background

Tuesday, 17 July 2018

#Raya2018 : Raya ketiga di Kampung Halaman

Assalamualaikum ...


OOTD Baju & Tudung Ummi : LeeyanaRahman Raya 2017
OOTD Ayah : Pdi
OOTD Anak2 : Miki Baby

Raya ketiga kiteorang pergi pengkalan kubo beli barang ole-ole dengan mainan anak-anak , memandangkan esok kite dah nak balik JB dah so boleh beli oleole dah harini ...


milo kepal RM 5

Lepas pergi pengkalan kubo pergi rumah adik abah sebab sedara-sedara abah sampai dari Terangganu . lepas borak-borak panjang baru pergi open house dan beraya rumah abang ma kite and mak angkat abah kite ...

keluarlah cerita lama tentang macam-macam manusia zaman sekarang . bile kite pikirkan balik , sebabkan mulut die kite kekurangan kasih sayang seorang nenek . dan sebab tengok layanan arwah mak abah kite jadi takut nak berkahwin dulu sebab takut dapat mertua dan biras atau adik ipar jenis mulut longkang macam die ..

Alhamdulillah keluarga mertua kite baik sangat , biras kakak ipar dan adik ipar semuanya baik-baik . naseb takde perangai teruk macam die :( .. Semoga Engkau cari abah dan sempat mintak maaf lalu bertaubat , macam-macam kau buruk-burukkan abang kandung kau sendiri ...


Yamg tudung kuning tu makcik abah , sebijik muka arwah mok . Rindu ..
kadang-kadang teringat kata-katanya "sempat ke mok tengok cicit mok (sambil usap perut kite)
Allah lebih sygkan beliau , arwah pergi pada bulan Ramadhan 4 tahun lepas .
Lagi seminggu nak raya arwah tinggalkan kami sedangkan lagi bebrapa minggu kite nak bersalim :( ,
dan kite yakinkan arwah mok bhwasanya raya haji arwah sempat tengok cicitnya ..
Allah lebih sayangkan arwah ... pergilah dengan tenang
semoga Arwah tenang disana dan d tempatkan di kalangan org-org beriman
kami dah maafkan arwah lama dah :(

Al Fatihah 

Lepas tu baru pergi opsen house :)








Pergi open house dan kait buah pauh sekali .. lepas tu pergi beraya rumah abang ma belakang rumah ni jek . and beraya rumah mak angkat abah .


kepenatan seharian beraya :)

19 June 2018 | Ahad

#Raya2018 : Raya kedua di Kampung Halaman

Assalamualaikum ...



OOTD Baju Ummi : Blouse P&co
Tudung : LeeyanaRahman 
Seluar : P&co
OOTD Ayah : Padini
OOTD Anak2 : Miki Baby

Raya kedua kiteorang takde pergi beraya mana-mana maka kiteorang lepak tepian pantai waktu petang-petang sambil sambil makan mee celup dengan coconut shake .







Balik kampung kalau tak makan mee celup tak sah . lagi-lagi makan cucuk-cucuk tepi pantai , tak dapat nak amek gambar sebab bile beli terus ngap-ngap .. hahaha ... lain kali lah kite amek gambar kalau balik kampung lagi yee ... yang paling sedap isi ayam goreng rangup . aduiii sedapnyaaa .. kecur ingat balik .. dengan ais krim kelapa die yang supers sedap ... dah gerak nak balik tu , singgah kedai depan sikit makan ais krim kelapa tapi letak buah mangga harga sama macam ais krim tadi RM 5 , tapi puashati sebab mangga die manis2 dan banyak . series tak kedekut die jual ... tak dan nak bergambar , dapat terus ngap-ngap lazat ...



Firhad selpie dgn Tok chik die 

Malam tu pulak pergi rumah arwah nenek kite belah abah yang ade adik-adik abah jek kat sane . lepas tu beraya rumah pakcik sedara ma , pangkat atok sedara sepupu abah , kiteorg pon kompius sala sila keluarga kiteorg ni sebab ma dgn abah macam sedara jauh . Lepas tu singah rumah adik ma pulak makan mee celup lagi :P

sekian raya kedua ,

16.06.2018 | Sabtu

Sunday, 15 July 2018

#Raya2018 : Selamat Hari Raya AidilFitri 2018

Assalamualaikum ...


Raya dah abes baru kite nak up cerita raya buat-buat kenangan ...



