background

Sunday, 21 April 2019

Travel : Packing Barang untuk Travel

Assalamualaikum .. 

Harini Cik Pipie nak share pasal packing barang masa travel , tak kisah lah dalam malaysia atau luar malaysia . Selalunyaa Cik Pipie memang akan buat macam ni bagi memudahkan kami suami & isteri .

Baju anak , ummi & ayah mengikut hari 


Baju anak-anak


Baju ummi & ayah


Toileteries kami anak beranak
(memang akan masuk dlm bakul)
Tapi kalau travel dgn kapal terbang kite masukkan dalam bag toiletries.


Ubat-ubatan (penadol je belum beli)


Beg telekung



Bag Make Up


Bag anak & Pampers anak

Bag ni pelbagai barang masukkan dalam ni


Siap ! Tunggu hari dan masa untuk berangkat .
Holiday dalam malaysia sahaja , bukan luar malaysia ..


#Travelkeluargakecilkami

Thursday, 7 March 2019

#Baby : Nivea Baby

Assalamualaikum ....



Cik Pipie nak share pasal produk terbaru Cik Pipie guna untuk anak-anak . Alhamdulillah , serasi dengan anak-anak ... Dulu memang pakai Pureen . So Cik Pipie cari yang bagus untuk anak dan untuk kulit mereka yang masih sensitif berbanding kulit orang dewasa .. So Nivea ni bebas dari 
  1. Paraben
  2. Colourant
  3. Kandungan yang merbahaya
Sangat-sangat lembut jikalau u'olls apply dekat kulit anak-anak, Cik Pipie memang sudah jatuh cinta .. Dan Alhamdulillah , sejak Cik Pipie share dekat Whatsapps Status & Instagram ramai yang komen & DM tanya beli dekat mana sebab mereka juga mencari yang terbaik untuk Baby yang baru nak melihat dunia . Alhamdulillah suka sangat-sangat bile benda kite share orang follow kebaikannya .. 

Dekat sini Cik Pipie nak share u'olls boleh beli produk ni dekat Drugstore macam Cik Pipie selalu beli dekat Watsons & Guardian .. Tak silap Lazada & Shopee ade jugak jual If korang malas nak berjalan :)

Mengandungi 6 set penjagaan .

1. Nivea Baby Head to Toe Shampoo & Bath
2. Nivea Baby Gentle Touch Moisturizing Lotion
3. Nivea Baby Soft & Cream Wipes
4. Nivea Baby No Tears Mild Shampoo & Bath
5. Nivea Baby Daily Protection Smooth Cream
6.  Nivea Baby Soothing Caring Oil

Love,

Wednesday, 6 March 2019

#Shopping : Shopping Baju Raya & Kenduri

Assalamualaikum ...

Nak simpan sini sebagai kenang kenangan ..

Bella Ammara






Baju ni jek bukan buat raya , tapi update sebab sekali harung shopping jugakkan . hihihi ..

Shawl Publika , LeeyanaRahman & Minaz



Shawl Publika & LeeyanaRahman


LeeyanaRahman & Minaz


Minaz


LeeyanaRahman

Poplook



Miki Baby



PDI



Seed



Baju ni Cik Pipie beli masa sale , semuanyaa masa sale . Baju nak buat Raya , nak buat pergi wedding kazen-kazen nanti .. Nanti bile nak raya tak pening-pening beli baju raya dah . Mazam tahun lepas Cik Pipie memang settelkan sebelum puasa , Masa puasa Cik Pipie cuma cari tudung , kasut & sediakan duit raya sahaja :)

Tahun ni raya belah suami , raya kedua pulak baru balik kampung Cik Pipie sebab kazen kawen raya ke 3 tuh ...kite hanya mampu merancang , In Shaa Allah jika di izinkan Allah ape yang kite hajati tercapai hendaknyaa ..

Dah lama tak coret-coret sini .. tuptup update shoping raya . hahahaha ..


Love,

Monday, 4 February 2019

#Rumah : Pindah Lagi

Assalamualaikum ...


