background

Wednesday, 10 January 2018

Mary Kay : Kelas ESRS Mary Kay

Assalamualaikum ...

Dah lame pergi baru ade mase nak stori pasal kelas ESRS Mary Kay , setiap BC perlu datang kelas ESRS Mary Kay ni untuk faham tentang Mary Kay ...

kelas ni kite datang pada 18 november 2017 , 2 minggu lepas jadi BC Mary Kay ..



on the way ^_^ ,
anak-anak parking rumah ma abah , ade adik-adik jagakan dorang
hasben bizi betulkan kereta time tuu 







Gambar beramai-ramai tengelam kami , maka kami amek 4 ketuii jek .. 



after 2 weeks kami dapatlah :

→ voucher RM 200 
→ Lipgloss
→ Pin ESRS
→ Daily Planner





Beauty Consultant,
218280

Tuesday, 9 January 2018

Mary Kay : Mineral Eye Shadow & Eye Palette

Assalamualaikum ...








Mary Kay pon ade barangan make up jugak taw . Hari ni Pipie nak kenalkan eye shadow dari Mary Kay ..

💗 formula yang berasakan mineral ini menampilkan ciri-ciri istimewa yang boleh menyerap minyak, mudah digunakan dalam memberi litupan penuh dengan satu snetuhan

💗 produk mineral makin popular dalam kosmetik kerana tekstur yang ringan di samping berkesan menyerlahkan seri kulit

💗 menjadi pilihan jurusolek profesional bagi menghasilkan penampilan harian yang sesuai tanpamengira tona kulit

💗 mengandungi vitamin A , C dan E membantu melindungi kulit daripada radikal bebas yang menyebabkan kedutan.

Manfaat & keistimewaan

💕 litupan penuh dengan satu sentuhan

💕 hasil solekan yang lebih menawan dengan kepelbagaian pilihan warna

💕 tidak terkumpul di celah-celah kedutan atau garis-garis halus pada wajah

💕 pemakaian yang tahan lebih lama

💕 tekstur yang sungguh ringgan serta meluncur licin apabila di sapu di kelopak mata

💕 mudah digunakan ,di adun & di ratakan .




💖 mempunyai testur yang lembut yang mudah dialiskan di kelopak mata . dapat menjadikan mata agak menawan dengan 4 warna dalam satu palet .

💖 Terdapat dua jenis Palette iaitu : 

  • Sunlight Horizon
  • Glistening Horizon






💛 Terdapat dua jenis palete iaitu : 
  • Rose Nudes
  • Simply Smoky



Berminat ? Boleh lah Whatsapp Pipie 017 7046210 segera yee .. nanti kite risik-risik :)

Love,

#Besday : Hasben Besday ke 26 Tahun


Assalamualaikum ...

6 Jan harituh besday hasben kite , kite dengan hasben sebenarnya beza 2 minggu dan berlainan tahun . so hasben muda setahun .. Tapi ramai kate tak nampak muka hasben tu muda , nampak kite jek muda . hahahaha . 

Okey haritu sambut dekat rumah jek . mintak tolong adik sempurnakan suprise party kecil-kecilan ni jek ... 

Tak de ape yang istimewa pon just beli kek and mekdi makan ramai-ramai .. Family datang dalam pukul 9 malam tu , lepas tu hasben kate nak kuar g kedai jap , mase die g kedai tu la kiteorang kelam kelibut kuakan kek kat kereta ..

lepas die balik terus abang Firhad bawak kek malu-malu nyanyikan untuk ayah die ... Nampak la muka ayah die terkejut and terharu dan nak menitis air mate . maklumlah suami i is ni gembeng sikit .. hahaha ...



Beli kek baskin robbins , sedap sangat-sangat . 
coklat ats die dah kena kongkang dengan suami .








Ini yang mampu suami , kite takde hadiah special nak bagi . cuma dapat sambut besday dengan keluarga kite and anak-anak jek mampu .. see tu pon pakai uniform tidur .. hahaha ... Suami pon terkejut die kate bile mase beli kek & mekdi . cakap la ape guna ade family & kakak so die la buat semua . hahaha ... 

