background

Wednesday, 14 May 2014

#Holiday : Honeymoon Langkawi Part i

Assalamualaikum ... 

Kite nak story cerite dah basi yang berabad basi .. Hahahaha ..

Plan Honeymoon opcozlah sebelum kaweng , plan kite nak Honeymoon Pulau-pulau .
Sebab kite dan hasben memang suke Pulau .
So plan Pulau Tioman, Mersing Johor sahaja ...

Tuptup ....

Mak mertua (masa tu bakal) kate ade planning nak pergi Langkawi ,
pakej RM280 satu kepala so kite and hasben setuju ..
So kami pergi bersama parents hasben ..
kebetulan pulak pakej die buat ni semua termasuk

:: Hotel 3Hari 2Malam
:: Tambang bas pergi balik
:: Tambang Ferri pergi balik

Total :RM280

Ade 5 Buah Bas untuk Rombongan Cik Kiah ni .

kite gerak pukul 9Malam 06.12.2013

Dalam pukul 8malam berkumpul untuk naik bas kami, bas kami pulak 2 tingkat .
syok woo , duduk atas and bahagian belakang sekali . 
Yang ikut rombongan ni Mak mertua , Abah mertua , Abang ipar no 2 & awek die serta anak abang ipar and adik bongsu hasben ,
atuk hasben , makcik hasben 3 orang .


Sampai Kuala Kedah dalam pukul 7 Pagi dan kami pon tunggu turn ferry kami .
Ferry dalam pukul 8pagi macam tuh la , tapi tak ade Pic dalam ferry ..

Sampai Langkawi kami pon naik bas dari sane pula untuk ke Hotel kami ,
kami kan naik 5 buah bas so kami tak duduk satu hotel , untuk sebuah bas hotel lain-lain
dan nak pergi mane-mane pon tak akan bertembung dengan yang lain .

Hotel kat sini murah jek , satu malam dalam RM50 semalaman ..
Gambar ats tu depan hotel kami duduk .
Dah sampai hotel aktiviti bebas same ade nak buat ape pon . esok baru kami ikut rombongan yang di aturkan .


Ni pic masa sampai dekat Ferry Langkawi .


Lepas check in hotel ,dan kebetulan hotel kami pulak berhadapan dengan Haji Ismail Group.
erti kate lain syurga beli belah . So kami pon bercadang nak ke sini .
Lepas makan tengahari kami pon kesini lah .
shopping coklet and pinggan mangkuk sikit .
Lepas tuh balik hotel and tak buat aktiviti ape memasing pon ketiduran sampai nak dekat Mahgrib .

Malam tu Hasben ajak makan dan jalan-jalan kat area belakang-belakang hotel tu sebab katenye ade Pasar Malam , jauh jugak tapi bile berjalan sambil berborak tak terasa jauh pon .
So kami pon sampai pasar malam kat sane beli ape yang patut , murah harganye .
makanan yang kite jumpa kebanyakkan makanan kelantan pon ade , memang syok lah makan .

Sampai jek hotel , kawan hasben (join rombongan) sewa kete , so die tak nak guna die suruh kami ronda-ronda dan cari jalan sendiri kalau nak berjalan . Kami pon plan berjalan dekat Dataran Helang jek .
ajak Adik and awek abang ipar dan anak buah sorang tuh.


Dataran Helang
kalau turun dari Ferry memang nampak helang ni sebab die berhampiran dengan Jeti Ferry .


Ni pulak bersebelahan dengan Dataran Helang , tempatnye penuh dengan batu-batu .
Malam tu kami pergi dua tempat ni je pastuh balik ke hotel sebab esok pagi nak bangun pagi nak ikut rombongan cik kiah ..


Sambungan Part ii plak ye nanti .

My Little Caliph In My Tummy

Asslamualaikum ...


