background

Monday, 26 October 2015

Anniversary Wedding 2 years

Assalamualaikum ... 

Alhamdulillah .... Kite and hasben dah masuk 2tahun kawen. Macam-macam ragam dalam usia 2 tahun perkahwinan ni, macam-macam dugaan yang datang. Cuma dugaan ni kite tak tahu datang dalam bentuk macamana, sama ada dalam keadaan susah, derita, senang nak handle dan sebagainye.

Menjadi seorang isteri dan ummi kepada seorang suami dan anak ni sangat-sangat mencabar. Mencabar dalam pelbagai sudut. Cuma kite di berikan kesenangan sebab kite menumpang di rumah emak kite sendiri, bukan tak mahu kehidupan sendiri, bukan nak bergantung hidup dengan family, tapi banyak halangan. Yes kadang-kadang terasa teringin macam orang lain, masak untuk suami, basuh kain dan hias rumah macam isteri-isteri lain tapi tak kesempatan oleh kite. my mom risau berjauhan dengan cucu, kedua kite nak pindah dekat-dekat kawasan rumah emak asyik la tak dapat rumah sewa yang berdekatan.

Dan sekarang dalam usaha mencari lagi dan mencari sampai lebam bijik mate, In shaa Allah kawan-kawan doakan ye kite berjaya duduk sendiri dengan tiga beranak ni. Rumah lama??? Terbiar kesepian je rumah itu ...



Ok berbalik cerita Anniversary, patutnye nak sambut 20.10.2015 Selasa, tapi..... hotel yang hasben nak booking tu ramai pulak orang, so kami tunda 21.10.2015 Rabu. So on lah hari Rabu, cuma pospone dengan orang-orang nak suprise tu tukar date. So kite tempah kek dengan kawan pon kosong jek, kite deco sendiri jek kek itu .


Kek yang tempah dengan kawan kite



Bahan - bahan yang di gunakan
1. kitkat
2. reben
3. m&m
4. stawbery


Done !!
*cuma gambar stawberi tuh tak de sebab belum sampai bile dah sampai picnye ngak ambil*

Bila kek dah siap , kite pon hantar kek ke rstoran hotel yang hasben nak, sebab restoran tu same tempat keje kite jek, tak jauh mane pon. So suruh dieorang simpan untuk malam karang, and tengok meja yang hasben request lawa decoration die ...

And malam tu kami balik ambil Firhad Irsyad and dalam pukul 8malam dah sampai terawal pulak, janji dengan orang ballon tu pukul 8.30 malam. tak ape lah tunggu jek ... Mase hidangan pertama nak sampai budak-budak hotel tu buat aksi comel sangat bagi kek ekat hasben. Thanks u'olls berjaya terperanjatkan die. 



Hidangan pertama kami ialah Sup Tulang Rusuk


Masa makanan no 2 nak masuk table, datanglah Suprise yang kite rancangkan ... time ni hasben dah cuak and tak tahu nak kate ape... hahaha ... Okey berjaya suprise I is ... 



Okey lepas jek 2 suprise tu kami makan dan makan lagi ... meh belanja gambar , korang tengok jelah gambar yeee ...












Semoga Rumahtangga kami berkekalan hingga ke akhir hayat . semoga semuanye indah-indah belaka ... Doakan kami bahagia ye kawan-kawan ...

Salam Sayang,


Segmen: Jom Tingkatkan Followers





Tag : sheila , Ayu , Yanna , misz sheyla , puan eka

Follower sekarang : 967

Tarikh tamat peryertaan : 30.10.2015

Monday, 19 October 2015

Homemade Aiskrim Baby

Assalamualaikum ....

Memandangakn Firhad dah setahun and die pon mula dah tunjuk tanda-tanda nak makan aiskrim so dengan gigih kite nak buatkan aiskrim untuk die. Dari hari tu lagi nak buatkan tapi asyik tertangguh jek.

Kite cari die punye bekas aiskrim dekat DIY jek, maklumlah dekat dengan opis kite, waktu lunch boleh pergi cari kejap.


Bahan - bahan :
1. buah-buahan yang nak (dragonfruit&kiwi)
2. susu segar
3. yogurt natural
4. madu
5. bekas aiskrim (sangat penting)


dragonfruit dah di kupas


Buah kiwi 



DragonFruit and Kiwi tu kite hancurkan lepastuh letak
madu , susu segar and yogurt sekali gaul same rata.


Dah siap masukkan dalam bekas aiskrim and letak dekat peti sejuk atas.


keesokkan nye ....

siap !!!!


Thursday, 8 October 2015

Vincci Sales Semua RM15

Assalamualaikum semua ...



