pon kalau orang punye hati dah tertanam sifat dengki dengki aje ... 

So kandungan kite sekarang (03.11.2015) baru masuk 6weeks . Doa-doakan di permudahkan yee ,,, kite belum cek doctor lagi , belum scan jugak mungkin tunggu baby besar sikit . Persaan memang sangat-sangat excited sebab memang nak baby lagi . Alhamdulillah AdikBaby lahir Abang Firhad dah 1tahun10Bulan time tuh ..

Kite rancang tunggu Firhad 2tahun tapi Allah bagi rezeki cepat so terime dengan seadaanye ... Kali ni tak rase morning@afternoon sickness . Belum kunjung tibe . cuma selera makan macam tak terkawal nak makan jek kejanye ...  dan bawah perut belah kanan kite ni berdenyut-denyut sakitnye ... tak tahulah kenapa weii ...  Doakan kite di permudahkan yee ... semoga Ummi and AdikBaby sihat-sihat hendaknye ...


Baru 6weeks tapi perut ummi dah nampak muncit ..


Salam Sayang,

Winnie The Pooh Glitter