umm ... macamana nak story ek ... hihihi ... seperti sedia maklum ... kite nikah 20.10.2013 and selang dua minggu @ 16 hari lepas nikah tu kite peod 05.11.2013 so x lah BUNTING PELAMIN , pastuh lepas peod tu badan memanglah tak sedap mane , seminggu lepas peod tu try la jugak cek UPT kan . hihokhihok .. tapi hasilnye -ve , so tenangkan diri n fikir positif yang belum rezek takkan la cepat ni kan . tapi setiap kali solat mesti mohon dapat baby cepat .. n biarkan ia berlalu dengan tenang ... and then 01.12.2013 kite sambut menantu , seminggu lepas tu lak g honeymoon 08.12.2013 sepatutnye 05.12.2013 kite peod , tapi x datang-datang lak , so kite jenis paham sebab kite peod tak teratur Hasben pon memahami sebb sebelum kawen kite memang ade cite gan hasben . tapi memang tawu la hasben nak baby cepat , selalu jugak die gosok-gosok perut bual gan baby *konon-konon* .. tapi lepas balik dari honeymoon badan x sedap sangat .. pinggang asyik la sakit , so pikir maybe jalan jauh so sakit la pinggang tu ,tapi yang muskilnye kerap bangun malam n kencing .... so ONE day ni pergi lah menanye dekat 1 Group ni .. kite ade join 1 Group Mom To Be .. bile menanye jawapan mereka cek UPT . n kite lak Google Tande-tande mengandung .. so ni tande-tandenye .. 

HAID LEWAT
*memang lewat*

LOYA & MUNTAH
*loya jek, muntah x pon*

SAKIT & TEGANG BUAH DADA
*uishhh ni memang sakit pantang cuit sakit wooo*

SANGAT MENGANTUK
*memang tidak d nafikan, hasben pon pelik*

SAKIT BELAKANG
*yang ni memang betul*

SAKIT KEPALE YANG KERAP
*kadang-kadang jek*

RASA LAPAR BERPANJANGAN
*sangat betul*

PERUBAHAN WARNA BUAH DADA
*tak de plak*

KERAP KENCING
*memang .. lagi2 waktu pagi*

UPT
*belum lagikkk*


so balik keje tu nekad soh hasben singgah farmasi nak belu UPT , tapi hasben kate tak yah lah .. bukan ade pon , tapi kite cakap nak jugak sebab kite sure baby ade *Sambil gosok2 perut* ... okey la hasben pon menuruti kate-kate isterinye ni ... so bile da beli ... kite pon buat UPT esok pagi2 sebab orang kate lebih elok kencing pertame ... bolehlak malam tu mimpi orang ckp kite mengandung ... terbangun g kencing n sambung tido n mimpi tu bersambung lagi .. orang yg same kate kite ngandung ... so kol 5.30 pagi bangun cepat-cepat g buat UPT n hasilnye ..... 


memang terkejut , dan tak sangka ... nanges dalam toilet .. naik jek dua line ni terus Azan Subuh ... Subuh yang Indah .... sangat indah !!!! .. masuk bilik bawak UPT , n hasben taye ape result die yunk ?? so senyap jek die pon bangun g mandi ... n kite letak atas almari solek , die masuk2 bilik terpandang bende tu terus peluk cium kite ..  Ya Allah indah sangat ... x sangke die da wujud dalam dalam rahim ummi ... :) .. 

petang lepas balik kerje terus zoooommmmmm ke klinik Penawar ... cek2 .. baby dah 6 minggu dalam rahim ummi ... Ya Allah .. baby da wujud mase majlis smbut menantu ... baby da wujud mase honeymoon .. thanks baby .. awk sangat kuat padahal ummi awak sangat lasak !!! 


Baby dalam rahim 
* 3 minggu 5 hari*


baby dalam rahim
*4 minggu 6hari*

Alhamdulillah ... Allah beri rezeki mengandung dengan cepat .. orang yang paling happy adelah my mom . my dad n family mertua ... 


* ni lah saye dalam rahim ummi saye *

XOXO,
Pipie Azaty

Tuesday, 13 May 2014

Indahnya HALAL

Asslamualaikum ...

INDAHNYA HALAL @ HALAL ITU INDAH 



yup !! memang x di nafikan halal itu sangat indah ...
bukan indah cuma sebulan dua bulan ... tapi selama-lamanya
Alhamdulillah sudah genap 7 bulan kite kahwin
sangat indah ...


masak , kemas rumah , basuh baju ,
semua kerja Wanita dah pon dilakukan ..
naseb la sebelum kahwin memang da practic semua ni
so xde lah kekok ..
Alhamdulillah mempunyai seorang IMAM yang tidak cerewet ..
yang banyak membantu isteri di dapur ..
yang ringan membantu isteri membasuh baju ..
ALHAMDULILLAH ...
keluarga Suami pon terkejut suami seorang ringan tulang after married .
ALHAMDULILLAH .. 


semoga ikatan yang SAH ni berkekalan ke akhir hayat kami berdua ..
AAMIIN
AAMIIN
AAMIIN

