background

Wednesday, 12 April 2017

#BabyFI : Firhad Irsyad 2 Tahun 7 Bulan

Assalamualaikum .... 

Memandangkan budak ni dah besar maka dah tak banyak cerita pasal de ,, hihihi .. ini budak suka mintak mainan . tiap hari nak mainan jek kerja die ... Alhamdulillah di beri kesihatan yang berpanjangan . cuma masa tengah fullmoon tu hari semua demam batuk selsema pastu die pon semput ... Die sayang betu dekat adik die , pantang orang nak amek adik die die marah bebenor ... 





tunggu Ashik die balik kerja :P



Tapi si adik pulak suka mengusik abang kekadang abang sampai nangis sebab die taknak pukul adik .. 

kacau abang tengah nenen .. sabar je ci dobot niii 

Ummi dua anak,

#BabyFI : Farhaan irfaan 8 & 9 Bulan

Assalamualaikum .. 

memandangkan lama gile tak update maka kite buat satu ringkasan saja untuk dobot kite ni .. 

8 Bulan 


-> Dah meniarap maju ke depan start masa 7 bulan 2 hari
-> gigi dah nampak bayang-bayang belah bawah
-> kuat makan , tak nak bubur hancur
-> makin suka menyembur air liur , mungkin sebab sakit gigi
-> dah pandai nak ikut g kerja
-> dah boleh duduk kalau kite dudukan

9 Bulan


-> dah start memapah
-> start memanjat
-> gigi dah tumbuh 3 batang , 2 bawah 1 atas belah kanan
->suka mengusik abang dah
-> pandai duduk sendiri
-> pandai panggil "bah" "bang" "ma"
->pandai mengajuk cakap orang
->pandai marah orang
->pandai babai

Masih menyusu badan sepenuhnya lagi ...


ummi anak dua,

Tuesday, 11 April 2017

#Wedding : Payut & Julia (4 Februari 2017)

Assalamualaikum .. 

Alhamdulillah dengan sekali lafaz mereka (payut&julia) sah menjadi suami isteri . Payut ni anak angkat mertua kite .. semoga mahligai yang di bina ini berkekalan hingga ke Syurga ^_^

jomm layan gambar kamii ^_^









dengan keluarga mertua kecuali abah mertua , adik ipar & biras xde dalam gambar



kami ber-4
yang ikhlas ,

#Travel : Pahang 28-30 Januari 2017

Assalamualaikum ... 

Cerita dah berlapok tapi nak jugak cerita untuk di jadikan kenang-kenangan ... Masa PH Chinese New Year (CNY) , kite pergi Pekan ,Pahang . Kite pergu dengan ma abah kite jek , en.somi tak ikut sebab ade hal dapat offer buat rumah .. kiteorang ke Pekan pon sebab datang majlis kazen rapat kite die nak bertunang ^_^

Entry agak panjang sebab 3 hari punya cerita di muatkan dalam 1 episod :P


28 Februari -- > Gerak ke Pekan , kite orang bertolak dalam pukul 10 Pagi lepas bekpes .






Sampai sana dalam pukul 3 petang , rehat-rehat kejap pastuh abah ajak jalan-jala dekat stadium pekan tu , and round-round lah kami sambil makan tepi sungai pekan ..











Malam pulak kiteorang just relaks-relaks di rumah sambil menantikan kedatangan makcik abang kakak adik sedara dari kelantan pulak ..

29 Februari --> Majlis bertunang Sheera & Sufian


Pelamin Tunang kazen kite .


Dobot merasmikan dulu


c sebok pon nak jugak


Ummi anak dua


sambil tunggu rombongan lelaki sampai kiteorang bergambar sat


Bakal hemak mertua kazen kite ^_^


Sufian & Sheera


Me & Kazen

Kazen kite dapat orang kelantan jugak , orang Tanah Merah sekampung lahh dengan Abah die .. Ikat tak lame , dalam perbincangan tu In Shaa Allah raya tahun ni . Tapi kite tak dapat nak datang , maklumlahh tahun ni raya belah en.somi :) . Malam tu plak kami berjalan pusing-pusing bandar pekan . sebab hari kejadian ni malam tu Firhad demam panas , adik malam semalam lepas tu tidur pon tak nak mengamuk-mengamuk cirit berit sampai melecet bebird die .. 

30 Februari --> Arini nak balik dah , sebelum tu we'olls pusing-pusing Kuantan sat . we'olls pergi Pantai Teluk Chempedak & Taman Mini . kesihatan anak-anak alhamdulillah masing-masing dah sihat , mungkin mereka rindukan ayah mereka maklumlahh tak penah berjauhan kan .. 












Lepas tu balik rumah kazen kite kejap , siap-siap and terus balik ke Johor .. sampai Johor dalam pukul 10 malam gitu ....



Ummi Anak Dua,
Winnie The Pooh Glitter