background

Tuesday, 13 May 2014

#Holiday : Honeymoon

Assalamualaikum ...

today kite nak cerite part Honeymoon ..
kalu boring n meyampah sile tekan X atas tu yang wane merah .. hihi

kite g honeymoon pade 08.12.2013
kite g Langkawi

bukan berdua tapi beramai-ramai
mase ni kire rombongan cik kiah ..
ade 5 buah bas 
satu kepale RM 280.

  dengan keluarga mertua ..

tapi memang rase honeymoon sangat la . sebab kemane jek berdua .. haha

jum layan gambar ...


ni depan Rumah Tumpangan

 dalam Cabel Car .

memnag cuak . tapi seronok sangat ..
nampak pemandangan luar .. 
indahnya ciptaan Allah



... suasana atas ...



ni kat makam Mahsuri


En.Hasben tukang mencedok air Telaga Mahsuri
orang kate air die ni pengubat ,.. 
n ramai yg tahu kami BERHONEYMOON
so dorang suh minum air ni n selawat dan mohon nak baby ..
Wa'allahuallam la kan ... 

penat sangat time ni sebab banyak tempat kite orang pegi ..
sampai hotel dah pukul 6.30 petang ...
balik bilik . rehat sekejap . tggu maghrib dan keluar g makan dengan family
pastuh shoping time . !!!


ni dekat Haji Ismail ..

memang meriah coklet kat sini wehhh
lagi2 dekat dengan Rumah Tumpangan ..
memang habis beribu2 .. dengan amek pinggan mangkuk lagi .. hihihi

so esok nye kami berangkat balik ke Johor ..
banyak sangat tempat pergi tapi gambar kat kamera adik
so tunggu la gambar nnti ye ... 

XOXO,
Pipie Azaty



#Kahwin: majlis sambut menantu 01.12.2013

Assalamualaikum ...

ni hari kite nak cerite tantang majlis sambut menantu
majlis ni da lame . so kite trowback jek la k ..




mak mertue n family mertue discuss nak buat pade 01.12.2013
sebulan lebih dari tareh kite sanding tu hari . 
kenape lame sangat ??? 
sebab kami kesuntukkan mase nak buat awal2 ..
so kami berpakat buat pade 01.12.2013


Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar dan sangat2 meriah
sanding lagi sekali kooo ....
memang mulenye kite n En.Hasben tak nak sanding ..
tapi MIL berkeras suh sanding jugak ..
so kami mengikut arahan ...

2hari sebelum majlis kite dah lepak uma MIL ,
tolong ape yang patut
tapi xdelah berat2 kite juz buat berkat n tolong sampul hadiah utk cabutan betuah
Oh ya .. majlis kami agak special sebab kami buat dekat warung MIL berniaga
so memang meriah sangat ...
ramai tetamu .. ramai sedare mara .. 

pagi majlis I gigih memakai inai lagi okey ..
hihihi ...
malam sebelum sanding g bazar karat untuk ukir inai ..


pakaikan inai untuk En.Hasben . hikhokhikhok


it's me ... belum mandi lagi time ni .. huhuhu
 
kol 2.30 petang kami berdua berarak ..
Pengapit kite adik sepupu En.Hasben
pengapit En.Hasben plak Sepupu die 
kire dorang ni adik beradik ...
Mak Andam plak Kakak kepade pengapit .
Jurugambar Adik En.Hasben .
last minit punye jurugambar ..
sebab mule-mule tak nak jurugambar pastu nak plak .
aduhhaiii ... 

okey jum layan gambar ..




*anak emak*


 saye adelah menantu ke 3 . patutnye ke 4 ...


my lovely mama


my hero Abah 


banyak lagi gambar .. tapi kite letak separuh jek la .. kite bukan retis pon orang nak tengok kan
 hihi .. bile settle kedua-dua majlis baru lah rase tenang .. rase happy ..
bile settle kedua-dua ni barui kami pikir HONEYMOON ...