Sebenarnya , masa Cik Pipie sewa Cahaya Masai rumah ayah kawan Cik Pipie tu , kite memang dah apply rumah ni jugak , tapi memandangkan penyewa yang ni taknak pindah so kiteorang amek jugak rumah cahaya masai , after nak dekat sebulan kiteorang pindah , makcik tuan rumah ni bagitahu dah kosong so kite bincang dengan suami , suami kate boleh la sewa situ sebabnya dekat sikit dari cahaya masai yang super jauh tuh .

Kononnya nak duduk cahaya masai sebulan jek , tapi ayah kawan kite kate duduk dua bulan habeskan deposit dengan die , so kite pon duduk lah dua bulan , naseb jugak dua bulan sebab rumah yang baru ni kotor ya amat .. pastuh die nak betulkan and nak cat balik semula . 

Ma kite cakap kite dapat rumah semuanya besar-besar and rasa seronok jek tengok dapur . tu cakap dengan ma kite boleh buat masak-masak lagi dapur best .

Masa dapat kunci rumah kiteorang terus tengok rumah , sememangnya tak bersih mana pon . sebabnya owner ni kate kalu nak siap bersih rumah kiteorang kena bayar rm500 lagi dengan die .. what thee .... kenapa plak kiteorang yang nak bayar .. patutnya tuan rumah sediakan semua tuh .. and the end kiteorang basuh la sendiri . Abah and suami yang basuh .



Dapur


Dapur , sebelah singki ade ruang lagi


Toilet bawah



Ruang Tamu


Bilik atas , atas ade 3 bilik 


Bilik no 2


Tandas atas , kotor ya amat .


Belah belakang ni die buat satu hall untuk sidai baju .
tapi Masha-Allah berdebuuu sangat :(


bilik no 3 , masuk dari tempat hall sidai baju tu ,
boleh tembus bilik air


ni pintu bilik no 3 untuk mengadap ke hall 


bilik no 1 , bilik utama .


tangga , tangga ni bahaya sikit sebab kayu , dan kayu die dah terakis . 
bahagian atas memang teruk gila . kiteorang cadang nak pakai tikar getah jek .

Cuma masa pindah cahaya masai kiteorang tak banyak susun barang balik , so sememangnya dalam kotak jek . senang part itu .

Dah sebulan dah duduk rumah ni , Alhamdulillah dekat dengan perjalanan pergi balik kerja .. semoga rumah ini bertahan sampai kiteorang mampu beli rumah sendiri .



Love,

Sunday, 3 February 2019

#Tadika : Sebulan Persekolahan Firhad Irsyad

Assalamualaikum ...


Alhamdulillah untuk sebulan ni hanya minggu kedua Firhad nangis taknak pergi sekolah . tapi bile nampak teacher die , die berhenti nangis and okey jek belajar .


Minggu Pertama 

Macam sekolah Firhad 01.01.2019 ( Selasa) dah start sekolah .. minggu pertama nampak semangat dan okey sangat-sangat .



Hari pertama , Songkok hilang . Hahaha .


Hari kedua , botol air tertinggal .


Hari ketiga , pakaikan songkok lain , pon hilang jugak .
Biaselah budak-budak kan ..


Dapat alat tulis untuk di labelkan .

Minggu Kedua

Minggu kedua ade drama menangis , bangun pagi and siap-siap pergi sekolah okey jek . Tapi sampai jek sekolah mula drama air mata . 




Hari kedua sekolah dapat buku untuk di balut . ade lagi buku cuma belum sampai lagi .


Spiderman ni datang hari Rabu , maka khamis tu die pergi sekolah dengan ceriaa .
haa boleh pon pergi sekolah happy-happy .



Minggu Ketiga



Balik sekolah tunjuk dekat tokma dapat baju suruh tokma bagitahu ummi ,
tak menyabar nak tunggu balik sekolah bagitahu ummi .





Dah dapat uniform sekolah dah . semangat ke sekolah dah sekarang :)

Balik tu bagi ummi sampul buku-buku die yang super duper banyak ni .






Alhamdulillah semakin okey , dah nampak die start baca surah , sembahyang pon dah boleh . sikit-sikit surah yang die boleh baca .. Perkembangan sangat okey . Bacaan pon elok , cuma skill menulis jek die belum mahir menulis .. 


ummi,
Winnie The Pooh Glitter