Dengar tak kecoh baru-baru ni yang Vincci buat sales RM15 ??

pehh mestilah wahai gadis-gadis rupawan ni alert kan pasal sales ni,


Sales ni patutnye diadakan 3 hari tapi emmandangkan isu hangat 
yang luar biasa tu terpaksa di batalkan pada 3 & 4 oktober tu .


Jangan cakaplah macam-macam isu yang keluar, u olls pon mesti baca kan
betapa hebatnye sales die samai panjat memanjat tebok.



kite pulak mase ni kirim orang, kire die PersonalShopper untuk kasut ni,
tapi budaknye baik tak amek upah pon lahaiii ...





Cantik tak kasut mak jemah ???

tapi ....
tapi ....
tapi ...

budak tuh salah amek saiz, die baginye kite saiz 6 kite pakai saiz 5

takpelahhhh shukur ade jugak yang belikan .. 

Total RM 25.00 

postage RM10.00

Salam Sayang,

Love in October ....


Assalamualaikum ...

See the "tajuk"

Sebenarnye bulan Oktober ni bulan yang kite nanti-nantikan, sebabnye .... October adelah anniversary couple and anniversary weeding Pipie & Mierul. Lepas tu plan nak holiday tiga beranak asyik tertangguh dan tangguh last-last kami pon decided bulan October ni.  Memandangkan Firhad Irsyad pon dah pandai jalan , and rezeki ayah dapat bonus masyuk ! 


Cun punye cun pilih tarikh holiday sekali kena pada 10hb oktober ni. Jeng Jeng Jeng .

Kisah Tareh Kapel

10 Oktober adelah tarikh Mr.Mierul melamar Pipie dekat pantai Tanjung Balau, mase tu kite zaman study lagi, sebenarnye baru jugaklah putus cinton, tak sampai sebulan sekali Mr.Mierul kate nak jadikan kapel. tapi kite mintak izin tunggulah tareh sesuai. Sekali jek housemate ajak BBQ dekat tanjung balau pada 10.10.2010 (10.10.10) setiap orang kena bawak pasangan masing-masing, ohh memandangkan kite ni baru jek putus cinta so nak ajak sape, kite pon pikir Mr.Mierul lah . sekali malam tu die buat drama lah pulak, melamar depan kawan-kawan kite, aishh nak tolak depan kawan kang jatuh air muka , tapi dalam mase yang same kite memang minat die, sebab care pasal kite. Die amek berat pasal kite. Ape pasal study die amek tahu . so kite pon jadilah awek die. Hari yang same die ajak kite balik rumah mak die nak kenalkan kite dengan family die dan kebetulan pulak kenduri sepupu die tunang. Fuhh .... series ku berdebar-debar.

Sampai sane jek, Parents die okey. Parents die baik sangat. so kite kenal semua keluarga die. Masa tu Along die dah kawen anak dua, Abang Ngah die dalam proses Perceraian , sha-sha mase tu setahun 3 bulan. Abang die yang Mizan belum kawen tapi bawak awek die jugak Kak shafa. and Mr.Mierul anak no 4 dan ade adik perempuan.

Kisah Tareh Kawen

20 Oktober adelah tareh kite nikah dan sanding, sebenarnye memang nak bulan Oktober sebab tu kawen pada bulan Oktober. kalau ikutkan 2011 nak tunang, tapi bagi mase sampai 2012, sebab mase tu kite tengah belajar lagi. So kite tunang 22 January 2012  dan dalam perjanjian nak ikat dua tahun mati. tapi setahun lebih dah kahwin.

20 Oktober 2013 kite selamat di satukan dengan pilihan hati kite sendiri, Pada pukul 09.45 Pagi dengan sekali lafaz selamat Muhammad Hammiruul menjadi Zauj ku !! Alhamdulillah selama 3Tahun perkenalan kite di satukan di dalam Masjid Al-Azim Permas Jaya. So memang OKTOBER tu adelah bulan cinta kami ...





Itu lah cerita di sebalik Oktober saye ...,

Happy Annivesary To Hasben And Me !!!

Wednesday, 7 October 2015

GIVEAWAY OCTOBER BY IMPIANA CIK YANIE

Assalamualaikum ...