XOXO,
Pipie Azaty




#Kahwin: Review Hadiah Kawen

 Asslamualaikum ....

ni hari kite nak ceritekan tentang hadiah kawen .. mmg macam2 dapat mase kawen tuhari
kebanyakkannye pinggan mangkuk , cawan2 lah kan ..
Alhamdulillah so nak masuk rumah baru dah ade semue ni ..
so tak payah beli-beli lagi .. 
selesai jek masjlis sanding . kami pon balik rumah ..
n sesi mengira duit salam kaut dan jugak pengantin membuka hadiah ...
selesai jek bukak hadiah kami semue beramai-ramai g keluar makan
pengantin dah kepenatan tapi ikot jugak sebab kelaparan ..



hadiah untuk majlis sanding 20.10.2013


hadiah dari opismate 
*Account department*


ni pulak hadiah mase sambut menantu 01.12.2013
yang atas memanjang tu adelah dapur gas okey ..
hihihi :)

Thanks kawan-kawan kerana datang majlis kite . 


XOXO,
Pipie Azaty 

Friday, 9 May 2014

#Kahwin: DIY berkat VIP

Assalamualaikum ... 

kite sebenarnye suke sangat DIY ..
so 90% majlis kawen kite banyak DIY .. 
almaklumlah bile blog terpadam n kite jadi x de mud nak amek setiap gambar yang kite DIY
so adelah 1 ni yang kite gigih menDIY selame 5 bulan .
kite tak buat banyak ..
dalam 200pcs jek ...



ni lah die hasilnye ...
kertas putih tu kite DIY jugak .
gambar katun tu mintak orang lukiskan kite bayar RM20.00
pastuh kite hantar dekat tempat cop by email . 
sebab kite beli On9 ..
n stiker tu pon minx yang same jugak sebab nak jadikan smue x keliru
penanda arah pon guna katun yang same .

isi dalam yang kite ingat kite bagi :
#mini tasbih - online
#cawan mini - mama seponser
#tuala mini - Cowboy Kulai
#sudu&garfu mini - Kip Mart Tampoi

 Alhamdulillah cukup 200pcs utk family belah lelaki , kawan-kawan rapat n sedare mare ..


XOXO,
Pipie Azaty

#Kahwin: Majlis Sanding_Pipie&Mierul

Assalamualaikum .... 


Now .. kite nak trowbek balik sekitar majlis sanding kite ...

seperti sedia maklum majlis nikah dan sanding kite buat pada hari yang sama
iaitu 20.10.2013 (Ahad)
kit nikah pagi n sanding petang kol 2.30 petang ..
so kite layan gambar yg separuh dari photograper .
separuh lagi dari haset member2 yang kite curik2 ..
in shaa Allah kalau da dapat CD nikah n sanding kite kongsi balik kat sini ..



muke ke Happy an :)



menanti Raja sehari

my family
(campur sedare mare)

my Family In Law
 kawan - kawan seperjuangan time belajar


rakan - rakan kerja 
Account Departments
Puteri Hotels, JB
 rakan - rakan kerja seperjuang
Account Departments
Puteri Hotels, JB


rakan - rakan hasben ... thanks a lot comming
 penculik hatiku bersame Ayahnda dan Bonda nya ..


Ini saje gambar buat tatapan kawan- kawan blog . 
nanti dah dapat gambar sepenuhnye kite tepek di sini lagi ^_^

Thursday, 10 April 2014

#Kahwin: Review inai


REVIEW INAI MAJLIS SAYA

Assalamualaikum....

hari ni kite nak review inai mase nikah n sanding


inai ni buat Free jek sebab pakej Bridal kite amek ade free henna
x kire lah nak ukir atau nak kat jari jek ^_^




mase buat inai ni 19.10.2013
pukul 3.30 petang - 5.00 petang
so akk ni datang jek umah mase tuh .. Alhamdulillah puas hati inainye
lepas siap jek inai ni terus zappp ke Hotel Pan Pac amek Kek Kahwin plak .. huhuhu.
sap2e yang rase nak buat inai boleh contect akk ni .
area Pasir Gudang, Jay Bee .

REVIEW INAI MAJLIS SAMBUT MENANTU PULAK

majlis sambut menantu d adakan sebulan lebih lepas majlis pihak perempuan
tujuannye adelah suke2 . hahha.
padahal rumah mak mertue bukan jauh mane pon . dekat Gelang Patah jek

malam 31.12.2013
kami berdua kite n Hasben kite berlari sekejap ke Bazar Karat.
buat inai kat sane , harga RM60.00 
2 tangan dan 2 kaki ...



mule-2 tu nampak cantik jek inai die
tapi bile da tengah malam tu alahaiiii
nape inai nye mngembang ... macam x lawa ... huhuhu



*pic d atas adelah semase pagi majlis . sempat lagi pakai inai sikit lagi*


XOXO,
pipie azati.

