background

Tuesday 28 October 2014

#BabyFI: Nama Baby FI

Assalamualaikum ...


Itu lah nama penuh BABYFI , Muhammad Firhad Irsyad Bin Muhammad Hammiruul .. Di lahirkan pada 10 Ogos 2014 pada pukul 11.02 Malam dekat bilik operate Hospital Sultanah Aminah , Johor Bahru . 

Muhammad yang bermaksud YANG TERPUJI . Lagi satu anak lelaki memang nak letak Muhammad untuk nama permulaannya . kalau perempuan pon kite akan letak Nur .

Firhad pulak tak ade maksud , kenapa nak jugak letak Firhad , di sebabkan terpengaruh Drama "Menjinak Ombak" watak Syukri Yahya dalam cerite tu namanye Firhad , so kite dah jatuh hati sangat-sangat . minat syukri yahya and lagi satu sebab watak Firhad dalam cerite tu kot , harapan kite supaye Firhad menjadi seorang yang baik walaupon namanye tidak mempunyai maksud .

Irsyad yang bermaksud PANDUAN/PERTUNJUK . Nama ni kite pilih di sebabkan mase mengandungkan Dia , kite selalu di beri pertunjuk yang baik . Dan mase Die dalam kandungan lagi die dah bagi petunjuk yang die ade sebenarnye dalam perut ummi die . tapi Ummi die yang tak yakin die ade , Alhamdulillah die seorang yang kuat walaupon mase awal-2 ummi die ni buragas @ lasak sangat .

Semoga dengan nama ni anak Ummi dan Ayah ni membesar menjadi anak yang berguna . Anak yang mendengar kata dan anak yang bijak . nama die ni kite sengsorang jek pilih , ayah die setuju jek , hihi .. maybee anak perempuan nanti bagi can dekat Ayah pulak pilih ye Ayah ? 


XOXO,
Pipie Azaty


1 comment :

  1. Memang tak de maksud langsung ke Nama firhad tu.. Sebab sy pun berkenan sgt dgn nama tu

    ReplyDelete

Winnie The Pooh Glitter