background

Wednesday, 20 January 2016

#BFF : Amoi & Mastura Kahwin

Assalamualaikum ... 

Alhamdulillah my BFF mase sekolah dah selamat di nikahkan dan selamat menjadi isteri kepada sang suami masing-masing ..
cerita dah lame peram tapi saje nak cerita awal tahun 2016 .. Hahaha ... okey tak lawak ..

Amoi nikah bulan 20 March 2015 lagi ... dah taip-taip story tetibe peram jek kat draft last-last tunggu weeding Mastura sekali baru lah kite story .. hihihi ...

Alhamdulillah sekali lafaz dah selamat Amoi sah menjadi milik Aqim ..


Masa ni majlis nikah Amoi & Aqim ,
budak kecik tu opcoz lah ikut umminye ...

Keesokkannye majlis sanding , tapi c kecik tuh dengan ayahnye , ayahnye jage die tapiii time ni die demam panas pulak .. hati tak tenang , sekejap-kejap call ayahnye tanya anak .


Aqim & Hazarina (Amoi)


Mas , Dayah , Zulaikha PENGANTIN Ziqa & Pipie


Beratur ikut turutan okey , opcoz I is paling depan .







Baju Dayang : Minaz.my
Shawl Dayang : Rinasalleh Clothing 

Okey tu part Amoi , meh cerita part Mastura plak yee ..

Masura Plak nikah pada  05 December 2015 . Alhamdulillah dengan 3 kali lafaz sah menjadi isteri kepada Hasbennye (susah tol nak ingat name hasben die) ..
2 kali lafaz tu tersilap teknikal . huhu , berdebar kot ..


Macam biasa budak bertuah ni akan ikut ummi pergi majlis nikah kawan-kawan ummi ,
naseb behave kan ...


Me and Mastura


Kawan yang dapat datang mase majlis nikah .
Amoi , Pipie & Ziqa

Keesokkannye majlis sanding kedua- dua pengantin , ada 2 pasangan pengantin . Mas nikah & sanding sekali dengan kakak nye ...








Pipie , Dayah , Amoi , Ziqa & Zulaikha



Over dengan kakak pengantin ..


Gaya ntah pape ..


In lah pengantinnye ...
Baju Hijau Mastura & Baju Merah Kakak Nabilah


Dayang Pipie .

Baju & Kain Dayang : Ashannas
Shawl : Bebas

Alhamdulillah tahun ni dapat berita bahawasanya kawan kami lagi dua nak tamatkan zaman bujang ...
yeahhh jadi Dayang lagi ... Tapi yang pengantin satu tu ku time bunting , yang lagi sorang ku dah selamat abes pantang ... taniahhh korang ...

Best taw kawen !!!!!
Dalam ramai-ramai ni saye sorang je lah mak orang ...
saye doakan Hazarina & Mastura dapat merasai dan mengalami ape yang saye rasa ...
Love You BFF me ....


Salam Sayang ,

#PregySecond : Supplement Seri Ibu

Assalamualaikum ... 

Hari ni kite nak cerita tentang supplement yang kite ambil masa mengandungkan second ni ,
kite tak ambil supplement mahal-mahal pon . Kite ambil "Seri Ibu"

Kebetulan pulak mabuk kite teruk , hasben plak risau tentang kite dan baby , so die nak belanja supplement ape-ape yang boleh hilangkan mabuk kite ni sambil tu bagi kesihatan untuk kite dan baby , and kawan die (perempuan) pon rekmenkan "Seri Ibu" ni , die bagitahu kite dan kite pon siaplah pergi ke IG and cari #seriibu , maka jatuh cinta dengan "Seri Ibu" ni sebabnye banyak makanan sunnah dalam supplement tu ... So bincang dengan hasben die setuju bagi duit and kite beli ..

Kite beli dekat IG Seri_Ibu sendiri masa ni die buat offer RM120 untuk dua botol free kalendar 2016 .



antara kandungan dalam Supplement tu .