Thursday, 3 April 2014

#Trobek: Nikah Day_Pipie&Mierul

 
Asslamualaikum u'olls ... 


kali ni kite nak trowback majlis nikah kite yang berlangsung 5 bulan yang lepas ..

kite nikah pada 20.10.2013 (AHAD)
kite buat majlis nikah n sanding serentak .
kite nikah dekat Masjid Al-Azim Permas Jaya .. akhirnye tercapai nak nikah kat citu
Alhamdulillah segala urusan masa nikah semuenye teratur macam yang d rancang ..
Alhamdulillah kite nikah Family , kawan baik , sedare mare 
smue ade d sisi kite .. kite syukur sangat ..

 -sebelum ke masjid-

patutnye kite nikah kol 9.30 pagi tapi d sebabkan masalah2 tertentu 
terpakse la tangguh kejap .. tapi BAKAL HASBEN dah call banyak kali
hahaha .. memang stress gilak kot time ni ..

sampai je kat masjid , terpandang BAKAL HASBEN . Ya Allah lelaki itu yang akan menikah dengan aku x lame lagi ...
jumpe BAKAL MAK MERTUE & AYAH MERTUE ...
terkedu macam first time jumpe , sebab tetibe macam kaku ..

- time ni Tok Kadi tanye nama pasangan , setuju x kahwin dengan die -
*saye tunduk malu jek*



-Tok Kadi tanye pihak lelaki pulak-
*tatawu BAKAL HASBEN jawab ape*


-baru boleh tandetangan-

dan teruskan majlis ....
 tepat pukul 10.45 PAGI
 kite sah menjadi isteri kepada 
MUHAMMAD HAMMIRUUL BIN OSMAN
sumpah !! lepas jek orang kate SAH ! air mate laju jek turun ..
Ya Sebak ! tanggungjawab makin besar , tanggungjawab Abah dah beralih kepada Suami ..
semoga ikatan ni berkekalan ke akhir hayat kami berdua ..
Emak mertue x henti2 menangis .. anak kesayangan da menjadi Suami orang ..
lepas tu bace lafaz taklik . memang sebak oii ...
satu PERMAS 7 tu dengar . hahaha ..
Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah ...
dia insan yang ku tunggu akhirnye menjadi milikku . Alhamdulillah Ya Allah


-gambar selepas d ijabkabulkan-


XOXO,
pipie Azaty.


pre wedding Pipie & Mierul

Asslamualaikum u'olls semue ...


harap2 semuenye sihat2 sejahtera ...

walaupon cerite ni da basi n orang kate x payah la nak cite2 .. tapi kite nak jugak story buat rujukan untuk mase hadapann ... so sape x suke boleh pangkah jek dengan rela ahti k ..
yang nak tgok silekan tgok . hahah

Pre Weeding ni sebenarnye free , sebab kite amek pakej 
nikah sanding n outdoor . so free
PRE WEDDING

.......

memandangkan kite selalu BZ , mase cuti x same dengan En.Tunang
so kite pon plan buat ari sabtu, hari ahad adelah hari BZ

tempat yang kiteorang amek dekat Country Garden.

kerana thema kami mengisahkan bibit2 cinta kami 2 tahun lepas . HAHAHA

thema : Fun Fair & Pantai

FUN FAIR

kenapa FUN FAIR ??? fun fair adelah tempat d mane En.Tunang mahu berkenalan dengan kite, alahaiii maluu ... dan d FUN FAIR ni lah kami beramah mesra .. INGAT LAGI TAREHNYE 16.09.2010

PANTAI

pantai pulak tempat En.Tunang melamar saye menjadi sebahagian dalam hidup beliau ... series mmg terkejut .. ingat lagi tareh 10.10.2010. En. Tunang tanya " sudikah awak menjadi sebahagian dalam hidup saya?" dalam hati lompat bimtang wehhh .. hahaha . okey poyo !! so dengan satu angukkan kami berdua mnjdi pasagan sejoli ... bersaksikan di PANTAI TANJUNG BALAU ^_^ . Okey jom layan gambar PRE WEDDING kami ..






okey , cukup la setakat ini sahaja ,,,

pada yang sibuk nak mncari thema prewedding, u olls boleh jugak guna thema berkaitan dengan 
kenangan u;olls first time bekenalan dengan Bakal Suami u'olls . ^_^

selamat membaca 

XOXO,
pipie Azaty



Winnie The Pooh Glitter