Pipie datang lagi dengan menjoinkan diri dengan GiveAway dari blogger manis




 Syarat-Syarat simple sahaja




1. Warganegara Malaysia dan ada Blog *WAJIB*
2. Follow BLOG INI dan BLOG INI.  WAJIB!
3. Follow instagram [INI] dan [INI] *tak wajib sangat*
4. Follow G+ [SINI] *tak wajib*
5. WAJIB buat entri bertajuk "GIVEAWAY OCTOBER BY IMPIANA CIK YANIE"dan tempek banner tu dekat entry awak and backlink ke sini. *WAJIB*
6. LETAK LINK ENTRY AWAK DEKAT KOTAK KOMEN beserta :

1. LINK ENTRY :
2. NAMA:
3. EMAIL :
4. INSTAGRAM *kalau ada* :

Hadiah




Syarat Pemilihan Hadiah


Random.org 100% . Jika peserta tidak ramai so HADIAH akan di beri kepada yang menyertai sahaja okay? AND PLEASE KALI INI TOLONG ALERT DAN BAGI KERJASAMA:( JANGAN MCM SEBELUM NI :'( ALERT DGN TARIKH TAMAT OKAY? this time yanie bagi masa 1 MINGGU untuk tuntut hadiah. Dont worry 1 minggu bersamaan 7 hari hehehe. Lebih daripada itu tak ada pemenang KALI KEDUA di cabut okay? Thanks uolls. GOODLUCK. *COPY PASTE DARI BLOGNYE*

Good Luck pada yang menyertai,

Salam Sayang,

THENAMYBLOG 1st ANNIVERSARY


Assalamualaikum ...



Bulan ni pipie banyak join GA jek . 
memandangkan kebizian tak sempat nak update story .

Apa-apa pon pipie nak ucapkan taniah buat Blogger NAMY dah setahun dalam
bidang coret-coret ni, semoga maju jaya dalam mengembangkan bakat
coret-coretan .

Dan terima kasih kerana mengadakan GiveAway ini .

Syarat Peryertaan 

1. Follow THENAMYBLOG and/or Google namy yul
2. Buat satu entry berkenaan THENAMYBLOG 1st ANNIVERSARY
3. Last but not least, jangan lupa tinggalkan URL entry diruang komen ya.
4. Dateline: tengah malam 31 Oktober 2015

Hadiah 

5 blog bertuah akan kekal bertepek di sebelah kanan bloglist saya selama setahun
3 blog review.



Good Luck yang join ... 

Salam Sayang,

Tuesday, 6 October 2015

Giveaway 2015 By Syafiyahluv.com

Assalamualaikum .....

Pipie join GA lagi .. memandangkan hadiahnye tudung Bawal AJ so ape lagi .... kite join lerr lagi ... Mane tahu bulan Oktober membawa tuah ... 


START 1 OkT - 31 OkT 2015

SYARAT-SYARAT:

1. Buat 1 entry bertajuk "Giveaway 2015 By Syafiyahluv.com". DONE
2. Copy banner dan tepek di entry korang tuh beserta dengan backlink ke entry ini. DONE
3. Tinggalkan link entry segment, nama facebook, nama instagram (kalau ada) korang ke dalam ruangan komen. DONE
4. Segmen akan bermula pada 1 Oktober 2015 jam 10 pagi dan akan berakhir pada 31 Oktober 2015 10 malam. Dalam tempoh 1 bulan sahaja ye.
5. 1 November Cie akan senaraikan nama peserta yang menyertai.
6. 2 November pula Cie akan umumkan pemenang.
7. Pemilihan pemenang menggunakan khidmat random.org.
8. Keputusan adalah muktamad.


 Dan Syarat Lain :
senang jek , korang kena like and follow rules :)

Good Luck Semua,

Salam Sayang

Menang GiveAway By Anies : Tudung Aidijuma

Assalamualaikum ...

Lately ni kite memang bizi bebenor, sebab Oktober dah tibe, and tibe masenye Holiday dengan family, planning nak bercuti 10hb ni tu yang awal-awal bulan bizi uruskan hal kerja supaya cuti dalam keadaan tenang dan orang tak mencari.

So lamelah kite tak berkunjung blog ke blog. Tetibe malam tadi nak tidur teringat join GA dengan anies, anies kate nak umumkan 2hb Okt, tapi ni dah 6hb kite tak online, so pagi-pagi ni gigih bukak blog and pergi kunjung blog anies and ... SEE pemenang GA by Anies




NO 4 ITU SAYA

4. pipiemierul

Yeah .. Alhamdulillah rezeki ... Thanks a lot anies , semoga murah rezeki anies .. Nanti hadiah dah sampai kite update pulak anies bagi ape ye ... hihihi ...


Hadiah :
5 helai tudung Aidijuma (green label design terkini) x 5 pemenang
2 helai shawl x 2 pemenang
2 fridge magnet Mesir x 2 pemenang
5 buah buku doa + 5 button badge x 5 pemenang



Salam Sayang,

Winnie The Pooh Glitter