Hanez Suraya sebagai model Seri Ibu


Nih Seri Ibu kite punya dah selamat sampai .
kalendar belakang die .


Ambil gambar dulu
dengan Seri Ibu , kot-kot jadi model die plak ke .. hahaha .



 Kite start dengan 1 biji dulu , kalau nak kesan yang cepat makan dua biji ,
die boleh kemam , kunyah & telan dengan air masak . Rasa die macam apple hijau tu aje .
In shaa allah yang ni serasi dengan kite ..
Lepas beranak boleh jugak nak makan sebab die menghasilkan milk booster jugak ...
Kalau tak memulanye nak ambil supplement Beau mama , tapi rasa yang ni lagi terbaik sebab kandungan die memang best .

Malah makan supplement ni membuatkan kulit muka kite berseri-seri , bukan muka jek lah , satu badan kulit mulus gitew ... dan kite pon bertenaga dah tak lemah macam selalu .. 
Cuma banyakkan minum air masak banyak-banyak jika korang ambil ape-ape supplement ...
Doakan anak kite sihat-sihat ehh ... 


Salam Sayang ,

Monday, 18 January 2016

#PregySecond: 16 Weeks

Assalamualaikum ... 

Allhamdulillah sedar tak sedar dah masuk 16 minggu mengandungkan khalifah kecil ini .. 
Macam semalam dapat tahu diri pregy lagi .

Masa Firhad Irsyad dulu sampai 12weeks jek mabuknye ,
tapi yang ni makin lame plak mabuknya ..
Tak ape ummi bukan mengeluh , cuma nak ingatkan untuk masa hadapan .
dan satu masa nanti anak ummi baca die boleh tahu sampai tahap macamana mabuk ummi untuk mengandungkan die ...

Masuk je kandungan 16weeks , kite loya dan muntah yang tahap maksima .
Sampaikan kena duduk sebelah magkuk tandas ...


Penat & letih yang teramat sangat sampaikan jantung berdebar-debar yang kite boleh rasa dan rasa tak selesa . tetibe datang plak demam silih berganti ...
Ya Allah time ni hanya berdoa semoga baby kuat . kuat macam abang Firhad .
Belum cerita tentang pening kepala sampai kite tak leh buat kerja . terpaksa curi masa tidur kejap dekat office . Pening die sampai kite kena makan jugak ubat tahan sakit , hanya Allah je yang tahu , cuma kite tak putus doa semoga Adik Baby kuat je . tak nak jadi ape-ape dekat Adik Baby ...

Semalam pergi check up untuk ambil darah , jumpa doktor untuk scan and check gigi masa pregy .
Bagitahu doktor tanda-tanda yang di hadapi masaa mengandung ni , doktor check thyroid katenye takde plak tanda thyroid . If demam berterusan lagi terus pergi klinik @ kecemasan dekat hospital tuh .

Alhamdulillah masa scan Adik Baby die lompat-lompat dalam tummy , sampai doc kate tak dok dendiam .
HB kite 12.5 , tekanan darah okey 100/60 , berat kite still bawah 45kg ..
berat baru 40kg . gigih kite ni kena makan banyak-banyak ....
bile tarikh scan plak jadi awal julai , tapi doc kate kena ikut tarikh last period jugak iaitu akhir bulan June ..

Ape-ape pon doakan kite and Adik Baby sihat-sihat seperti biasa ye ... Inshaa Allah alahan ini tak berlarutan ..
Oh yaa lupe plak nak habaq , perut kite kali ni pregy tak nampak sangat . mase Firhad Irsyad 16weeks jek dah besar . yang ni tersorok , so orang tak tahu snagat kite pregy .. huhuhu ...


Salam Sayang ,

Sunday, 17 January 2016

#GroupHemak : Ahli Group dah bersalin

Assalamualaikum ... 