Dear Suami ... Muhammad Hammirul Osman ... saye sangat menyayangi awak ,... awak telah menelengkapkan hidup saye .. tanpa awak siapelah saye ...  semoga kita sama-sama tabah dalam melayari kehidupan ini .... ^_^



XOXO,
Pipie Azaty
 

#Holiday : Honeymoon

Assalamualaikum ...

today kite nak cerite part Honeymoon ..
kalu boring n meyampah sile tekan X atas tu yang wane merah .. hihi

kite g honeymoon pade 08.12.2013
kite g Langkawi

bukan berdua tapi beramai-ramai
mase ni kire rombongan cik kiah ..
ade 5 buah bas 
satu kepale RM 280.

  dengan keluarga mertua ..

tapi memang rase honeymoon sangat la . sebab kemane jek berdua .. haha

jum layan gambar ...


ni depan Rumah Tumpangan

 dalam Cabel Car .

memnag cuak . tapi seronok sangat ..
nampak pemandangan luar .. 
indahnya ciptaan Allah



... suasana atas ...



ni kat makam Mahsuri


En.Hasben tukang mencedok air Telaga Mahsuri
orang kate air die ni pengubat ,.. 
n ramai yg tahu kami BERHONEYMOON
so dorang suh minum air ni n selawat dan mohon nak baby ..
Wa'allahuallam la kan ... 

penat sangat time ni sebab banyak tempat kite orang pegi ..
sampai hotel dah pukul 6.30 petang ...
balik bilik . rehat sekejap . tggu maghrib dan keluar g makan dengan family
pastuh shoping time . !!!


ni dekat Haji Ismail ..

memang meriah coklet kat sini wehhh
lagi2 dekat dengan Rumah Tumpangan ..
memang habis beribu2 .. dengan amek pinggan mangkuk lagi .. hihihi

so esok nye kami berangkat balik ke Johor ..
banyak sangat tempat pergi tapi gambar kat kamera adik
so tunggu la gambar nnti ye ... 

XOXO,
Pipie Azaty



#Kahwin: majlis sambut menantu 01.12.2013

Assalamualaikum ...

ni hari kite nak cerite tantang majlis sambut menantu
majlis ni da lame . so kite trowback jek la k ..




mak mertue n family mertue discuss nak buat pade 01.12.2013
sebulan lebih dari tareh kite sanding tu hari . 
kenape lame sangat ??? 
sebab kami kesuntukkan mase nak buat awal2 ..
so kami berpakat buat pade 01.12.2013


Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar dan sangat2 meriah
sanding lagi sekali kooo ....
memang mulenye kite n En.Hasben tak nak sanding ..
tapi MIL berkeras suh sanding jugak ..
so kami mengikut arahan ...

2hari sebelum majlis kite dah lepak uma MIL ,
tolong ape yang patut
tapi xdelah berat2 kite juz buat berkat n tolong sampul hadiah utk cabutan betuah
Oh ya .. majlis kami agak special sebab kami buat dekat warung MIL berniaga
so memang meriah sangat ...
ramai tetamu .. ramai sedare mara .. 

pagi majlis I gigih memakai inai lagi okey ..
hihihi ...
malam sebelum sanding g bazar karat untuk ukir inai ..


pakaikan inai untuk En.Hasben . hikhokhikhok


it's me ... belum mandi lagi time ni .. huhuhu
 
kol 2.30 petang kami berdua berarak ..
Pengapit kite adik sepupu En.Hasben
pengapit En.Hasben plak Sepupu die 
kire dorang ni adik beradik ...
Mak Andam plak Kakak kepade pengapit .
Jurugambar Adik En.Hasben .
last minit punye jurugambar ..
sebab mule-mule tak nak jurugambar pastu nak plak .
aduhhaiii ... 

okey jum layan gambar ..




*anak emak*


 saye adelah menantu ke 3 . patutnye ke 4 ...


my lovely mama


my hero Abah 


banyak lagi gambar .. tapi kite letak separuh jek la .. kite bukan retis pon orang nak tengok kan
 hihi .. bile settle kedua-dua majlis baru lah rase tenang .. rase happy ..
bile settle kedua-dua ni barui kami pikir HONEYMOON ...