Semoga Allah sentiasa berikan kesihatan yang baik buat mu , Allah panjangkan usiamu untuk jaga kami bertiga .... In shaa Allah plan awak nak ade baby girl tunda untuk next-next years :P ... semoga ape pengorbanan yang awak buat akan di hargai oleh semua orang yang terlibat ... semoga kebaikkan awak di balas dengan segala kebaikkan juga .. we love you so much .... 

Love,
isteri & anak-anak 

#Besday : Hadiah besday tahun 2017

Assalamualaikum ...

Harini baru ade mase terluang nak coretkan dekat blog pasal hadiah besday tahun 2017 , dah masuk tahun 2018 pon dah :P , dah pon jugak berlalu besday hasben . hahaha . ko still sebok dengan besday ko lagi . kah kah kah ... Amponn !!!

okey taknak tulis panjang-panjang but nak share gambar hadiah besday sahaja :)


Hadiah dari Mentor , walk in amek hadiah ni
- Body lotion
- minyak wangi
(pandai pilih bau sangat sedap and nyaman)


hadiah untuk diri sendiri 
- eyeshadow sephora



Dari akak opismate 
- Dettol dari Kak Reen + hadiah suprise kek secret recipe
- Harpic dari kak Nenot , hadiah suka-suka jek nih :)


Hadiah dari akak Opismate
- kak nenot yang bagi Harpic tuh . hihi


Hadiah dari mentor jugak , yang banyak bagi sokongan
support paling kuat , if jatuh bangun still tolong same-same naik
by pos :)
takleh nak mention name sangat sebab dedua mentor ni kate name di rahsiakan untuk seketika


hadiah dari BFF Till Jannah (opismate)
- Ieqa
- Kak Ira
- Wawa

TQ alls , mase dapat ni rase nak nangis sejuta kali ,
sebab ingat tak dapat ape-ape hadiah dari u olls,sebab u olls buat dang jek .
wawa lagi siot siap tak wish besday i :(



Dedua ni hadiah special dari hasben . dedua ade cerita tersendiri .
kesian hasben i . hahaha . Yang handbeg sorok dalam almari ,
tetibe bini plak rajin kemas almari terjumpa hadiah yang di sorokkan sebelum tarikh besday . hahaha . cuma make up huda beuaty tu jek dapat suprise sbb pandai sorok .


Hadiah dari hasben jugak . besday die tapi die pulak bagi kite hadiah . hihihi
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sambut besday dengan family pulak , oder kek duyan ni dengan IzzaraCake House yang kite selalu oder bile besday Firhad & Farhaan .. lepas tu pergi rumah ma sebab ma suruh datang rumah amek hadiah .




Hadiah dari Ma , abah , kakak & adik .. love u olls :) , terharu sangat-sangat dapat hadiah nih :)

Love,

Wednesday, 3 January 2018

#Besday : Surprise Dari BFF till Jannah

Assalamualaikum ...


Thanks u olls .,  thanks insan yang dari jauh tu tetap sambut besday kite , sangup transfer duit and belanja #besdaygirl ni :) .. semoga di murahkan rezeki selalu ... 





Selipar Jelly Bunny Mickey Mouse .. Comel sangat-sangat ..

Thanks korang berjaya surprise kan besday kite , terperanjat taw kite siap terpelanting phone kite sebab terperanjat Kak Ira nyanyikan lagu Besday tetibe Ieqa datang bawak kek yang konon-kononnye Ieqa tak join makan dengan we olls ..  


Wawa , i is terharu sangat-sangat ... semoga u olls di murahkan rezeki selalu . thanks u olls . muahh muahhh muahhh ..

Love,

Tuesday, 26 December 2017

Shopping : Brush Cleaner & Scrubbing board Silicone by Daiso

Assalamualaikum ...



Hari tu kan dah beli aksesori untuk letak barang make-up tapi tertinggal silicone board ni , so lepas tu pergi Daiso nak beli and teramek plak pencuci brush ni .. dua barang ni berharga RM 11.80 ..

Nanti kite buat review pasal sabun ni dengan silicone die tu acane perginyaa :) ..

Love,
Winnie The Pooh Glitter