Sebenarnye group hemak ni di tubuhkan dari "kawan muka buku"
Sesiapa yang penah baca story pasal ni mesti tahu ni group ape ... ngeh ngeh ngeh .. 

dah selamat dah mereka bersalin ... 
tinggal part no 2 ( kak nana )
part no 3 (kak nina & kak hajar)
part 4 daku lah 
part 5 (kak elly)

Alahmdulillah masa 21 December yang lepas kak Nana selamat melahirkan baby girl ,
comel sangat-sangat anak syurga itu .. 
Petang tu bagitahu nak pergi hospital , malam time azan Isyak berkumandang lahirlah anak syurga ini ... 


# Maleesya Nawrah #

Alhamdulillah , lepas ni kite tunggu Kak Nina & Kak Hajar plak ..

taniahhh kak Nana , selamat berpantang yeee ... 
tak sabarnye nak lahirkan baby jugak , rindu bau baby syurga .... 


Salam Sayang ,

Friday, 15 January 2016

#Holiday : Lotus Desaru (sambut besday hasben)

Assalamualaikum ... 

Pada 06 January 2016 tuhari besday hasben kite tapi memandangkan tak sambut and tak de buat ape-ape pon maka kami decided nak sambut dekat Lotus Desaru .
sebenarnya kite dah lame booking dah, 2 minggu awal gitu ,
tapi baru bagitahu hasben kite yang nak sambut besday die dekat sane .
Tapi tak delah kek bagai . just kami tiga beranak lepak-lepak hotel jek .

Kite pilih 09 January 2016 (Sabtu) , tidur semalaman jek kat sane ..
and kebetuln masa 06 jan , my mom masuk wad kena operation sebab bisul .
my mom kate tak ape pergilah ma okey jek , so kami pon sebenarnye berat hati ,tapi memandangkan dah booking nak cancel payah sikit sebab dah bayar .

Sabtu 09 Jnauary tu kiteorang gerak dari rumah pukul 9 pagi ,
jalan sane jalan sini so sampai Lotus tepat pukul 12 tengahari ..
Banyak perubahan tempat I is belajar dulu , banyak dah kemudahan untuk student-student kat sane .

Pergi kaunter tunjuk resit and segala mak nenek and dengan pantasnye kami pon dapatlah check in pukul 12 tengahari tu , sepatutnye check in 3 petang  mungkin tak ade orang so dapat masuk awal .
Dah dapat bilik so kami tukar-tukar baju sebab nak bawak ci kecik pergi waterpark .






*budak excited nak masuk tab mandi*





*Dah sudah mandi kami tidur dulu *


*Jalan-jalan petang *


*tengah relak-relak duduk hujan lebat pulak*

kite dapat harga RM280 per nite include bekpes sekali .
deposit RM120 .

Malam kite duduk rumah jek , tak keluar pon , ramai kate kalau malam macam-macam aktiviti .
tapi kite kemabukkan dan rasa nak lepak kat bilik jek . 
Ohh ya bilik hotelnye dua tingkat taw , ade anak kecik ni kejenye nak memanjant jek .
bawah ruang tamu and bilik air , atas bilik and bilik mandi .
memang puas hati dan menarik . 
cumanye malam-malam nak tidur macam ade ganguan sikit .. ngeh ngeh ngeh ... 

Keesokkannye bangun pagi-pagi , naseb hasben pon bangun awal. so kami siap-siap and turun bekpes ..
tak di nafikan bekpes die memang menarik dan sedap-sedap okey .
lepas bekpes lepak pantai sat pastuh balik bilik tengok-tengok tv hasben bawak Firhad p mandi waterpark again .
pukul 12 tengahari kami pon check out !!

Cuma dekat sini tak de aktiviti untuk kami , untuk anak-anak adelah .. seronokan anak and bagi hasben relak-relak je kat sini ... 

Salam sayang ,
Winnie The Pooh Glitter