XOXO,
Pipie Azaty




#Kahwin: Review Hadiah Kawen

 Asslamualaikum ....

ni hari kite nak ceritekan tentang hadiah kawen .. mmg macam2 dapat mase kawen tuhari
kebanyakkannye pinggan mangkuk , cawan2 lah kan ..
Alhamdulillah so nak masuk rumah baru dah ade semue ni ..
so tak payah beli-beli lagi .. 
selesai jek masjlis sanding . kami pon balik rumah ..
n sesi mengira duit salam kaut dan jugak pengantin membuka hadiah ...
selesai jek bukak hadiah kami semue beramai-ramai g keluar makan
pengantin dah kepenatan tapi ikot jugak sebab kelaparan ..



hadiah untuk majlis sanding 20.10.2013


hadiah dari opismate 
*Account department*


ni pulak hadiah mase sambut menantu 01.12.2013
yang atas memanjang tu adelah dapur gas okey ..
hihihi :)

Thanks kawan-kawan kerana datang majlis kite . 


XOXO,
Pipie Azaty 

Friday, 9 May 2014

#Kahwin: DIY berkat VIP

Assalamualaikum ... 

kite sebenarnye suke sangat DIY ..
so 90% majlis kawen kite banyak DIY .. 
almaklumlah bile blog terpadam n kite jadi x de mud nak amek setiap gambar yang kite DIY
so adelah 1 ni yang kite gigih menDIY selame 5 bulan .
kite tak buat banyak ..
dalam 200pcs jek ...



ni lah die hasilnye ...
kertas putih tu kite DIY jugak .
gambar katun tu mintak orang lukiskan kite bayar RM20.00
pastuh kite hantar dekat tempat cop by email . 
sebab kite beli On9 ..
n stiker tu pon minx yang same jugak sebab nak jadikan smue x keliru
penanda arah pon guna katun yang same .

isi dalam yang kite ingat kite bagi :
#mini tasbih - online
#cawan mini - mama seponser
#tuala mini - Cowboy Kulai
#sudu&garfu mini - Kip Mart Tampoi

 Alhamdulillah cukup 200pcs utk family belah lelaki , kawan-kawan rapat n sedare mare ..


XOXO,
Pipie Azaty

#Kahwin: Majlis Sanding_Pipie&Mierul

Assalamualaikum .... 


Now .. kite nak trowbek balik sekitar majlis sanding kite ...

seperti sedia maklum majlis nikah dan sanding kite buat pada hari yang sama
iaitu 20.10.2013 (Ahad)
kit nikah pagi n sanding petang kol 2.30 petang ..
so kite layan gambar yg separuh dari photograper .
separuh lagi dari haset member2 yang kite curik2 ..
in shaa Allah kalau da dapat CD nikah n sanding kite kongsi balik kat sini ..



muke ke Happy an :)



menanti Raja sehari

my family
(campur sedare mare)

my Family In Law
 kawan - kawan seperjuangan time belajar


rakan - rakan kerja 
Account Departments
Puteri Hotels, JB
 rakan - rakan kerja seperjuang
Account Departments
Puteri Hotels, JB


rakan - rakan hasben ... thanks a lot comming
 penculik hatiku bersame Ayahnda dan Bonda nya ..


Ini saje gambar buat tatapan kawan- kawan blog . 
nanti dah dapat gambar sepenuhnye kite tepek di sini lagi ^_^

Thursday, 10 April 2014

#Kahwin: Review inai


REVIEW INAI MAJLIS SAYA

Assalamualaikum....

hari ni kite nak review inai mase nikah n sanding


inai ni buat Free jek sebab pakej Bridal kite amek ade free henna
x kire lah nak ukir atau nak kat jari jek ^_^




mase buat inai ni 19.10.2013
pukul 3.30 petang - 5.00 petang
so akk ni datang jek umah mase tuh .. Alhamdulillah puas hati inainye
lepas siap jek inai ni terus zappp ke Hotel Pan Pac amek Kek Kahwin plak .. huhuhu.
sap2e yang rase nak buat inai boleh contect akk ni .
area Pasir Gudang, Jay Bee .

REVIEW INAI MAJLIS SAMBUT MENANTU PULAK

majlis sambut menantu d adakan sebulan lebih lepas majlis pihak perempuan
tujuannye adelah suke2 . hahha.
padahal rumah mak mertue bukan jauh mane pon . dekat Gelang Patah jek

malam 31.12.2013
kami berdua kite n Hasben kite berlari sekejap ke Bazar Karat.
buat inai kat sane , harga RM60.00 
2 tangan dan 2 kaki ...



mule-2 tu nampak cantik jek inai die
tapi bile da tengah malam tu alahaiiii
nape inai nye mngembang ... macam x lawa ... huhuhu



*pic d atas adelah semase pagi majlis . sempat lagi pakai inai sikit lagi*


XOXO,
pipie azati.

Winnie The Pooh Glitter