Thursday, 13 October 2016

#Luahan : CURANG

Assalamualaikum ... 


minggu lepas ke dua minggu lepas kecoh pasal seorang perempuan kelantan (perempuan A) belasah suami die dengan botol arak , dan telanjangkan perempuan B katenye sebab tidur dengan laki die . Tapi ade yang kate mase kejadian perempuan B dah sememangnya bogel . WaAllahualamm ... 

sebenarnye banyak , sangat banyak isu curang-curang ni , penah jugak terjadi dekat keluarga terdekat kes macam ni . Tapi entah la .. kalau pada kite kite akan cari puncanya kenapa dan mengapa ? Adekah puncanye di sebabkan diri sendiri yang silap ? mungkin jugak .

Tapii tak leh nak cakap sangat . belum kena dekat batang hidung bolehlah cakap lebih . bile kena mungkin kite akan jadi macam Perempuan A , hilang arah hilang tujuan . janji PUAS !! dulu hebooh pasal isteri pergi majlis kahwin suami die dengan perempuan lain , tapii bagus perempuan tu tak meroyan cuma dia nak kan kebenaran ..

Kalau jenis yang baik , suami balik rumah sediakan makan minum suami , masak , jaga anak-anak and macam-macam lagi lahh tapi suami curang jugak macamana ehh ?? ape yang kurang ? ape yang lebih ?? konpius sat .. masing-masing ade kekurangan sendiri , nilai sendiri cari kesalahan sendiri sebelum cari kesalahan orang lain . mungkin ade silap kite yang kite tak perasan .. bile dah jadi macam gini , nasihat kite bertolak ansur , jangan pentingkan diri sendiri . ade anak pikir anak dulu ,, 

manusiaa ... manusia tak pernah nak bersyukur dengan apa yang ada . Yang Halal ade sebok cari yang Haram .. 

kite berharap keluarga terdekat kite akan bersatu kembali ...  kesian , anak baru kecil tapi suami keluar dengan perempuan lain , jujur cakap hati ni sakit terluka pedih dan kecewa . saat tu rasa semua pengorbanan sia-sia sahaja . aku 9 bulan bawak benih kau , aku bertarung nyawa melahirkan anak kau , keturunan kau tapii kau buat aku macam ni . kejam kan ?? tapiiii cari punca salah kite sebelum kite salahkan suami & PEREMPUAN JALANG . 

maaf kite panggil perempuan JALANG , sebab kite tak suka perempuan yang merampas kebahagiaan orang lain . kite benci . kite memang menyampah !!

insan yang penuh kesilapan,

2 comments :

  1. Same, mek pn tk suka jenis org yg xleh tgk org lain bhgia ni.

    Jantan biasanya dia rase slesa sbb tu dia cr yg lain. Cuba klau bni dia tu org duk usha slalu, mane nk sng dduk dia.

    Lg satu, jantan biasanya tk pkir pnjg. Prempuan dia akn tgk dlu pro cons. Tp klau dh jalang tu, mnyundal jugak betina pon.

    Pantang btol bab ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann mek kan ... rasa macam sia-sia jek kawen dengan jantan jenis macam niiii

      Delete

Winnie The Pooh Glitter