Ootd Ummi : Minaz & Shawl Bella Ammara
Ootd Ayah : kurta Hr2
Ootd anak-anak : Baju melayu biasa 



My Happy Family , abang kite jek tak balik raya .



Keluarga Kecik Kami







Gambar dengan sepupu yang lain-lain mane dah menghilang ... Maklumlah lambat simpan gambar dekat Laptop maka hilang lah gambar-gambar tu . dengan Handset ke Laptop jadi gambar lain lagi . ayoyoyo pening . Simpan sini gambar raya boleh buat kenang-kenangan ..

Tahun ni kite beraya belah family kite , dan beraya di kelantan .. Raya ke-4 dah balik Johor .

Tuesday, 22 May 2018

#Travel : Naik Train dengan anak-anak ke Kluang


Assalamualaikum ....

Masa public holiday 01 May 2018 harituh kite orang anak beranak naik keretapi pergi ke Kluang . Maklumlah abang asyik cakap nak naik keretapi jek . so tunaikan lah permintaan die .

Dalam pukul 10 Pagi tiket pergi , so kene ade dekat sana pukul 9.30 pagi , so pukul 9 pagi dah sampai tapi kiteorang g makan dulu . mase pergi ke keretapi ni abah kite yang hantar kiteorang .


Adik kejap dengan ayah kejap dengan ummi ,
budak yang paling tak geti duduk diam
yang paling banyak soal 



Pukul 10 Pagi tepat keretapi ni terus gerak smpai sane dalam pukul 12 tghari . Sampai jek hujan pulak . So berjejet2 dukung anak-anak pulak nak ke shopping Mall Kluang , mase ontheway ke shopping Mall nampak la bangunan yang ade lukis-lukis Art tu kan . Ajak hasben and anak-anak ke sane paling excited ofcozlah anak-anak , adik sebok suruh amek gambar die bile die sandar ke dinding yang ade art tu :P








Abang Firhad yang tolong amekkan pic nih ^_^












Dah syok bergambar boleh pulak hujan turun lebat , hasben pergi cari payung sementara kiteorang pulak berteduh dekat kedai tepi jalan tu kejap .. And teruskan perjalanan ke shopping mall and ternampak pulak McD , Firhad ajak makan McD , so kiteorang makan tengahari kat sane dulu ..

Lepas makan kiteorang bergerak ke Shopping Mall Kluang tu , pehhh jauh nak mati oiii . memang mase pergi dengan kawan-kawan kemain seronok sebab tak bawak anak kan , ni kene bawak anak hadap lah weii ..

Dah sampai shopping Mall baru rasa lege ya amat .. Sampai sane kiteorang shopping barang anak-anak untuk raya , maklumlah ade sale 70% sape taknak grab kan ? Hasben pulak pergi beli baju raya die pulak .. beli kasut raya anak and selipar Firhad sebab die nak selipar baru sandel die pakai tu sakit katenya .. Kesian mase ni tengok anak-anak yelaa kena berjalan jauh lepastu berdukung berjalan . tapi MashaAllah jugakla perangai masing-masing bile tak tidur kan ..

Dah berjalan and anak-anak pon dah ngaruk so hasben ajak balik ke keretapi balik , tiket balik kite beli siap-siap mase beli tiket pergi ke Kluang , balik dalam pukul 7 petang gerak dari sane .

Ontheway balik terasa penat sangat-sangat dah kami 4 beranak . singgah lah dekat Dobi basuh Pooh and baju anak-anak yang pakai tadi , dorang pon salin baju and tunggu dalam sejam setengah untuk keringkan segala mak nenek yang di basuh tu .



Firhad lagi yang amek gambar nih


Nih pon die selpie . Pandai betul anak bujang ni






pukul 7 suku baru keretapi sampai , hasben jangan cakap la insam paling lege sekali sbab kepenatan yang teramat sangat . yelaa kesian sebab die dukung dedua anak kan .. Masa gerak balik barulah bebudak berdua ni ketiduran yang sangat dengan kepenatan .. 

Sampai sane dalam pukul 9 Malam ,abah jugak yang amek so kiteorang ajak makan lepas makan baru lah kami semua ketiduran sebab esok kerja macam biasa ... Allah sumpah penat sangat . Keesokkan tanya abang nak naik keretapi lagi tak terus die kate taknak ummi . hahahahaha ... 

Love,

Winnie The Pooh Glitter